donderdag 5 november 2009

Huisje update #3

Dag luitjes! Welkom bij weer een nieuwe editie van Eigen Appartement en Balkon. Het klusteam heeft zich het afgelopen weekend weer flink het zweet in de bilnaad gewerkt, want wat is er zoal gedaan:

  • laminaatvloer en plinten gelegd in huiskamer, keuken, hal en slaapkamer.
  • gesaust en behangen in de woonkamer en hal.
  • eikenhouten eettafel geschuurd en ingewreven met olie.


Verder heb ik het nieuws gekregen dat mijn bank pas 11 januari 2010 zal komen! W0000t! Nog langer dan verwacht, echt een bummer. Maar ja, ik haal wel een bank bij de kringloop waar we in de tussentijd op kunnen chillen.

Ik heb ook eindelijk een beslissing kunnen maken voor mijn behang in de slaapkamer. Het is effen goud geworden in combinatie met een Aziatisch ogend behang in de kleur mintgroen/turkoois met gouden bamboe achtige takjes, bloemetjes en blaadjes. Staat bij elkaar prachtig! Hopelijk komt het snel binnen zodat we van het weekend nog kunnen behangen.


Dit is het behang! Mooi he? ^^

De hal is echt heel tof geworden trouwens. Goudgroen metallic verf aan de bovenkanten van de muren, wit krokedillen lakleer behang aan de onderkant van de muren met ertussen een wit geschilderd latje zodat het mooi afgewerkt is. Very Jungle Deluxe. Helaas is de hal heel smal en lang, echt alleen maar om doorheen te lopen dus. Ik kan er helaas geen bossen oerwoudplanten in kwijt, wat er nu juist zo tof bij zou staan. Gelukkig werd ik door Bianca van BN Design op het idee gebracht om van die lange takken in een hoek te plaatsen, zodat de blaadjes die bovenaan zitten een beetje op het plafond komen. Mieters idee! Ik ga zo snel mogelijk op zoek naar van die takken - maar als jullie al iets dergelijks gezien hebben let me know!

Bij Saturn heb ik een gasfornuis (Bosch, €295) besteld die afgelopen woensdag netjes is afgeleverd tot in de keuken. Bij IKEA heb ik een afzuigkap gekocht, en ik heb al een wokpan, dus ik zou in principe al aan de slag kunnen haha! Verder heb ik bij Saturn ook een AEG elektrolux airmax stofzuiger (€100) gekocht en een Etna magnetron (€44). Bij elkaar een hele duit! Op jezelluf is duuuur!







Oja, bijna vergeten te vertellen! Ik wil mijn toilet een totally Hello Kitty thema geven. De Hello Kitty toiletmat en de toiletbril cover zijn al binnen vanuit Hong Kong. Bij IKEA heb ik een supercute ovale spiegel gevonden met een kanten randje die hangt aan een metalen ketting en roze koord - deze past er super bij! Verder wil ik nog roze plankjes ophangen waarop ik dan doosjes kan neerzetten met wc rollen, tampons etc. Ik ben nog op zoek naar een Hello Kitty of een zachtroze toiletborstel en dito prullenbakje. Ik heb vandaag via Twitter superveel tips binnengekregen maar het meeste is toch echt wel aan de dure kant (€ 35 voor een HelloKitty prullenbakje, pardon?!) dus ik blijf op jacht. Een Hello Kitty zeepdispenser heb ik al gespot en staat op mijn wishlist! Als jullie nog tips hebben hou ik me aanbevolen ^^


Deze set pronkt al op mijn wc!

Until next time
~Serena Verbon