dinsdag 13 oktober 2009

Halloween Baby!

Even snel een blogje hoor. Ben namelijk zo enthousiast over mijn laatste The Secret Garden creatie! Als één van de weinige Nederlanders ben ik gek op Halloween. Ik ben dan wel zo hypocriet dat ik niet in het echte verhaal geloof wat erachter steekt, maar slechts dol ben op de festiviteiten eromheen en het leuke sfeertje. Het verkleden. Plannetjes bedenken om iemand HEEL HARD te laten schrikken. Trick or Treat. Pompoenen uithollen. Halloween feestjes. Enge films.

In Amerika (daar heb ik in 2005/2006 stage gelopen) kon ik mijn geluk niet op! De laboratoria van onze afdeling streden ieder jaar weer om de eer van het beste kostuum. Ons lab ging als Grease en het lab van mijn vriendinnen gingen allemaal als Oempa Loempa's. Andere labs gingen als de Smurfen, Crazy Scientists, Cereal Killers, Vampieren. Je kon het zo gek niet verzinnen. En het leuke was dat iedereen gewoon meedeed.

Na het werk was er een borrel waarbij iedereen zijn Halloween food meenam. Ook hier kon je je reputatie een hoog aanzien geven als je flink je best had gedaan in de keuken. En niet omdat je de perfecte Pumpkin Pie had gebakken, oh no! Je kreeg juist props bij gerechten als "kitty litter" "Brain Soufflé" of de klassieker "eyeball punch". Allemaal heerlijke eetbare salades of gehaktschotels natuurlijk, maar vies dat het eruit zag, yuk! Erg cool!



We hadden ook snoepjes gekocht voor de kinderen die langs de deuren kwamen. Zo schattig hoe die kleintjes verkleed waren joh! Sommige moeders hadden echt hard hun best gedaan op een kostuum, zo knap.

Natuurlijk lagen ook alle winkels vol met Halloween stuff. Allerlei decoratie items voor in je voortuin of allerlei accessoires en versieringen bezaaid met pompoenen, heksen, zwarte katten etc. om je huis me op te leuken. Maar ook scary items zoals een hoofd in een doos of gruwelijke maskers die mijn hart eventjes stil lieten staan. Hoe gaaf om zo de mensen op je feestje te pakken te nemen?

Ik vind het een zonde dat Hallween hier in Nederland niet leeft. Terwijl de Halloween Fright Nights in Walibi echt DE BOM zijn! Ik raad het iedereen aan om met een groep meiden te gaan en dan vooral in de enge spookhuizen te gaan en je longen uit je lijf te gillen. Lachen joh! Sowieso wel heel spannend om in het pikkedonker door een attractiepark te lopen. En je weet maar nooit of er een creep achter een boom staat verscholen die het met zijn kettingzaag op je heeft gemunt! Lijkt het je wat? Bekijk de website voor meer info.



Nee echt jongens en meisjes. Halloween heb ik in mijn hart gesloten. Het was de tijd rond Halloween heel gezellig in Amerika. Er hing echt een leuke sfeer, iedereen keek ernaar uit. Mijn vriendinnen en ik waren heel mysterieus bezig met onze kostuums, want omdat we van verschillende laboratoria waren, mochten we het niet van elkaar weten. De voorpret met het maken van onze Brain Souflé. Good times. Good times.

Misschien daarom dat ik het idee kreeg om een special limited edition Halloween Buttercup te maken! Het is het coolste produkt dat ik tot nu toe heb gemaakt. De geur is heerlijk, vanillekoekjes met pompoen. Maar het allergaafste bevindt zich IN de buttercup. Klik hier voor meer info. De prijs is € 2.95 en hiervoor krijg je een 30 g luxe bath melt (met verrassing) verpakt met een Halloween lolly in een mooi organza zakje. Ook superleuk als kadootje!



Ik ben benieuwd of het gaat lopen, aangezien Halloween niet bepaald leeft hier in Nederland (what a shame, what a shame!). Wat vinden jullie van Halloween? Hebben jullie leuke ervaringen, zou je willen dat het hier meer leefde, of juist niet?

Until next time
~Serena Verbon