maandag 12 oktober 2009

Winnaar Disney Couture winaktie

Ten eerste hartelijk dank voor de deelname aan deze winaktie. Het voelt alsof jullie een stukje van jullie jeugd, fantasieën en dromen met me hebben gedeeld. Jullie hartverwarmende comments waren stuk voor stuk mooi maar vooral ook zó herkenbaar! Opvallend was dat bijna iedereen een Disney film wel terug deed denken aan de onbezorgde kindertijd of aan een bepaald persoon. De films roepen bij iedereen wel een (of meerdere) herinneringen op. Echt jeugdsentiment.

Ik denk dat jullie het allemaal met me eens zijn als ik zeg dat Disney films gewoon bij je opvoeding horen. Als kind heb je het misschien nog niet zo door, maar als ik er achteraf op terugkijk leren de Disney films ons hele belangrijke levenslessen zoals vriendschap sluiten, dapperheid en moed tonen, verliefd worden, eerlijk en trouw zijn etc etc.

Mijn moeder en ik hebben samen alle comments aandachtig doorgenomen (dat was nog een hele klus omdat er het er ontzettend veel waren, en ook allemaal ontzettend mooi). We hebben uiteindelijk gekozen voor de comment van Malika.
Mijn favoriete disneyfilm is zonder twijfel 'De Leeuwenkoning'. Eerst en vooral omwille van de leeuwen, hou ervan! Ze lijken allemaal zo knuffelig ... behalve dan Scar. Die zou ik niet in m'n bed willen als knuffel, no thanks. Hét zieligste moment in heel de film is nog steeds de scene waarop Scar koning Musfasa - zijn eigen broer dan nog - vermoordt, dit voor de ogen van Musafa's zoontje Simba. Later laat Scar Simba geloven dat dit allemaal de schuld is van Simba zelf en dat hij moet verdwijnen. Zelfs nu, meer dan 10 jaar later en tientallen keren bekeken vind ik dit nog steeds verschrikkelijk droevig en doet me altijd denken aan mijn eigen vader op de een of andere manier, gewoon door het feit dat Simba zo'n voorbeeld nam aan zijn papa Musfasa. Mijn vader is ook een voorbeeld voor mij omwille van zijn wijze woorden, doorzettingsvermogen en levenslust net zoals Musfasa.

En dan het grappigste moment van heel de film? No doubt, het moment als Timon en Pumbaa de hyena's afleiden zodat Simba & Nala tot bij de andere leeuwinnen kunnen. Hahaha ze schijten allebei bijna in hun broek van de schrik! En vooral de laatste move van Timon is fan-tas-tisch!!!


Malika gefeliciteerd! Ik zal spoedig contact met je opnemen zodat ik je de Tinkerbell studs kan toesturen.

De rest, wees niet getreurd! Hakuna Matata.
Ik zal snel weer een leuke winaktie op touw zetten ;)

Untill next time,
~Serena Verbon