donderdag 8 oktober 2009

Easycake (video)



Ik bevind me zelden in een supermarkt maar vandaag was een uitzondering. Terwijl mijn vader de beste appeltaartmix stond uit te zoeken viel mijn oog op een vrolijke verpakking helemaal onderin het schap. Het heette EasyCake, van het voor mij onbekende Thaise merk Happy Kitchen. EasyCake is er in verschillende smaken zoals vanille, chocola, mango, ananas en mokka. Ik speelde op safe en koos voor vanille.

Scroll naar het einde van dit artikel voor een EasyCake filmpje..



De naam EasyCake zegt het al, zelfs een bak n00b als ik moet dit cakeje kunnen fixen! In het doosje bevindt zich een plastic maatbeker. Hieraan voeg je 30 ml melk (of water) en 30 ml olie toe. Op de maatbeker staan hele handige lijntjes zodat je de melk en olie gewoon tot de rand kunt toevoegen, niks geen geweeg! Vervolgens voeg je er een ei aan toe, meng je alles tot een smeuig geheel, en plaats je het 2,5 minuten in de magnetron.

Blijf vooral kijken naar het hele proces, erg cool. PING! Klaar is cake! In het doosje zit ook een blokje witte chocolade die je op de warme cake kunt leggen zodat het smelt (zoals op het plaatje). De chocola smelt enigzins, maar het wordt totaal niet zo mooi als op de foto! Hoe dan ook, EasyCake krijgt van mij een dikke prima. De cake met gesmolten chocola is goed te doen (zonder chocola is het misschien wat droog) en superhandig als je bijvoorbeeld onverwachts bezoek krijgt en je verder niets in huis hebt aan lekkers. Als ik op mezelf ga binnenkort sla ik er standaard een stel in, you never know!



Easycake heeft de grootte van een groot Mona toetje en kun je makkelijk met 2 à 3 mensen delen. Het is te koop bij de Albert Heijn (daar heb ik het tenminste vandaan) en kost € 1.99.

Mijn zusje Larissa en ik hebben nog een grappig filmpje gemaakt over EasyCake :


Waren jullie al bekend met EasyCake?
Voor mij is het de ontdekking van het jaar!

Until next time
~Serena Verbon