donderdag 8 oktober 2009

report: Disney Couture Jewelry (video en winaktie onderaan)

Een tijdje terug heb ik dankzij Mascha op de valreep een perspresentatie mogen bijwonen van Disney Couture Jewelry. Het merk was me al eerder opgevallen in Amerikaanse magazines want iedere Hollywood IT girl wordt wel gespot met een originele Disney Couture om haar hals, ring of pols. Fergie, Miley Cyrus, Nicole Richie en Lindsey Lohan: ze zijn allemaal wild van Disney's juweeltjes!



En dat is begrijpelijk. Als jullie niet bekend zijn met Disney Couture Jewelry denk je in eerste instantie misschien aan een kinderachtige sieradenlijn. Integendeel! DC bestaat uit luxueuze sieraden van hoogwaardig materiaal (verzilverd met sterling zilver of verguld met 18K goud, Italiaans leer en Swarovski kristal), die met veel zorg en oog voor detail zijn ontworpen. De schattige en speelse designs zijn geinspireerd op de Disney sprookjes en -films. Je ziet dus niet bedeltjes van de hoofdpersonages terug in de sieraden (Tinkerbell uitgezonderd). De Alice in Wonderland wrap bracelet bijvoorbeeld bevat bedels van de kaartsymbolen, een klokje en labels met 'eat me' en 'drink me'.


Wrap Bracelet Alice € 109,95

Andere sieraden zijn geinspireerd op de films Pocahontas, Beauty & the Beast, Peter Pan (Tinkerbell), Bambi, Doornroosje en Assepoester. Morena en ik waren het erover eens dat we beiden een Aladdin collectie misten! Ik hoop dat deze in de planning staat, aangezien het mijn favo Disney film is.

De Disney Couture perspresentatie was top georganiseerd. Bij binnenkomst in de De Smet Studios te Amsterdam dook ik meteen af op de overheerlijke cupcakes, geheel in Disney style. Ook Mascha vond ze erg lekker!


Mascha poseert met een cupcake

Na een cupcake en een drankje schoven we door naar de volgende zaal waar Morena van den Wittenboer van Capricci.nl ons opwachtte met een informatief introductie praatje. Mascha en ik zaten front row zodat we alles goed konden zien.


Morena op het podium

De pas 21-jarige Morena runt sinds 2 jaar de webshop Capricci.nl waar ze onder andere Disney Couture Jewelry verkoopt. Capricci was zo'n beetje het enige verkooppunt in Nederland terwijl er steeds meer vraag naar kwam door toenemende populairiteit. Dit bleef niet onopgemerkt bij Disney, die de jonge Morena een aanbod deed die ze niet af kon slaan: de vraag of ze distributeur wilde worden van DC in de Benelux. Hoewel dit aan de ene kant supergaaf is, brengt het aan de andere kant ook veel werk met zich mee. Als distributeur zit je namelijk vast een een bepaald bedrag dat je per jaar moet afnemen van Disney, vandaar ook de perspresentatie om het merk extra onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse volk. Morena heeft het er in ieder geval maar druk mee, dit jaar is ze totaal nog niet aan studeren toe gekomen!


Tinkerbell bangle zwart - € 44,95

Na Morena's praatje kwam de beroemde Nederlandse fashion styliste Graziella Ferraro ons de nieuwste najaars trends op fashion gebied vertellen. Ze gebruikte hierbij een model uit de zaal (de gelukkige Betty van 20something) die ze stylde met Disney Couture sieraden die ze nog mocht houden ook! Hierna kwam Fleur van Flavour visagie het podium op om Betty een mooi make-upje aan te meten.

En toen het leukste gedeelte: de wedstrijd! Bij het woord wedstrijd spits ik altijd mijn oren, vooral als je voor honderden euros aan prachtige prijzen kunt winnen! De opdracht was om onszelf mooi op te maken met de make-up van Pupa en ons vervolgens te stylen met DC sieraden die lagen uitgestald op een tafeltje. Ik ging ervoor! Mijn idee was om me een beetje op te maken als een indiaanse schone en me dan vervolgens te stylen met Pocahontas geinspireerde sieraden. Clever eh?


Hier bekijk ik geconcentreerd welke sieraden ik wil gebruiken voor de wedstrijd


De keuze viel op onder andere gouden Tinkerbell creolen

Helaas lagen er geen Pocahontas sieraden op tafel dus heb ik mezelf een paar Tinkelbell creolen ingehangen en een witte wrap bracelet Princess omgedaan. Ik had een donkerbruine smokey eye met bronzen glitters. Kennelijk vond de jury dit heel mooi want toen we erna weer op onze plek zaten kwam Morena het podium op om te vertellen dat ik had gewonnen! Yaay! Ik had allemaal kriebeltjes in mijn buik.


Morena feliciteert me met mijn prijs!

De prijs bestond uit een Pupa tas met daarin make-up van Pupa, sieraden van de Capricci webshop, sieraden van Disney Couture en een kadobon om bij Flavour Visagie een workshop te volgen. Ik ben onwijs fan van Disney Couture en een echte beauty liefhebber. Ik kon mijn geluk niet op!

Wat had ik gewonnen? Over de Pupa make-up later meer, nu alleen even Disney Couture. In het prijzenpakket zat een prachtige Alice in Wonderland wrap bracelet (foto bovenaan dit artikel), een goud/zwarte bangle met de tekst 'think of a wonderful thought' (foto eerder in dit artikel), een gouden Tinkerbell 'Wish' ketting en gouden Tinkerbell hoops. En alle sieraden worden verpakt in een speciaal luxe Disney Couture zakje.


Tinkerbell ketting Wish - € 39,95


Tinkerbell creolen - € 44,95


Ieder sieraad wordt verpakt in deze prachtige zakjes.

Hebberig als ik ben had ik tijdens de presentatie al lang de prachtige bangle om Morena's arm gespot. Het is de Peter Pan geinspireerde Tinkerbell skull bangle die ik meteen heb besteld zodra ik thuis kwam (alsof ik nog niet genoeg had!). Het is een schitterende bangle in een taupe kleur, bezaaid met glinsterende Swarovski kristalletjes en voorzien van een speelse bedel met een gouden Tinkelbell en een piraten skull. Ain't it pretty?


Tinkerbell Skull Bangle - € 114,95

Tijdens de presentatie stonden er vooraan bij het podium grote vitrinekasten vol met Disney Couture Jewelry. De meeste sieraden zijn te verkrijgen in Morena's webshop maar er lagen ook wat nieuwe collecties in die nog in de shop moeten komen. Eén van de sieraden die ik op het oog heb, maar waar ik helaas nog even op moet wachten, is de Treasurechest Ring. Het is een ring van een schatkist die je ook daadwerkelijk kunt openklappen zodat er allemaal juwelen tevoorschijn komen, how cute!


My craving: Disney Couture treasurechest ring

Omdat een video meer zegt dan duizend woorden heb ik een kort filmpje gemaakt van mijn Disney Couture collectie:


De sieraden van Disney Couture zijn er vanaf € 19,95 tot ongeveer € 129,95 en te koop bij Morena's webshop Capricci.nl. Als je interesse hebt om Disney Couture te verkopen in je eigen webshop of winkel neem dan een kijkje op Modish-Jewellery.nl

WINAKTIE!
Wil je ook in het bezit komen van een origineel Disney Couture sieraad? Vertel me bij de comments wat je favoriete Disney film is en waarom. De leukste, grappigste, mooiste of meest bijzondere reden wint verzilverde Tinkerbell studs t.w.v. € 19,95. Natuurlijk in een mooi Disney Couture zakje. Sluitingsdatum winaktie zondag 11 oktober 2009 om 12.00u. De winnaar wordt maandagmorgen bekend gemaakt!



Until next time
~Serena Verbon