dinsdag 6 oktober 2009

Bijna uit huis?

Ha luitjes! Even een korte update van een heugelijk feit dat ik graag met jullie wil delen. Zoals jullie misschien weten ben ik al een tijdje serieus op zoek naar een huur appartementje in Utrecht danwel Houten Centrum. Het liefst een 3-kamer appartement zodat ik een extra kamer over heb die ik om kan toveren tot een The Secret Garden opslagruimte/werkplek.

Ik sta al ruim 7 jaar ingeschreven bij Woningnet maar de laatste maanden kom ik pas een beetje in aanmerking. En met een beetje bedoel ik dus net niet. Dan werd ik weer tweede (nummer 1 had uiteraard urgentie), dan weer derde, nog een keer tweede, of behaalde ik voor de verandering een kansloze achtste plek. Het leek potjandikkie wel of ik nooit van mijn leven mijn ouderlijk huis zou verlaten!

Nu was ik laatst vierde geworden op een splinternieuw appartement (bouwjaar 2008) in het centrum van Houten. Ik ging er niet van uit dat er 3 mensen voor me de woning zouden weigeren maar vanochtend voelde ik ineens een urge om woningnet even te checken. Raaies wat? Ik was doorgeschoven naar de eerste plek! Mijn hart maakte een vreugdedansje!

De woning ligt op de bovenste vierde verdieping (de enige verdieping mét balkon) in het nieuwe centrum gedeelte op winkelcentrum 't Rond. Morgenochtend gaan mijn moeder en ik meteen een kijkje nemen. Ik zal foto's maken en misschien een video, om jullie op de hoogte te houden.

Ik hoop echt dat de woning wat voor me is! Ik ben inmiddels de 25 gepasseerd en echt wel toe aan op mezelf wonen, hoe gezellig het thuis ook is. Ik wil ook al heel lang een eigen kat, maar met onze Shabby erbij kon dat helaas niet. Dus als ik een eigen woning heb kan ik er eindelijk mijn eigen katten in huis nemen! Ik wil heel graag Scottish Fold kittens. Ze hebben gewoon een koppie die me aan het lachen maakt:



Jullie toch ook?

Hebben jullie nog tips voor me als ik morgen ga kijken?

Until next time
~Serena Verbon