dinsdag 29 september 2009

You Tube Top 3

Vandaag bedacht ik me dat ik al een tijdje geen nieuwe tags voorbij heb zien komen op beauty blogs, dus bij deze wil ik dan zelf een nieuwe tag starten; de You Tube top 3 (dit mag zowel een top 3 zijn van je favoriete you tube persoonlijkheden of van je 3 favoriete videos)!

Hier hoef ik zelf niet lang over na te denken. Iedere keer als ik inlog op YT hoop ik weer dat er een nieuwe video is geupload van Ray William Johnson, Shane Dawson of Michelle Phan/Ricebunny. Dit zijn ook de enige youtubers die ik ook nog eens volg via twitter. Yes, I'm a fan.

#1 Michelle Phan/RiceBunny: Michelle is niet alleen prachtig om naar te kijken, haar videos zijn super duidelijk en altijd heel vindingrijk. Ze heeft hele nuttige DIY beauty video's waar je ook echt wat van kunt leren. Haar makeup tutorials zijn heel creatief en goed uitgewerkt met details en haar reviews zijn eerlijk en gewoon heel goed, ze pluist het product helemaal uit en vergelijkt altijd met andere (goedkopere) merken.

Je kan zien dat ze veel werk maakt van haar videos, ze rafelt het nooit af en pakt het op een leuke manier profesioneel aan. Dan heeft ze, op 21-jarige leeftijd, ook nog een eigen skincare lijn opgezet IQQU. Een echte business woman. Ik vind haar echt een held. I LOVE RICEBUNNY!

Hebben jullie haar laatste video al gezien? Hier laat ze een moderne Geisha look zien, inclusief een orchidee masker en bijpassende Japanse muziek. Super toch?



#2 Shane Dawson: Ik heb een stiekeme crush op Shane. Hij is zo cute en grappig en zijn haar zit zo mooi! Shane Dawson maakt hele grappige videos, vaak in samenwerking met andere youtubers (dat noemen ze een colab). Hij heeft verschillende typetjes zoals een nerd, een wangstah (blanke gangster), zijn moeder, en ghetto girl Shananay. Hij schaamt zich absoluut nergens voor en is ook zeker niet te beroerd om een jurk aan te trekken of een pruik te dragen.

Hij doet zijn typetjes vol overtuiging en ik vind echt dat hij potentie heeft. Ik denk dat we hem later nog eens terug zullen zien in Hollywood films. Hij wilt ook graag acteur worden, dus ik hoop van harte dat hij het gaat maken! Shane heeft een tweede kanaal waar hij best vaak vlogs (= video blog) post zodat we een kijkje kunnen nemen in zijn leven of kunnen luisteren naar alle gekke gedachten die hij kwijt moet (vaak erg grappig ook). Mijn favoriete video is Shananay's make-up tips, maar deze is ook heel erg grappig (kijk door tot het einde voor het meest ranzige!):


#3 Ray William Johnson: Ray is een student die in NYC woont (Ik had hem nog bijna ontmoet toen ik daar was!) en wat hij doet is de meest besproken videos van het moment samenbundelen en die dan op een grappige manier aan ons presenteren. Wat ik leuk vind is dat zijn show inmiddels heel kenmerkend is geworden omdat hij het steeds op dezelfde manier doet. Zo begint hij altijd met "what's happening forum" en eindigd hij met "I am Ray William Johnson, and I approve this message". Hij roept regelmatig "cutest fury little basterd E-VAR!!" en maakt graag grapjes over je moeder of doet een "troll" na.

Hij is heel interactief bezig, wat volgens mij zeker bijdraagt aan zijn succes. Zo kun je een video response achterlaten waarin je een interessante vraag stelt. En met een beetje geluk kiest Ray jouw vraag uit die hij dan in zijn volgende video aan de kijkers stelt. Alle kijkers kunnen dan een antwoord geven en Ray kiest dan de 5 meest leuke antwoorden uit en laat deze zien in dezelfde video. Ik vind alle episodes leuk, maar deze slaat toch wel echt alles. It's all about the love you keep in your shirt!


Bij deze tag ik Ioni van Estheté. Ik ben zeer benieuwd naar haar 3 favoriete youtubers.

Wat is jullie favoriete youtube video van dit moment?

Untill next time
~Serena Verbon