maandag 24 augustus 2009

Geshopt @ Jávea

Hier is ze dan, de beloofde Spanje shoplog slash Jávea reisverslagje! Ok. Mijn geheugen is niet helemaal toppie toppie maar ik weet nog dat ik op woensdag 12 augustus heel vroeg naar Schiphol ben gebracht door mijn paps, zodat ik om 7u 's ochtends het vliegtuig naar Jávea kon pakken. Jávea spreek je trouwens uit als Gabia. Wist ik ook niet hoor! Het was maar 2,5u vliegen dus om 10u al scheurde ik met m'n huurwaggie door de Spaanse gebergten op weg naar Lien en Sjoerd! Hoewel de TomTom me een oprijlaan van een vreemd huis had opgestuurd, ben ik alsnog na anderhalf uur rijden aangekomen op de plek van bestemming, en dat zonder kleerscheuren (ik voelde me best wel stoer, aangezien ik in Nederland nooit achter het stuur kruip).

In de vorige post schreef ik wat we die 4 dagen zoal hadden gedaan, waaronder extreme shopping (dat is een nieuwe sportrichting, heel leuk om te doen, raad het iedereen aan!).


Bags and bags and bags!

Een kwartiertje rijden vanaf Liens huis bevindt zich een hele mooie overdekte Shopping Mall. Deze deed me echt denken aan de malls in Amerika, er zat namelijk ook een bioscoop in, en een food court. Ze hadden hier allemaal leuke winkeltjes!


Deze lakjes zijn van Astor en heb ik gekocht op aanraden van Caroline. De linkerkleur komt anders over op de foto, in het echt is het een bietenkleur (pretty!) en de rechterkleur is chocoladebruin, tof voor de winter.


Bij Oysho (echt een TE LEUKE SHOP, en helemaal niet duur) hadden ze allemaal schatigge zooi joh! Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Allemaal Disney stuff, Hello Kitty, Troetelbeertjes, leuke ondergoedjes, sokken, schattige accesoires en ga zo maar door. Bovenstaande lange kettingen heb ik daar gescoort. Van links naar rechts: Tinkerbell, een groot zilveren hart (die open kan), een cute cupcake, een taartje/cupcake (deze gaat ook open!!) en de rechter is een zeepaardje. Die laatste komt niet van Oyso maar van de Berschka en heb ik ook in het diepdonkerpaars gekocht. Die heb ik aan Tara gegeven. Ik had ook nog een gouden plaatjesketting met de tekst 'Hello Kitty' en die heb ik aan Larissa gegeven.


Hello Kitty speldjes. Kon ik niet laten liggen!




Superleuke pyamabroeken van Hello Kitty (l) en de Troetelbeertjes (r). Met bijpassend t-shirt of course. Links is een plaatje van de Eiffeltoren en Hello Kitty op de voorgrond, de tekst luidt "meet me in paris". Rechts is een blauw troetelbeertje (jeugdsentiment) met de tekst "All you need is Love". Ik had deze ook in de versie met die mopperbeer met de tekst "grumpy" aan Larissa gegeven, vanwege haar ochtendhumeur, haha! Ze was het niet eens met de tekst maar wilde wel graag het shirt in ontvangst nemen. Right!

Vinden jullie het ook zo gaaf om in het buitenland naar de supermarkt te gaan? I know I do! Hier waren de supermarkten echt heel mooi! Een verse vis afdeling en een ruime keuze aan lekkere worsten. Yummmm! Lien en Sjoerd hadden speciaal gezocht naar Dr. Pepper (my favourite) en dat massaal ingeslagen, lief he?


Op aanraden van Lien heb ik een natuurspons gekocht. Deze was te vinden tussen de douchegels en deo's in de supermarkt. Zelfde effect als een puffspons, het zorgt namelijk voor extreem veel schuim (ook met handgemaakte zepen), maar deze is uiteraard natuurlijker en neemt je mee terug naar de zee. Voel me net een zeemeerminnetje als ik de spons tegen m'n lichaam aandruk (zucht!).


Ik hou heel erg van jam dus als ik in een supermarkt ben wil ik altijd een paar potjes meenemen. Ze hadden in Jávea een uitgebreide keuze jam en omdat ik altijd onbekende dingen wil proberen koos ik voor hele bijzondere zoals mandarijnen jam en eh, de bovenste is morenenkersen dacht ik (not sure). Verder nog de overheerlijke lemon curd. Lekker op brood maar ook prima taarten mee te vullen. Beetje zoetig en zuur, heel lekker, typisch Engels.

Bij een delicatessen winkeltje in de shopping mall vond ik verder nog honing mosterd met champagne (w000t!), honing met citroen en Lien heeft een jam van typische Spaanse vruchten gekocht voor mijn moeder (die vruchtenboom staat ook in hun tuin).


I like ginger. I like ginger a lot! Dus gesuikerde gember gaat er bij mij in als koek! Wel beetje pittig hoor. Maar goed als je een loopneus hebt. En mijn verkoudheid gaat er ook van weg merk ik.

In de shopping mall hadden ze een mega Zara en tegenover een Zara Home. Zara Home i love it! Prachtige echte mooie spullen voor in huis. Beddengoed, kussens, servies, deurknopjes, badkamer spulletjes en gewoon mooie bakjes, schalen, vazen. Echt een top winkel. Ik hoorde dat er ook een Zara home in Amsterdam zit dus ik weet al waar ik ga shoppen als ik een huis krijg toegewezen!


Ik heb hier een mooi schelpen schaaltje op pootjes gekocht. Gewoon voor de heb! Ik kan er mooi spulletjes op fotograferen voor de shop of gewoon dingetjes opleggen, vond hem te mooi om te laten staan! Ik hou ook erg veel van hout. En deze asbak heb ik vast gekocht voor als ik op mezelf ga. Bijna al mijn vriendinnen roken en ik moet dan natuurlijk wel iets moois hebben voor als ik ze het gure balkon op stuur he? Moet wel gastvrij zijn!


Voor hun heb ik dan ook deze cuties gekocht bij de Casa (een soort Xenos). Het zijn roze hand asbakjes. Lief zijn ze he? Je zou er bijna van beginnen met paffen!

En bij de Zara zag ik zo veel moois!


Links, weet niet of het heel goed te zien is, heb ik een soort nep suede jasje/vestje aan. Ik draag ook mijn nieuwe laarzen in camel kleur voor, schrik niet, 45 euries!! Ik heb ze daarom ook maar meteen in het donkerbruin genomen (niet op foto). Ook had ik een donkerbruin overslag vestje gevonden in de sale, maar kon hem net ineens niet meer vinden *verdenkt moeder van ongevraagd lenen* haha!

Rechts draag ik een sportiever shirt van Zara basic. Kan ook heel sexy zijn, afhankelijk van hoe ver je de knoopjes openknoopt, hehe! Ik heb hier trouwens ook mijn nieuwe VILA zwarte bregging aan (yes i made that one up) wat een kruising is tussen een broek en een legging, en mijn nieuwe beauties van laarzen, ook van de Zara.


Bij Berschka zag ik dit shirt liggen voor € 2.50! Lijkt het nu niet net alsof er een kitteh in mijn borstkas verstopt zit, or is that just me? Het vestje is ook van de Berschka en kostte maar 10 euries, en zoiets is altijd handig! Zeker nu de herfst weer komt en je eigenlijk nog veel shirtjes wilt dragen maar het weer is er stiekem veel te koud voor. Nou dan hop, zo'n vestje erover en klaar ben je!

Natuurlijk kon in Spanje niet verlaten zonder een grote bonk Black African Soap (Lien had heel veel besteld voor ons beiden):


Yes it's a big one! Inmiddels helemaal verdeeld in 50 stukjes van 40 gram en in de shop gezet, mocht je interesse hebben!

En natuurlijk kon ik ook niet vertrekken zonder geshopt te hebben bij In de Watten!



Niet alles staat op de foto omdat we inmiddels wel wat hebben gebruikt. Linksachterin een Bath Tea in de geur Pink Sugared Roses. Lekker dat ie ruikt!! Kan niet wachten om in een heerlijk ontspannend bad te stappen met deze. De leuke cupcakes zijn Liens Crèmebath Cupcakes. Inmiddels heb ik er eentje uitgeprobeerd en hij is echt lovely! Rechts een potje Sheabutter Nilotica met daarop de Summerfruits Shea zeep. Eentje hebben we al in gebruik en ook deze is heerlijk. Het geeft een cremig schuim en laat je huid en gezicht gemoisturized achter. En de geur!! Hmmmmmmm! Echt heerlijk fruitig en geeft me helemaal een blij zomergevoel. Kan deze zeep aan iedereen aanraden.

Ook rechts 2 potjes met Liens eigengemaakte minerale makeup in Twilight Blue en Purple Smoke. Hoe gaaf is dat? Ik zal er nog eens een look mee maken maar kan jullie vast vertellen dat ze zeker niet onderdoen voor de pigments van MAC. Heel gepigmenteerd en het zijn kleuren die overal bij passen en mee gecombineerd kunnen worden.

In het midden, last but not least, de überschattige kannetjes met Massage Candles die we samen hebben gemaakt. Het duurde even voor Lien de juiste combinatie had gevonden, maar nu zijn ze perfect! Ik zal hier, en van de andere produkten, nog een uitgebreid review blogje over schrijven. Laat je niet afschrikken door het feit dat ze vanuit Spanje stuurt, want Liens spulletjes zijn écht de moeite waard! Neem dus snel een kijkje in haar shop en ook haar blog is heel nuttig en leuk.


Hier mixt Lien een goeie ouwe stevige Pina Colada! Yum! Ze is echt een pro. Echt zo, kloek kloek kloek in de blender, blenden maar, en hoppatee, klaar was de cocktail. Binnen 5 minuten stonden er 2 prachtige Pina's op tafel. It's amazing! Misschien als we het lief vragen post ze wel het recept op haar blog ^^

Na 4 hele fijne dagen waarin ik door Lien en Sjoerd echt in de watten ben gelegd vertrok ik weer richting ons kleine landje. Onderweg naar het vliegveld hoopte ik op een klapband, een dagenlange vertraging, een staking, een megalange file, een TEKEN, om maar gewoon een paar dagen (maanden, jaren) langer te kunnen blijven maar helaas. Niets van dit alles. Gelukkig zei Lien dat ik altijd nog een keertje welkom was en mijn gevoel zegt me ook dat ik nog een keer terug zal gaan. Ik vond het een megaleuke spontane aktie met een goede afloop! Ik heb genoten.

Omdat mijn vliegtuig 2 uurtjes vertraging had ben ik uit verveling maar gaan taxfree shoppen (och arme). En dat leverde me een Dior palette 'Five Coulours Designer' in Navy op, plus de nieuwste mascara Diorshow Iconic. Ook hier komt binnenkort een reviewtje van met swatches/looks. Bij mijn aankoopjes kreeg ik *for free* een dvd van Dior, met backstage make- up. Heb hem nog niet gekeken maar als het de moeite waard is, met goede tips en trucs, dan zal ik dat uiteraard met jullie delen! ;)





Zo, wat vinden jullie van mijn geshopte spulletjes?

Until next time
~Serena Verbon