zaterdag 13 juni 2009

FOTD: Animalized

Via het Lushious Beauty Forum werd er een superleuke wedstrijd georganiseerd. Je moest een FOTD creeëren met als thema "Animalized". Geweldig zo'n thema, want daar kan je lekker veel creativiteit in kwijt! Paradijs vogel dacht ik meteen, omdat mijn opa daar vroeger altijd over vertelde. De volgende dag al fietste ik uit mijn werk langs de HEMA waar ik tussen de knutselspulletjes en pakje felgekleurde veertjes scoorde voor slechts € 1.95. Bij de plaatselijke drogist kocht ik nepwimpers, van die stukjes die je alleen aan het uiteinde moet bevestigen. Op youtube heb ik wel eens een filmpje gezien van Enkore. Hij laat daarin precies zien hoe je veertjes kunt bevestigen op nepwimpers. Na het fimpje nog eens bekeken te hebben ging ik ook aan de slag. Na een uurtje priegelen was ik klaar, en supertrots met het resultaat! Daar had ik net gewoon zelf mijn eigen feather lashes gecreeërd! :D



Het moeilijkste was om de ene wimper symmetrisch te krijgen met de andere. Geen veertje is hetzelfde, en zelfs de kleuren weken iets af. Ze moesten natuurlijk allemaal ongeveer dezelfde afstand van elkaar hebben, en allemaal dezelfde kant op 'wijzen'. Het strippen, krullen en plakken van de veertjes is op zich misschien wat priegelig, maar zeker niet moeilijk. Ik kan het iedereen aanraden!

Hier enkele full face shots;





Als je scherp bent vandaag, had je het kleurverschil in de veertjes al gezien ;) Het wordt wel versterkt door de flits hoor, in het echt valt het amper op! Oh en op de laatste foto laat mijn wimpertje ook al een beetje los, oeps!

Hieronder zal ik nog eveb gedetailleerd beschrijven wat ik zoal heb gebruikt;

Face
MAC foundation
MAC mineralized powder dark tan
Chanel Chahut eyeshadow, als blush

Ogen
Lancome wenkbrauwpotlood
Eyeko glitter eyeliner
HEMA eyeliner pen
Lancome ôscillation mascara

Oogschaduw (van boven naar beneden);
Sephora eyeshadow pencil no. 511 (als basis)
MAC Hello Kitty 'Creme Royal' (uit Lucky Tom pallet)
Taylor Made mineral eyeshadow in 'Sea Mist'
MAC pigment in 'Fuchsia' (bewegend ooglid en daarboven)
MAC pigment in 'Teal' (buitenkant)

Lips
Eyeko glitter eyeliner

Natuurlijk was ik weer eens te laat om deze look in te sturen voor de wedstrijd, maar ik wilde deze spectaculaire FOTD wel graag aan jullie laten zien! Als je nieuwsgierig bent geworden naar het filmpje van Enkore, klik dan hier om het te bekijken.

Wat vinden jullie er van? Hebben jullie zelf ook weleens geprobeerd om veertjes op nepwimpers te plakken, of ben je dat nog van plan?

Until next time
~ Serena Verbon