zondag 17 mei 2009

making faces

Via Mascha van Beautygloss ontdekte ik een leuke site genaamd Anaface. Hier kun je een foto uploaden van je gezicht, stipjes zetten op de aangegeven punten, en laten berekenen of je gezicht symmetrisch gezien klopt (of niet). Je krijgt dan een cijfer op basis van de symmetrie. Dit kan natuurlijk heel erg vleiend of demotiverend werken. Maar in plaats van meteen glunderend of gefrustreerd weg te klikken is het belangrijker om juist te kijken wat je mooie en minder mooie punten zijn zodat je daar je make-up op kunt aanpassen. Hier is mijn foto met analyse:



Het is misschien niet de beste foto hiervoor omdat ik een beetje naar beneden kijk en mijn oren niet te zien zijn, maar ik heb de stipjes hiervoor geschat met behulp van de spiegel. Mijn cijfer is een 8- trouwens, en de analyse luidt:
* Je gezicht is matig horizontaal symmetrisch
* Je neus is te lang voor je oren
* Je ogen staan te ver uiteen
* Ratio gezichtsbreedte/neusbreedte is bijna ideaal
* Ratio gezichtsbreedte/gezichtslengte is bijna ideaal
* Ratio mondbreedte/neusbreedte is bijna ideaal

Mijn neus is inderdaad lang! Dat los ik op door een beetje blush aan te brengen op het midden van mijn neus, zodat deze optisch korter lijkt. Of heb ik gewoon kleine oren? Hehe!

Mijn ogen staan te ver uiteen? Als ze dichterbij elkaar zouden staan zou het er niet beter op worden denk ik, maar ik denk dat het komt omdat mijn neusbrug boven breed is. Dan staan je ogen natuurlijk automatisch wat verder dan als ik een smallere neus had gehad. What to do? Geen lichte kleuren aan de binnenkant van mijn ogen denk ik, maar juist wel eyeliner en mascara, ook bij die binnenste kleine wimpertjes aanbrengen.

Mijn gezicht is matig symmetrisch. True, mijn ogen zijn niet even groot, mijn wenkbrauwen zijn niet gelijk, mijn neus neigt iets meer naar links (of was het nou naar rechts?), mijn rechterbovenlip is kleiner dan mijn linkerbovenlip en ga zo maar door. Er zijn maar weinig mensen écht symmetrisch dus ach. Mijn ogen, wenkbrauwen en lippen corrigeer ik gewoon met make-up!

Ik ben zeer benieuwd naar jullie Anafaces!!

Dan heb ik nog een superleuke site ontdekt, waarbij je ook weer een foto van jezelf moet uploaden en stipjes moet zetten. Maar dit keer kun je jezelf opmaken. De site heet TAAZ. Er bestaan meer van dit soort sites maar TAAZ heeft echt een super uitgebreid kleuren assortiment, waarbij je oogschaduw metalic kunt maken of de lipgloss nóg glossyer. Ook heb je keuze uit verschillende manieren van oogmakeup opbrengen, verschillende wimpers en kun je je wenkbrauwer dunner, je lippen dikker en je tanden witter maken. Très cool! Je ziet ook meteen welke produkten je hebt gebruikt (kleur, merk) zodat je weet waar het te vinden is mocht je het in real life willen aanschaffen, super handig!


onbewerkte foto


TAAZ bewerkte foto

Zoek de verschillen! ;)
Ik heb hier bijvoorbeeld sculpting blush op in de kleur iridescent orange coral (merk Make Up For Ever, nummer 22) en op mijn ogen 'U-pick' eye color in de kleur Sunrise (merk Prescriptives). Zo handig! En je ziet meteen of de kleuren je wel of niet staan.

Ik ben ook zeer benieuwd naar jullie TAAZ faces!

Until next time
~Serena Verbon