donderdag 19 maart 2009

shopnews

Zeer binnenkort komt er echt weer een interessant artikel aan (over chocolaaaa), maar nu eerst even de broodnodige officiele mededelingen wat betreft de shop. Ik heb besloten om het anders te doen met de verzendkosten. Ik wil graag een vast bedrag doen voor verzendkosten binnen Nederland (voor Belgie moet ik nog even kijken hoe ik dit ga doen). Voordelen hier van zijn dat jullie niet hoeven te wachten op een tweede bevestigingsmailtje en dus in principe meteen kunnen betalen (en dus des te sneller jullie spulletjes in huis hebben!). Ook een groot voordeel voor mij natuurlijk, want het scheelt me veel tijd als ik jullie geen tweede bevestigings mailtjes hoef te sturen. Ook was er soms wat verwarring over de verzendkosten en met een vast bedrag is het duidelijkheid alom!

En nu natuurlijk de vraag, wat is het meest eerlijke vaste bedrag? Van alle bestellingen zijn de meeste pakjes tussen 100 en 250 gram (kosten € 1.76) of tussen de 250 - 500 gram (kosten € 2.20). Wat niet zo gek is aangezien een stuk zeep alleen al 100 gram weegt, daarbij komt dan nog het gewicht van een doos of enveloppe. Sommige bestellingen gaan in een enveloppe (€ 0.20 per stuk) en sommige in een brievenbusdoos (€ 0.75 per stuk). Hier rekenden we voorheen niets voor, maar we merken dat enveloppen en brievenbusdozen ons eigenlijk ontzettend veel geld kosten. Dus voor alle wiskundingen onder ons, om tot een eerlijk gemiddeld vast verzendbedrag te komen doen we € 1.76 + € 2.20 + € 0.20 + € 0.75 / 2 = € 2.455. Maar om hier een mooi klinkend bedrag van te maken, rond ik het af naar € 2.25.

Voor bestellingen onder de 100 gram zal het duurder uitpakken dan voorheen, voor bestellingen tussen de 100 en 250 gram veranderd er niet veel en bestellingen boven de 250 gram hebben er zelfs voordeel aan. Vooral voor de mensen die kleine bestellingen plaatsen, hoop ik op begrip. Jullie kunnen natuurlijk iets langer wachten met bestellen en dan meer in één keer bestellen, of misschien samen met een vriendinnetje bestellen om zo de verzendkosten wat te drukken.

Het vaste verzendbedrag zal per 1 april ingaan (nee geen geintje!).

Until next time...
~Serena Verbon