maandag 2 maart 2009

over the top make-up: dramatic wipe-out

Kevin Aucoin was een fantastische make-up artist. En met de nadruk op artist want die man kon serieus toveren! In Oprah metamorfeerde hij saaie huisvrouwtjes en verlegen muurblommetjes om tot knappe fotomodellen. Ook deed hij de make-up van de film- en popsterren, werkte hij mee met de beste modeshows en ieder topmodel of celebrity was zijn beste vriendin. Wat hem vooral zo goed maakte was zijn oog voor detail, in ieder gezicht zag hij wel wat moois wat hij naar boven kon halen en wat minder moois wat hij kon camoufleren. Faceshaping noemde hij het, alsof er een plastisch chirurg aan het werk was geweest. Helaas is Kevin niet meer. Een aantal jaren geleden is hij plots gestorven aan een herseninfarct. Ik was echt geschokt toen ik het hoorde, zo jong nog, zo veel talent! En echt zonde want hij was zo goed in wat hij deed en daarmee maakte hij mensen weer gelukkig. Af en toe pak ik één van zijn boeken en blader ze lekker door. Voornamelijk plaatjes kijken natuurlijk. Maar één foto in het bijzonder trok altijd iets meer mijn aandacht:


Gwyneth Paltrow

Deze instructies staan op de pagina er naast:




Ik had het nog nooit geprobeerd maar het leek me wel gaaf om eens te doen! Leek me ook niet zo moeilijk, gewoon hoppa die borstel wild heen en weer drukken en klaar is Serena. Dus ik pakte mijn grote mascara borstel (Diorshow) en begon enthousiast te rollen en te drukken rond mijn ogen. Auw! Dat deed best pijn, die haartjes prikten op de gevoelige huid rond mijn ogen. Bovendien kwam er niet altijd evenveel mascara van het borsteltje af, en ik moest opletten dat het borstelpuntje geen gekke dikke stippen maakte. Knap lastig om ook beide ogen gelijk te krijgen! Hihi! Deze look heeft trouwens geen naam, maar ik heb het de dramatic wipe-out gedoopt.

Resultaat:






Ik keek nog eens naar Gwyneth en kwam tot de conclusie dat haar wipe-out echt vele malen beter zit, veel meer smokin'! Volgende keer zorg ik dat ik ook oogschaduw op heb en dat ik nóg meer mascara ga gebruiken. Lekker heftig! Ook ga ik wat minder enthousiast drukken, want het was best gevoelig zo rond m'n ogen.

Super leuk om te doen op een leeg avondje, ik heb alweer zitten bladeren en mijn oog laten vallen op een andere aparte look :) untill next time.....