dinsdag 3 maart 2009

geshopt: MAC Hello Kitty

Ik ben er ook nooit als de kippen bij, haha! Het is inmiddels dinsdagavond 3 maart en vanaf maandagochtend 2 maart lag deze limited edition make up al in de schappen. Er bestaan inmiddels talloze filmpjes, reviews, foto's en tutorials op youtube en diverse beautyblogs (waarvan die van Evi van Lovetomakeup een aanrader is!). En nu kom ik ook eens ein-de-lijk na twee dagen aankakken met een artikeltje. Lekker achter de feiten aanhobbelend. He..he..zucht..steun..krak!! Nou ik was, en ben nog steeds eigenlijk, ziek! So give the girl some credit will ya?! Gelukkig had ik het meeste al zo'n beetje getypt en hoefde ik vandaag alleen de foto's erbij te zetten en op de knop 'bericht publiceren' te drukken.

Allereerst wil ik jullie deze SUPER WEIRDE reklame laten zien voor de MAC Hello Kitty collection van maar liefst 4 minuten lang (veel te lang als je het mij vraagt). Ligt het aan mij of kan die meid niet goed lopen op die niet eens zo hoge hakken? En na 2.16 gaan we van super weird naar freaky/scary weird. Hoe eng zijn die mannen met grote Hello Kitty koppen? Het lijkt wel een plush fetish sexual fantasy. Ze betasten haar gewoon enzo! En wordt er nou "Hello Kitty Haaaaaul" gezongen? Maar goed, ik vond Alice in Wonderland vroeger ook al eng, daar heeft het wellicht wat mee te maken. Vinden jullie het ook een weirde reklame or is it just me?



Ik heb mijn MAC Hello Kitty makeup gekocht bij het Douglas filiaal in Utrecht, die grote die buiten aan het marktplein zit (Vredenburg). Ik had speciaal een uur eerder vrij genomen van werk en kwam daar rond 4u aan. Net zoals Evi had ik minstens een menigte van meiden verwacht die stonden te drommen rond de HK collectie en die dan af en toe gilde *geef terug bitch ik zág hem het eerst* maar ik trof net zoals zij stilte en leegte aan. Sterker nog, toen ik aan kwam hing de HK advertentie er nog niet eens, er was zojuist een mannetje mee bezig de grote poster op te hangen. Misschien had het er ook mee te maken dat de gehele collectie zat weggestopt in een laatje. Ik kon het al niet vinden maar de vriendelijke verkoper (echt zo'n schattige donkere jongen met een aantrekkelijk vaag accent) schoof toen het laatje open zodat ik op mijn dooie akkertje (zonder nagels die in mijn rug klauwden) kon uitzoeken wat ik zou gaan kopen. Helaas had de Douglas alleen de makeup, voor accessoires zou ik toch echt naar Amsterdam moeten vertelde de verkoper (en dus ook geen Hello Kitty tas voor mij helaas).

Mijn oog viel meteen op het eyeshadow pallet 'Lucky Tom' (prijs € 37,00)



Crème Royale
Prachtige licht gouden kleur met sterke parelmoer glans, perfect om aan te brengen als highlighter onder de wenkbrauw of aan de binnenkant van je ogen.
Paradisco
Mooie oranjeroze kleur met goud parelmoer glansje, perfect als zowel highlighter en hoofdkleur. Deze kleur past ook helemaal bij de pastelkleurtjes die deze lente/zomer zo in zijn.
Stylin'
Diepe paarsblauwe kleur, één van mijn favoriete kleuren. Staat volgens mij heel mooi bij mijn donkerbruine ogen. Deze oogschaduw heeft zichtbare glittertjes (niet te veel hoor).
Lucky Tom
Diepe donkerbruine tot zwarte kleur, te gebruiken bij donkere accenten onder het oog, maar ook als eyeliner als je het opbrengt met een dun vochtig kwastje en uitereaard zeer geschikt voor het smokey eye effect. Deze ga ik volgende keer gebruiken bij een nieuwe poging voor de dramatic wipe-out look!


Dit zijn de eyeshadows (droog aangebracht met m'n vingers) op mijn hand. Ik moet zeggen dat ik ze wel extra dik heb aangebracht zodat de kleuren beter over zouden komen op de foto, maar als ik ze aanbreng op mijn oog met primer en mixing medium zijn ze precies zo. Lucky Tom lijkt hier gewoon zwart terwijl hij echt donkerbruin is in het doosje trouwens. Ik heb er heel primitief met Paint namen bij gezet, haha! Gosh I need Photoshop!

Ik heb wel eens gelezen over de MAC tinted lip conditioner en de geluiden zijn altijd positief. Toen ik de Pink Fish zag (prijs € 15,00) was ik op slag verliefd! Een prachtig lichtroze kleurtje, precies de kleur van mijn geliefde Estee Lauder lippenstift in Crystal Rose (zie mijn tag: 6 favoriete lipprodukten) die ik altijd nog opnieuw wilde kopen. Jammer voor mevrouw Lauder, want ik kon deze natuurlijk niet laten liggen!


Mijn Pink Fish tinted lip conditioner gefotografeerd op mijn Hello Kitty kussen (yes I'm a fan!). Kijk zo lief het dekseltje is!! Supermooi kleurtje niet? De kleur in het potje is intenser dan als je het uitsmeert op je lippen. Het is wel een erg groot potje trouwens, jammer dat ze niet een maatje kleiner (en goedkoper) worden verkocht.


Hier heb ik de Pink Fish opgesmeerd. Ik had deze trouwens ook op tijdens de foto's van de dramatic wipe-out look. Een mooie zachte roze kleur met een pietsje glans. Bijna dezelfde kleur als de Estee Lauder lippenstift in Crystal Rose. Bijkomend voordeel van deze non-sticky lip conditioner is dat het mijn lippen verzorgt én beschermd met SPF 15. Het staat me heel mooi deze kleur (vind ik dan, hehe) en geeft me een frisse nude look.

Ik ben heel blij met beide aankopen want ik weet zeker dat ik er veel plezier aan ga beleven. De Pink Fish is sowieso handig voor ieder moment van de dag en de Lucky Tom eyeshadows zijn prima te combineren met elkaar en met andere kleuren én geschikt voor zowel casual als party chic! Het hangt er maar net van af welke kleuren je gebruikt.

De speciale MAC Hello Kitty collection ligt nu nog in de winkels. Alhoewel het niet zo storm loopt als verwacht raad ik toch aan om niet te lang te wachten met kopen, want het is een limited edition collectie (meaning: sorry schatje, op=op en weg=weg!).

Zo en nu duik ik weer in mijn warme bedje, gewapend met een kop hete thee met honing en een strip paracetamolletjes. Hopelijk voel ik me morgen een stuk beter.