vrijdag 15 juli 2005

About BeautyLab.nl

"BeautyLab.nl is een persoonlijke beauty-, fashion- en lifestyle site die je dagelijks minimaal 2 nieuwe vermakelijke en interessante artikelen bezorgt. De vlotte, humoristische schrijfstijl van Serena tovert iedere dag weer een lach op je gezicht. Afgestudeerd in moleculaire biologie en met ruim 5 jaar werkervaring als chemisch analyticus in de farmacie beschikt zij over voldoende vakkennis om beautyproducten op een scheikundige manier te analyseren. Daarbij weet ze het op zo'n luchtige manier uit te leggen dat het voor iedereen duidelijk is. Originaliteit, enthousiasme, kennis van zaken en een flinke dosis humor zorgen dat er iedere maand weer nieuwe bezoekers bij komen. BeautyLab is dan ook binnen no-time uitgegroeid tot een van de best bezochte beautyblogs van Nederland."










BeautyLab.nl is online sinds januari 2009 en is opgericht door eigenaresse en hoofdredactrice Serena Verbon. De doelgroep bestaat voornamelijk uit vrouwen tussen de 15 - 35 jaar, maar er zijn ook uitschieters naar zowel boven als beneden. De bezoekersaantallen zijn op te vragen voor bedrijven en geïnteresseerden en worden altijd voorzien van een screenshot van de meest recente statistieken voor extra betrouwbaarheid.

--------------------------------------
Frequently Asked Questions

Hoe oud ben je?
Ik ben geboren op 4 september 1984, momenteel ben ik dus 27 jaar.

Wat is je afkomst?
Mijn vader is Hollands en mijn moeder is Indisch, ik ben dus ook Indisch.

Hoe krijg jij zoveel volume in je haar?
Daar heb ik inmiddels enkele artikelen aan gewijd, bekijk deze en deze maar eens. Mijn secret weapon is in elk geval Osis+ Dust it Powder van Schwarzkopf in combinatie met andere foefjes, maar daar vertel ik jullie alles over in de artikelen die ik hierboven heb genoemd.

Wat voor ras hebben je katjes?
Clarence en Coco zijn Britse Kortharen. Ze hebben een vachtkleur die je niet zo heel vaak ziet, namelijk 'black golden shaded', een mooie wildkleur. Ik heb ze gekocht bij Cattery 'In de Wollebij' in het zuiden van Limburg. De Cattery houders zijn erg vriendelijk en ze hebben het beste met de beestjes voor. Er bestaan meerdere Cattery's die dit ras met deze kleur hebben, just google it :)

Waar komen jouw nagellak rekken vandaan?
Ik heb ze gekocht via Enchantra.eu, ze staan onder Nailart & Tools en dan Nagellakrekken.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Overal en nergens. Uit magazines, van tv, via internet of gewoon door gesprekken met familie en vriendinnen. De meeste inspiratie krijg ik van mijn bezoekers, omdat ze mij vragen stellen die ik dan graag wil beantwoorden, dus ga ik voor hun op onderzoek uit. Ik lees alle comments en probeer zo veel mogelijk rekening te houden met de wensen van de bezoekers.

Ik wil ook een eigen beautyblog, maar waar moet ik beginnen?
Gefeliciteerd met je keuze! Ik kan je vertellen dat het heel leuk is om een eigen beautyblog te hebben :) Ik heb een artikel geschreven voor beginnende beautybloggers waar je wat tips uit zou kunnen halen (klik hier). Good luck!

Ik wil je wat technische dingen vragen over blogger, kan dat?
Met vragen over de lay-out, widgets of andere technische site dingetjes wat betreft Blogger kan ik je helaas niet helpen, ik ben namelijk geen blogger klantenservice! ;-P Probeer het probleem eens te googelen of zoek op speciale Blogger sites of forums naar een antwoord, want zo heb ik het ook altijd gedaan.

Hoe kom ik aan gratis beautyspullen?
Gratis beautyspullen krijg je door eerst een goede reputatie op te bouwen (blog regelmatig, zorg voor kwalitatief goede foto's, schrijf in keurig Nederlands en zorg voor een aantoonbare stijgende lijn in je bezoekersaantallen). Alleen dan neemt men je serieus. Nadat je blog op een goed tot hoog niveau is kun je bijvoorbeeld merken, webshops en PR bureaus contacteren zodat ze kennis kunnen maken met je blog. Als ze tevreden zijn sturen ze je persberichten door en na een tijdje kunnen ze je eventueel samples gaan toesturen. Zorg er dus eerst voor dat je blog op en top in orde is voordat je contact opneemt, want je wil natuurlijk wel de allerbeste indruk achterlaten als ze op je blog gaan kijken!

Maar hoe neem ik dan contact op? En hoe weet ik of mijn blog goed genoeg is?
Dat is geheel aan jou, dat moet je zelf een beetje kunnen inschatten, of vraag eens om je heen wat vrienden en familie van je blog vinden. Zelf heb ik na ongeveer een jaar contact opgenomen, toen had ik zo'n 60,000 unieke bezoekers per maand. En hoe neem je contact op? Dat ga ik je niet allemaal voorkauwen natuurlijk. Met een beetje creativiteit, gezond verstand en een paar stoute schoenen kom je al een heel eind!

Until next time,
Serena Verbon