donderdag 13 oktober 2011

Sleek Makeup - Molten Metal

Sleek Makeup stelt me eigenlijk nooit teleur. Als er een nieuw iDivine palette uit is kan je er donder op zeggen dat het wéér een echte musthave is met prachtige kleuren een een goede pigmentatie. Naast hun befaamde iDivine palettes heeft Sleek ook metallic eyeshadow duo's in hun assortiment, genaamd Molten Metal. Er bestond al een gouden variant (Pewter & Gold Leaf) en nu is er ook een zilveren/antraciet variant genaamd Steel & Ash. Maar, zijn de Molten Metals net zo goed als de iDivine palettes?







Het doosje is zoals we van Sleek gewend zijn; mat, strak, zwart en voorzien van een glanzend logo. I like it! Het doosje ligt lekker in de hand en bevat twee bloedmooie kleuren die helemaal hip & happening zijn op dit moment. Metallics zijn sowieso helemaal hot dit najaar (eigenlijk zijn metallics nooit uit de mode geweest).

Goed, de nieuwe Molten Metal bevat de kleuren Steel en Ash. Steel is een zilvergrijze kleur en Ash is antracietgrijs.



De structuur is zacht en creamy en ze geven een onwijs goed pigment af. De kleuren in het echt komen het beste overeen met de kleuren die ik met flits heb genomen. Deze oogschaduw brengt zijdezacht aan, ze glijden als ware over je huid.

zonder flits

met flits

Sleek beloofd dat Molten Metal, ten opzichte van andere creamy eyeshadows, absoluut niet creast (= ophoopt in je crease, oftewel arcadeboog) zodat je een mooie metallic look hebt die de hele dag goed blijft zitten. Toen ik deze oogschaduw swatchte op mijn arm had ik zo mijn twijfels en toen ik het liet zien aan vriendin Sanaz riep ze meteen 'dat gaat creasen, dat zie ik nu al'.

En helaas, onze voorgevoelens waren correct. Hieronder heb ik de Molten Metal aangebracht met en zonder eyeshadow base (Urban Decay). Zonder base is het echt te vettig en ging het al binnen een half uur creasen (misschien sneller). Met base creast het weliswaar minder heftig en duurde het ook langer voordat het gebeurde, maar het gebeurde alsnog. En vrij snel ook, binnen het uur.

Ash na een half uur, zonder eyeshadow base.

Steel na een uur, met eyeshadow base.


Jammer he? Misschien zijn mijn oogleden standaard wat vetter dan bij anderen, en misschien was het beter blijven zitten met zowel eyeshadow base als poeder oogschaduw, who knows? All I know is dat het voor mij niet gaat werken.

Waar ik het wel voor kan gebruiken is als aanvulling op mijn Make Up For Ever kit. Dit spul heeft overigens dezelfde structuur, en creast ook. Voor korte projectjes zoals fotoshoots of Halloween make-up of Battle of the Beauty Bloggers is het leuk, maar voor make-up die de hele dag mooi op zijn plek moet blijven zitten: not so much.

En het is absoluut niet onmogelijk voor creamy eyeshadows om goed te blijven zitten, mocht je dat soms denken. Want met Benefit's creaseless creams, Chanel's Illusions d'Ombre en de Aqua Creams heb ik nooit problemen gehad. Die zitten muurvast en gaan de hele dag nergens heen.

Tja, ik had jullie liever verteld dat het topspul zou zijn, maar helaas. Sleek, blijf vooral doorgaan met het maken van die schitterende iDivine palettes, en ook jullie blushes en pout polishes zijn geweldig, maar Molten Metals hoeven wat mij betreft niet meer. I'm sorry.

Sleek Makeup is te koop via o.a. hun officiële website en via Boozyshop.nl. De Molten Metal duo kost €8,50/€9,95.

Until next time,
Serena Verbon