maandag 10 oktober 2011

Sampar Skincare

Sampar is een voor mij onbekend skincare merk. Ik ontving deze producten een tijdje geleden en omdat ik het niet kende was ik meteen een beetje sceptisch. Wat is dit voor spul? Waarom heb ik er nog nooit van gehoord? Op de doos en in de 'bijsluiter' stond ook al zo weinig informatie, maar gelukkig hebben ze een hele handige (én leuke) website waar veel op te vinden is: Sampar.com




Sampar is een skincare merk uit Frankrijk. De research & development afdeling, het hoofdkantoor, het laboratorium en de productie vinden allemaal plaats in Frankrijk. Er komt veel goeds uit Frankrijk op skincare gebied, dus wat dat betreft ben ik al wat minder sceptisch, maar voldoet de onbekende Sampar ook aan deze verwachtingen?



Sampar wil met hun look & feel iets jongs en fris uitstralen. Ik bedoel, witte doosjes met een roze skyline  en een strakke, zwarte tekst. Het ziet er allemaal gelikt uit.

Van Sampar ontving ik het volgende;

- Poreless Magic Peel - €29 voor 30 ml
- Nocturnal Rescue Mask - €29 voor 30 ml


Het zijn beide strakke, lichtroze verpakkingen met een dispenser, wat ik handig en hygienisch vind. De Poreless Magic Peel is een dagcreme die de huid gladder maakt, de porien minder zichtbaar en matteert. De Nocturnal Rescue Mask is een masker die je voor het slapen gaan aanbrengt en de volgende dag verwijderd, voor een egale huid, vermindering van roodheid en een fijnere huidstructuur (volgens mij is dit vergelijkbaar met de Kiehl's Over-Night Biological Peel).

Poreless Magic Peel
"Poreless Magic Peel to the rescue! This nighttime band-aid rich in restorative enzymes supports the skin in its daily combat against blemishes. Surprisingly soft and seriously intensive, it reinforces the skin’s natural ability to repair and heal spots screaming for help.

Results: The skin’s surface is smoothed, pores liberated and tightened and marks and spots visibly erased. Especially suited for oily and combination skins."



De dagcreme bevat tea tree olie, wat je ruikt wanneer je het aanbrengt (de geur is voor sommigen misschien even wennen). Tea tree olie is ontsmettend en voor een huid als die van mij, vet en af en toe puistjes, ideaal. Je hebt maar een klein beetje nodig voor je hele gezicht, het ruikt lekker fris (vind ik) en mijn huid gaat gedurende de dag niet erg glimmen. Het blijft ook niet supermat, moet ik er bij zeggen, maar ik gebruik verder ook geen matterende poeder en ik heb nu eenmaal een huid die erg gaat glimmen.

Nu ik het zo'n paar weken heb gebruikt kan ik met alle eerlijkheid zeggen dat ik fan ben van deze dagcreme. Het is een fluide, dus geen vettige creme, en brengt heerlijk luchtig aan. Ondanks het feit dat het om een fluide gaat voedt de creme voldoende. Ik krijg geen droge velletjes en plekjes, maar het voelt ook niet aan alsof ik mijn huid 'overvoed'. Het is precies goed. Het trekt snel in, ook een plus! 

boven de Poreless Magic Peel en onder het Nocturnal Rescue Mask

Nocturnal Rescue Mask
"Night after night, the Nocturnal Rescue Mask becomes one with your skin to create a veritable reparative film and accelerate its natural regenerative processes. This blue ribbon remedy for blemished skin is the proud guardian of your skin’s purity and finesse.

Results: The skin is mattified, the pores tightened, marks and cutaneous redness eliminated. Especially suited for oily and combination skins."

Het masker heb ik niet elke nacht gebruikt, maar wel een paar keer per week. Dit masker ruikt lekker bloemig, naar roosjes. Hier kun je eventueel nog een nachtcreme over aanbrengen, maar in mijn geval was dit niet nodig (ik denk dat dit alleen nodig kan zijn als je echt een droge huid hebt). Dit masker bevat veel plantenextracten, bloemenwater en enzymen die je huid overnacht aanpakken. Ze breken je dode huidcellen af waardoor je er in de ochtend een babyzacht huidje van krijgt. De celgroei wordt gestimuleerd, dus littekens en oneffenheden verdwijnen sneller. Ik vind dat ik van dit product, samen met de Poreless Magic Peel, een mooiere huid heb gekregen. Het is rustig, egaler en stralender.


En zo zie je maar weer dat je niet altijd af moet gaan op het bekende. Soms is het ook een goed idee om de onbekendere merken te proberen. Ik ben namelijk meer dan tevreden over deze producten van Sampar, en zoals jullie in mijn laatste video 'Favorieten van de maand September' hebben kunnen zien is mijn huid er echt van opgeknapt. Ik blijf deze producten dus lekker gebruiken, en wie weet breid ik nog uit met andere producten uit hun assortiment, want Sampar heeft me nieuwsgierig gemaakt naar meer!


Sampar is in Nederland vanaf donderdag 13 oktober te koop bij de Sephora en via Sampar.com. Op de site staat veel meer informatie, waaronder prijzen, exclusive offers en een soort skin test die je kunt doen om te kijken welke lijn het beste bij jouw huidtype past. Neem dus zeker even een kijkje, als je geïnteresseerd bent in Sampar.

Hoe staan jullie tegenover de voor jou onbekende beautymerken?

Until next time,
Serena Verbon