donderdag 6 oktober 2011

Rimmel - I Love Lasting Finish Nail Polish

Wow, wat een fijne kleurtjes! Rimmel heeft zich laten inspireren door de kleuren die ze tegenkwamen in beroemde Londense straten, van Camden tot Nottinghill, wat resulteerde in een sprankelende collectie van trendy kleuren. De I Love Lasting Finish Nail Polish collectie bestaat uit 18 kleuren, waarvan ik er 14 voor jullie zal reviewen. Alvast een pluspunt, deze lakjes kosten slechts €4,99 per stuk.






v.l.n.r.; Your Majesty, Disco Ball, Black Cab, Black Cherries, Purple Pulse, Cranberry Zest, Hot Shot

v.l.n.r.; Strawberry Fizz, Apricot Punch, Hot & Spicy, Lemon Drop, Sunshine, Misty Jade, Azure

De kleuren Lemon Drop, Apricot Punch, Strawberry Fizz en Cranberry Zest zijn 'fruities', oftewel lakjes die na opdrogen een heerlijk fruitig geurtje hebben. Niet zoals het echte fruit, maar meer zoals de snoep interpretatie van deze fruitsoorten, als je begrijpt wat ik bedoel. Best aangenaam en natuurlijk ook gewoon leuk!

Hieronder heb ik de lakjes voor jullie geswatched. Om tijd en nagels te sparen (en omdat ik jullie niet wil  overdonderen met een overschot aan foto's) heb ik de lakjes dit keer per twee geswatched. Ik heb foto's met en zonder flits genomen, voor een beter beeld van de kleuren. Enjoy!

flits

zonder flits

Black Cherries is een diep donkerrode lak met een donkerpaarse ondertoon en heeeele fijne rode shimmers. De naam is goed gekozen, inderdaad de kleur van donkere kersen. Dit lakje dekt eigenlijk al met één laagje, maar ik heb er hier twee aangebracht. Dit is een hele chique kleur, een van mijn favorieten!
Black Cab is een kleur die iedereen in zijn nagellak stash behoort te hebben: puur zwart. Dekt in twee laagjes.

flits

zonder flits

Cranberry Zest, een fruity scented lakje, is een frisse rode kleur, die inderdaad op de kleur van cranberries lijkt. Zoals de kleur is op de foto met flits, zo is 'ie ook in het echt. Echt een prachtig kleurtje met een lekker zoet geurtje. Een van mijn faves! Deze kleur dekt trouwens in één keer al, maar ik heb hem met twee laagjes aangebracht voor de foto.
Purple Pulse is een donkere paarse kleur met een oudroze ondertoon, wat de kleur net even anders dan anders maakt. Dekt pas echt goed met drie laagjes.

flits

zonder flits

Disco Ball - I love glitter! Deze lak heeft een aardige dekkende glittercoat, hierboven heb ik hem 3 maal aangebracht en eigenlijk vind ik dat ook wel wat hebben, zo zonder lakje eronder. Dus niet alleen als topcoat, maar ook apart is deze kleur erg mooi. De lak bestaat uit zilveren en blauwe glitters afgewisseld met holografische glitters. Very, very nice.
Your Majesty dekt al met 2 laagjes, zoals ik hierboven op de foto heb gedaan. Het is een shimmery zilveren metallic lak. Metallics zijn dit najaar helemaal hot, maar ook in het voorjaar zet deze trend zich door.

flits

zonder flits

Hot Shot is de perfecte interpretatie van de kleur 'Hot Pink' als je het mij vraagt. Opvallend en knallend en lekker vrolijk en zomers! Dekt na één laagje al redelijk goed, maar is het mooist na twee laagjes.
Strawberry Fizz is wat zachter van kleur, maar wel heerlijk zuurstokroze en minstens net zo vrolijk. Deze kleur is mooi dekkend na twee laagjes. En, met een heerlijk fruitig geurtje na opdrogen! Als je daar niet blij van wordt, weet ik het ook niet meer.

flits

zonder flits

Apricot Punch is echt een prachtig pastel kleurtje in een zachte koraalkleur met een zweempje roze. I love this color! Met een lekker toegevoegd fruitgeurtje. Dekt in twee laagjes.
Hot & Spicy is een wat 'pittiger' variant, ook koraal, maar dan meer oranje en donkerder van kleur. Prachtig! Ook op deze warmere kleuren ben ik dol. Dekt mooi in twee laagjes.

flits

zonder flits

Sunshine is een knalgele kleur met een hele subtiele gouden shimmer, die eigenlijk pas echt goed tot zijn recht komt als de zon erop schijnt of als je van heel dichtbij kijkt. Het geeft de kleur net even wat extra's, een warmere ondertoon. Sunshine komt het beste tot zijn recht na drie laagjes.
Lemon Drop, een fruity scented lakje, is een heerlijk pastel kleurtje. Heeeel lichtgeel, creamy en perfect voor de lente. Dit was het enige lakje waarmee ik een beetje moeite had, het streepte een klein beetje. Als je hem wat dikker aanbrengt wordt dit al minder en na drie laagjes is dit lakje op zijn mooist.

flits

zonder flits

Azure is eigenlijk de enige shimmery lak die ik uit deze collectie heb. Als ik aan Azure denk, dan heb ik zelf een lichtere kleur blauw in mijn hoofd, deze kleur zou ik eerder omschrijven als zeeblauw. Deze lak dekt na twee laagjes en heeft een mooie subtiele shimmer, die iets feller blauw is dan de nagellak kleur zelf. Voor echte blauw liefhebbers!
Misty Jade is de ultieme turkoois kleur. Klaar. Enough said. Het heeft de kleur van 'Sleeping Beauty Turquoise' (zoek maar eens op) en past helemaal bij de Indian en Tribal trend van dit najaar. Turkoois is voor mij ook echt een voorjaar/zomer kleur, dus dit lakje kan je echt het gehele jaar door dragen. Dekt in twee laagjes.



What more can I say! De lakjes zijn van een goede consistentie, niet te dik en zeker niet te dun. Ik ontdekte geen moeilijkheden met aanbrengen, geen strepen, en ze brengen erg lekker aan. Wat me wel opviel is dat ze vrij snel opdrogen (dry to touch) en dat zonder speciale sneldrogende topcoat. Nice! Daarnaast zijn de kwastjes erg fijn, niet te breed en niet te smal. Allemaal prima in orde, wat aanbrengen betreft. 

Zoals je hebt kunnen lezen dekt de ene kleur beter dan de andere, maar omdat ze redelijk snel opdrogen is dat in mijn ogen geen minpunt. De kleuren uit deze collectie vind ik stuk voor stuk prachtig, maar de kleuren Black Cherries en Cranberry Zest zijn absolute toppers voor dit najaar en de kleuren Your Majesty, Lemon Drop, Apricot Punch, Misty Jade en Strawberry Fizz zijn echte toppers voor het voorjaar alvast.


In de flesjes zit 8 ml nagellak voor de prijs van €4,99. Deze collectie bestaat uit 18 kleuren en is vanaf september 2011 exclusief verkrijgbaar bij Kruidvat, ze liggen dus al in de winkel. Go get them!

Welke kleurtjes vinden jullie het mooiste?

Until next time,
Serena Verbon