zaterdag 29 oktober 2011

RéAura - part two

Vandaag de tweede update van Linda de Wit die sinds een paar weken de Philips RéAura aan het uittesten is, het huidverjongende laserapparaat voor thuisgebruik. Lees na de klik haar beauty avonturen tot nu toe. Benieuwd naar haar eerste update? Klik hier.








We zijn een paar weken verder en ik kan wel zeggen dat ik inmiddels een die hard RéAura-er aan het worden ben. Misschien zit het tussen mijn oren, maar serieus… ik kijk echt nu al een tikkeltje blijer wanneer ik ’s ochtends in de spiegel kijk (heeeeeel veel waard hoor, dat moment).

De zones (ja, zo noemen de makers van de RéAura dat) die ik behandel zijn mijn gezicht en mijn decolleté. Wanneer mijn kind op bed ligt installeer ik me op de bank… Televisie aan, dekentje over me heen, kopje thee binnen handbereik, gel op mijn gezicht, vergrootspiegel in de ene hand en mijn ‘hoop op 10 jaar jonger’ in de andere. Mijn beautymomentje kan beginnen.

Het apparaat geeft lichtjes- en geluidjes af. Ondanks dat ik toch echt heel erg mijn best aan het doen ben hoor ik nog iets te vaak het ‘je doet het fout’ piepje. Dit heeft echter niks met de techniek van Phillips te maken, maar alles met mijn geduld. Grote stappen snel thuis… nee, ik heb al snel door dat ik dat kan vergeten. Buiten mijn beautymoment heb ik er daarom nu ook een leermoment van gemaakt en wel… het vinden van mijn Yin en Yang. Best een moeilijke opgave dus voor een ongeduldig persoon als ik.


Ongeduldig of niet ik ga gestaag door tot het eind-riedeltje klinkt wat betekent dat de behandeling van de zone klaar is. Hulp hierbij krijg ik van mijn 10 x vergrootspiegel. Voorheen gebruikte ik deze (heel bewust) alleen voor het epileren van mijn wenkbrauwen, nu ben ik echter een soort van verplicht mijn hele gezicht hierin te bekijken… je snapt, dat is echt niet fijn. Ik zie dingen die ik gewoon NIET wil zien. Zwaar confronterend! Voor mij geldt; hoe langer ik naar mijn 10 x vergrote spiegelbeeld kijk hoe fanatieker ik met de RéAura in de weer ga.

Als ik 3 keer het riedeltje heb gehoord, betekent het dat mijn gezicht klaar is en dat ‘As the World turns’ aan me voorbij is gegaan… Nadat ik de gel van mijn gezicht heb gehaald smeer ik (royaal… altijd royaal) de crème er op. Een beetje gek is het wel om je gezicht in te smeren met een crème waar de naam Philips op staat. Link je toch sneller aan een beeldige flatscreen, maar… (ik hou heel erg van MAAR…) het voelt minstens zo fijn als mijn eigen ‘potjes’, dus dat is vast een kwestie van wennen ☺.

Dat ik een gevoelige huid heb wordt me wel telkens keihard duidelijk gemaakt. Mijn gezicht is na iedere behandeling knalrood en blijft lang tintelen. Nu is dat een goed teken want dat betekent dat mijn huid aan het werk is om dat perzikhuidje te realiseren. Dat de roodheid lang blijft aanhouden neem ik daarom voor lief, want… alles voor een mooi perzikhuidje… dus rood of niet we gaan gewoon door.


Voor meer informatie over de Philips RéAura raad ik je aan een kijkje te nemen op deze website. Hier vind je alles wat je wil weten! De prijs van Philips RéAura is €899 en het apparaat is al vanaf 5 oktober 2011 te koop bij Parfumerie Douglas.

Tot de volgende keer!
Lieve groetjes, Linda