donderdag 20 oktober 2011

Philips RéAura

Philips heeft een nieuw apparaat op de markt gebracht genaamd RéAura. RéAura laser skin rejuvination, voluit. Dit apparaat is eigenlijk een huidverjongend laser apparaat voor thuisgebruik. Omdat ik zelf te jong ben om dit apparaat te testen doet de grappige Linda de Wit dat voor mij, schrijfster van het boek 'Tenminste houdbaar tot...'. Omdat ik weet dat ik ook lezeressen heb van in de dertig en hoger leek het me erg interessant om Linda's belevenissen met de Philips RéAura met jullie te delen. Zij zal jullie de komende weken steeds een nieuwe update geven over haar vorderingen met dit ingenieuze apparaat.


Al een aantal jaren ga ik door het leven als ‘dertiger-en-een-beetje’. Tot vorige week… Twee weken geleden, 6 oktober om precies te zijn, veranderde dat ‘beetje’ in een ‘extra beetje’ en dat… ja, dat doet soms best een ietsepietsie pijn. Natuurlijk; levenservaring, wijsheid, kennis, ontwikkeling… allemaal prachtig en dat kan alleen komen met de jaren, maar wat iets minder prachtig is en helaas ook met diezelfde jaren komt zijn die oh zo vervelende lijntjes en oneffenheden in je gezicht.

Het hoort erbij… dan zie je dat je leeft… er zijn mensen die het zelfs mooi noemen. Maar laten we eerlijk zijn… we leven nu eenmaal in een maatschappij waar jong zijn de norm is. Om die reden (noem me een ‘maatschappij-meeloper’) heb ik bij het ontstaan van de eerste lijntjes direct de oorlog verklaard. Bang voor de ‘gevaren’ ga ik de strijd aan. Vastberaden te winnen! Pfff. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Inmiddels is mijn badkamer een waar walhalla van crèmetjes, gels, lotions en scrubmiddelen geworden en hebben werkelijk alle merken mijn huid al eens aangeraakt. Terugkomend op mijn persoonlijke oorlog: Strategieën zijn bedacht en uitgevoerd, beautyrituelen tot in den treuren herhaald, maar helaas kan de vlag nog niet uit en kan ik niet anders dan concluderen dat ‘het wondermiddel’ de weg naar mijn badkamer en dus ‘de eeuwige jeugd’ nog niet heeft gevonden.

Denkend aan mijn verjaardag (lees: de dag dat de scheidingslijn tussen lijntjes en groeven weer wat dunner - letterlijk en figuurlijk - is geworden. SNIK) voel ik me somber en zelfs een beetje uitgestreden…Maar dan! Dan verschijnt er in mijn mailbox een heuse zonnestraal. Ik! Ja ik! mag van Philips de RéAura laser skin rejuvenation gaan testen. Hoera!


Aandachtig worstel ik me door het begeleidend schrijven. ‘Duizenden microscopisch kleine laserstralen worden de epidermis en dermis in gestuurd.’ Wikipedia, help... Dan valt mijn oog op de volgende zin: ‘Welkom in de nieuwe wereld van een stralende huid.’ IK BEN OM. Joehoeeee. Iedere volgende zin maakt me blij en gelukkig. De huidstructuur wordt gladder, fijne lijntjes verminderen, het creëren van een egale huidtint, onvolkomenheden vereffenen. Wauw! Wat ook fijn is is dat er ook eerlijk vermeld wordt wat het niet doet.

Zojuist heb ik een presentatie gekregen over het gebruik en de te behalen resultaten van de RéAura. Met grote ogen en open mond heb ik er naar geluisterd en naar gekeken. Werkelijk alles kan je ermee behandelen. Je gezicht, armen, handen, nek, decolleté. Dit is het, dit is het, dit is het!

Thuis aangekomen kan ik dan ook niet wachten om het uit te proberen. Ik haal alles uit de verpakking en stal het netjes uit op tafel. Wauw… mijn eigen kleine beautysalon. Ik smeer de bijgeleverde geurloze gel op mijn wangen, zet de RéAura op stand 3 (de hoogste stand, want ik ga natuurlijk niet voor half werk) en beweeg het apparaat over mijn gezicht. Mijn huid tintelt en wordt een beetje rood, maar dat schijnt juist goed te zijn. 20 minuten later heb ik mijn hele gezicht gedaan.


Natuurlijk zie ik nog geen lijntjes verdwijnen, maar mijn huid voelt wel fris. De handeling is gemakkelijk (voor mij heel belangrijk) en de bijgeleverde crème (die bol staat van kalmerende extracten) is fantastisch. Geen irritatie. Top!

De verwachting is hoog want ik weet het zeker, ik voel het; De RéAura wordt mijn hoop in bange dagen! Voor meer informatie over de Philips RéAura raad ik je aan een kijkje te nemen op deze website. Hier vindt je alles wat je wil weten! De prijs van Philips RéAura is €899 en het apparaat is vanaf 5 oktober 2011 te koop bij Parfumerie Douglas.

Wordt vervolgd.

Liefs, 
Linda