vrijdag 7 oktober 2011

How-to: Greens & Grays eyelook

Your wish is my demand! Onderaan de review van het Sleek PPQ Me, Myself & Eye palette liet ik een look zien waar jullie erg graag een how-to van wilden zien. Dus, bij deze. Ik gebruik de kleuren Primal Green, Blue Monday en Supernova. Omdat ik deze how-to 's avonds heb gemaakt is de belichting soms wat wisselend, want ik zat een beetje te spelen met licht. Hopelijk leidt het niet af van de tutorial. Good luck!



Let's start with a naked eye! Of nou ja, naked. Ik heb hier mijn wenkbrauwen bijgetekend (Sisley wenkbrauwpotlood in Brun) en ik draag mascara (Michael Todd).



Allereerst breng ik een dun laagje eyeshadow primer aan (Michael Todd) die ik verdeel van ooglid tot wenkbrauw. Door eyeshadow primer blijft je oogschaduw langer zitten, zonder te creasen.


Ik gebruik het liefst mijn vingers om oogschaduw aan te brengen, but maybe that's just me. Ik gebruik eigenlijk alleen kwasten als ik wil blenden. Doe net als ik met je vingers, of gebruik een kwast, om de kleur Primal Green aan de binnenkant van je ooglid aan te brengen. Het hoeft niet netjes, want we blenden het later nog mooi uit.



Na Primal Green is het tijd voor Blue Monday, een diepe en donkere teal kleur. Prachtig! Ik dep de kleur aan de buitenkant van mijn ooglid met mijn vingers, en blend het vervolgens uit naar binnen toe. Ook blend ik het naar boven toe, net iets boven de crease. Bij mij lijkt het misschien vrij hoog uitgeblend, maar dit doe ik omdat ik overhangende oogleden (hooded eyes) heb, en anders zie je er niets van als ik mijn ogen open doe, haha!


Het hoeft nog niet zo netjes geblend te zijn, want eerst pakken we de kleur Supernova. Dit is een matte, bruingrijzige kleur die grijzigblauw lijkt als je het blend met Blue Monday. Omdat deze kleur wat 'veiliger' en mat is, brengt het de ooglook wat meer in balans. Breng Supernova aan met een blending brush in de crease en blend het wat naar boven uit, boven Blue Monday uit.



Blend, blend, blend. Totdat je denkt, nu is het mooi. De harde lijnen hoor je niet meer te zien en de kleuren lijken naadloos in elkaar over te lopen, zoals hieronder. Zie je nu hoe Supernova meer blauwig lijkt, dan grijsbruin?




Herinneren jullie die fantastische NYX potloodjes nog, de Slide On Pencils? Ik gebruikte de kleur Tropical Green voor de waterlijn en onder mijn oog. Breng het daar lekker dik aan en blend het eventueel een beetje uit met een wattenstaafje of een kwast.





Maak de look compleet met mascara boven en onder en een streep eyeliner. Winged staat mooi, maar hoeft niet persé. Ik gebruikte een zwarte liquid liner, maar als je Tropical Green scherp slijpt, kun je hier ook mooie lijntjes mee trekken, voor een minder 'hard' resultaat en voor wat meer kleur in je look.






Het is altijd even zoeken naar de juiste manier van aanbrengen en blenden, want elk oog is weer anders. De manier waarop ik mijn oogschaduw aanbreng hoeft niet voor jou te werken. De truc is gewoon om het vaak te doen, wat oefening baart kunst, echt waar!

Je hoeft ook niet persé dure kwasten aan te schaffen. Ik heb ooit die van de Hema vergeleken met een duurdere (ik geloof MAC) en qua blenden ging het even goed. Het enige verschil is dat die van de Hema minder lang mee gaan, meer haartjes loslaten en harder aanvoelden. De Sleek paletten zijn gelukkig ook lekker betaalbaar, dus voor een mooie ooglook hoef je echt geen tientallen euro's over de bank te knallen. I love Sleek! Ik kan iedereen een Sleek palette aanraden. Of meerdere. Ik kan er heerlijk mee 'spelen' en het liefst heb ik ze allemaal! :-)

Als er nog suggesties zijn voor ooglooks, kleuren of bepaalde palettes, let me know!

Until next time,
Serena Verbon