maandag 17 oktober 2011

Budget Tip: Max Colors Baked Eyeshadow (Action)

Zoals jullie in de Action shoplog video van gisteren misschien al hadden gezien, beloofde in een review van de baked eyeshadow quads die ik bij de Action had gescoord voor heel weinig euro's. Want, ik ben erg te spreken over het pigment en de kwaliteit. Gisteren had ik geluk met een lekker herfstzonnetje, dus pakte ik meteen mijn camera om foto's te maken van deze prachtige palettes!




Kijk. Aantrekkelijk zien ze er niet uit. Ze zitten verpakt in een kartonnen/plastic verpakking (hier heb ik ze er al uit gehaald) en het oogt cheaper dan cheap. Testers zijn er niet, maar omdat deze palettes slechts €1,29 per stuk kosten kon ik het niet laten om ze mee te nemen naar huis. 

Onder het mom van 'voor de blog' kocht ik alle varianten die ik kon vinden, en bij onze Action (Hoog Zandveld, Nieuwegein) waren dat er 4. Ik heb geen idee of er nog meer kleurvarianten beschikbaar zijn. 


De kwaliteit van de verpakking is niet erg goed. In de Action al zag ik dat er veel pans/bolletjes waren losgekomen van de palettes. Zelf zocht ik palettes uit waarbij alle bolletjes nog goed vast zaten, maar bij thuiskomst had er toch eentje losgelaten. Kun je nagaan hoe snel dat dus gaat! 

De kleuren daarentegen zien er prachtig uit. Ze hebben een mooie shimmer en metallic glans en ze doen me ergens een beetje denken aan de kleuren van de Shimmer Cubes van The Body Shop. Max heeft de palettes zelfs namen gegeven, al zijn ze niet echt fantasierijk en nogal rechttoe rechtaan.


De kleur linksboven is steeds hetzelfde, een zilverwitte kleur met een parelmoer finish. Op de verpakking staat dat het zowel droog als nat aan te brengen is. Om eerlijk te zijn is het droog niet zo geslaagd. Er komt dan echt weinig pigment vanaf. Maar, als je houdt van subtiele kleuren met een hele mooie shimmer, dan kan het juist wel erg mooi zijn. 

Hieronder de swatch van Black & Beige droog aangebracht.


Zoals je ziet heel licht en subtiel gepigmenteerd, maar de shimmery finish daarentegen vind ik erg mooi. Goed, zelf ben ik meer van de gepigmenteerde oogschaduw, dus bracht ik de kleuren nogmaals aan, maar dan met een vochtige kwast.

Black & Beige

Blue & Beige

Brown & Beige

Pink & Gold

Zoals je ziet zijn deze baked eyeshadows nat aangebracht echt vele malen gepigmenteerder, I love it! Zodra je met je natte/vochtige kwast over het bolletje gaat veranderd het bijna in een soort creamy eyeshadow die smooth over je huid glijdt. Het is wel even zoeken naar de juiste hoeveelheid vocht in je kwast. Te nat is te waterig en komt er niet veel kleur van je kwast, maar te droog werkt ook niet. Je kwast moet redelijk vochtig zijn als je ermee over de bolletjes wrijft. Het is dus even 'snappen' hoe je het beste met deze quads om moet gaan, maar als het eenmaal doorhebt dan heb je voor weinig euro's een prachtig palette.

Houdt ook rekening met het feit dat de pans/bolletjes uit het palette kunnen vallen! Vervoer de palettes voorzichtig, of haal de pans er bij voorbaat al uit en plaats ze bijvoorbeeld in een Z-palette


De Max Colors Baked Eyeshadow quads zijn te koop bij Action voor €1,29. Voor meer informatie en verkooppunten kun je www.action.nl bezoeken.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met deze palettes! En, zijn jullie al enthousiast over deze budget tip? 

Until next time,
Serena Verbon