vrijdag 30 september 2011

Utrecht Hotspot Tour

Als ik boven op de Dooooom sta, kijk ik even naar benee. Dan zie ik het oude gragie, het Vreeburg en Wijk C. Ja, dan springt m'n hartsie open, ik ben trots wat dag ie wat. Der is geen mooier plehekie, als Utereg m'n stad. Als Utereg m'n stad! En zo is het maar net! Ik krijg vaak mails met vragen over leuke winkelstraten en shops in Utrecht, aangezien ik er zo bekend ben. Maar weet je, zoiets kan ik wel voor jullie in een artikel zetten, maar is het niet leuker om samen met mij een tour door Utrecht te maken, terwijl ik jullie meeneem langs al mijn favoriete Hotspots?




Dat dacht ik! Het lijkt me leuk om op een bepaalde dag (het liefst doordeweeks, want op zaterdag kan je er je kont niet keren) af te spreken met een groepje meiden in Utrecht en om jullie mee te nemen door de stad. We beginnen bij Hoog Catharijne (het overdekte gedeelte) in de Sephora, aangezien ik hier heel vaak kom.  Vervolgens gaan we mijn tante opzoeken in de grote Douglas aan het Vreeburg. Vervolgens lopen we naar Trick 'n Treats, de overheerlijke snoepwinkel en ook wil ik jullie Strictly laten zien, de te gekke kledingwinkel waar mijn nichtje Maren werkt. 

Onderweg zal ik jullie wegwijs maken en natuurlijk gaan we nog veel meer (beauty)winkels bezoeken. Bijvoorbeeld De Tuinen, Boots apotheek (bij het station), Yves Rocher, L'Occitane, The Body Shop, Ici Paris XL en andere schattige winkeltjes in de straten net iets buiten het centrum, waar je als onbekende in Utrecht niet snel terecht komt. Straten als de Nachtegaalstraat en de Twijnstraat of de Voorstraat bijvoorbeeld zijn echt heel erg leuk! Maar de meeste mensen blijven in de buurt van de Oudegracht. 

En qua lunchrooms en restaurants kan ik jullie ook van alles aanraden. Broodje Mario, El Greco, de bagels met geitenkaas van Delphi's, alle broodjes van Broodje Ben (vooral die met carpaccio is insane lekker) en noem maar op. Als Jacq werkt kunnen we even langs Cafe de Flater voor een drankje!

Anyways, ik zal nog een uitgebreide route uitstippelen en jullie horen hier binnenkort meer over! Mijn grote vraag is, is hier animo voor? Het lijkt mij het beste om op een donderdag te gaan. We beginnen al vroeg in de ochtend en omdat het die avond koopavond is, kunnen mensen nog langer door blijven shoppen, als ze bijvoorbeeld van ver komen, om zo het optimale uit je dagje Utrecht te halen. 

Het is dus allemaal redelijk vrijblijvend, ik vraag er geen geld voor, je hoeft ook niet mee te doen aan een winactie, we spreken gewoon een datum en tijd af en als je er bent ga je mee. Wel moet je zelf alles betalen, je reis, lunch en je eigen aankopen. Ik zal een programmaboekje in elkaar zetten voor de meiden die komen.

Willen jullie in een comment aangeven welke datum je voorkeur heeft, en of je het leuk vind om bij de Utrecht Hotspot Tour aanwezig te zijn? Even peilen hoe de animo is.

- donderdag 27 oktober
- donderdag 3 november
- donderdag 10 november
- donderdag 17 november

Welke Hotspots zien jullie het liefst? Beauty, fashion, eetgelegenheden, bijzondere boetiekjes, of een mix van dit alles?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! ^^

Until next time,
Serena Verbon