dinsdag 27 september 2011

Sophy Robson's Inspired V-gap Nails

Sophy Robson is geen doorsnee nagelstyliste. Nee, ze is een Britse luxury nail artist. Ze doet de nagels van celebrities en haar werk verschijnt vaak genoeg in magazines en is te vinden op de runway. Ze laat zich inspireren door art, fashion en muziek. Ze is goed op de hoogte van de laatste trends, of sterker nog, ze máákt trends. Begin dit jaar introduceerde ze de V-gap Nails. Ik heb dit altijd al willen proberen, en gisteren deed ik dan eindelijk een poging...





V-Gap Nails zijn echt heel classy. Hoe smaller de 'gap' hoe chiquer. Je kan het heel eenvoudig houden met een enkele kleur, twee kleuren of zelfs drie, zoals hieronder.



Ik heb besloten om hier geen stap-voor-stap tutorial van te maken, aangezien ik van mening ben dat het er met foto's niet duidelijker op zal worden. Je moet het gewoon doen, en dan kom je er vanzelf achter hoe het moet. Wel heb ik een aantal tips voor deze mani:

- Een tip is om een lichte basiskleur te nemen en daar over heen een donkere kleur te lakken, voor het mooiste en meest duidelijke V-gap effect. Het is ook mooi op de 'naakte' nagel, dus zonder basiskleur.

- De beste manier om een mooie, strakke V-gap te lakken is om je handen te houden zoals hieronder, alsof je een flesje vasthoudt om een swatchfoto te maken. Het is even wennen zo, maar als je je nagels zo houdt heb je een beter beeld van de 'gap' en lak je minder snel scheef.

- Begin aan de bovenkant van je nagel, aan de rand, en lak van je nagelriem naar je nageltip toe. Kies een zo dun mogelijk kwastje voor het gemak en neem niet al te veel lak op je kwastje.



Dit is wat ik er van heb gemaakt. Een gouden shimmerbase (Catrice - in the Bronx) met daarover heen cranberryrode lak (Nina Ultra Pro in Acai Berri). Omdat ik de gap wilde benadrukken met ik er dunnetjes met een zwarte striper langs gegaan. In het midden van de gap heb ik met een dottingtool een stip geplaatst. In plaats van een stip kun je ook een mooi strass steentje plaatsen. Luxe toch!

How do you like it? Ik wilde kleuren kiezen die lekker herfstig zijn en trendy dit najaar, metallics en rijke edelsteenkleuren. Ik vind de V-Gap mani lijken op een schild van een kever, zeker met die stip in het midden. Ergens heeft het ook iets buitenaards/sprookjesachtig (No? That's just me?). In elk geval vind ik het er kunstig en chic uitzien. I like the V-gap mani!

Overigens vond ik het niet gemakkelijk hoor, maar oefening baart kunst (en dat is écht waar!). Hieronder mijn eerste poging, echt een onwijze fail. Ik pakte te veel lak waardoor de gap werd opgevuld tijdens het lakken. Ook had ik hier mijn nagels gehouden zoals hieronder, waardoor er scheve gaps ontstonden die bij de bovenkant al nuet symmetrisch liepen. Dit zijn trouwens de kleuren uit mijn eigen nagellak collectie! De mostergele kleur is 'Home Sweet Houten' en de donkere paarsrode kleur is 'Lookin' Fab in the Lab'. Ik zal deze week meer foto's laten zien van mijn collectie, als jullie dat leuk vinden!

fail..

Ik ben benieuwd wat jullie van de V-gap vinden. Bekijk de geweldige tumblr site van Sophie Robson zelf voor snapshots van haar werk en de laatste trends op nagelgebied, heel inspirerend! So So Fly Nails.

Until next time,
Serena Verbon