zaterdag 3 september 2011

Sisley Phyto Teint Éclat foundation

Onze lab student (technisch gezien is ze niet meer van 'ons' aangezien ik niet meer op het lab werk) Inger was lyrisch over de Sisley foundation. Ze was er aan verslaafd zei ze. Toen ik wat rond ging vragen bleken er meer fans van deze foundation te zijn en allemaal zeiden ze hetzelfde: 'het is zijn geld waard'. En dat mag ook wel, want voor dit kostbare goedje moest ik diep in de buidel tasten. Maar liefst €72 heb ik er voor neergeteld. Mijn duurste make-up product ooit!








Sisley is een higher than high end product, gezien de prijs. Alle Sisley make-up is duurder dan Chanel, Dior en zelfs duurder dan Guerlain en Helena Rubinstein. Why, you ask. Sisley maakt gebruik van allerlei planten extracten en natuurlijke ingrediënten, vertelde het verkoopmeisje mij. Prima, dacht ik. Ik koop het toch wel, alleen maar omdat ik er zo veel positiefs over heb gehoord en gelezen en ik ben echt op zoek naar een wonder foundation. 

Ik zoek een foundation die mijn gezicht niet dichtplamuurt, maar wel dekkend genoeg is om de donkere pigmentatie en littekens te verhullen. Ik zoek een foundation die eruit zien alsof ik geen foundation op heb, maar gewoon van nature een stralend mooie en egale huid heb. En ik zoek een foundation die als ware een beetje met mijn huidskleur versmelt zodat ik hem gedurende langere periode van het jaar kan dragen (mijn huidskleur in de winter en zomer dat is een verschil van dag en nacht, indo he?). Oh, en misschien nog wel het allerbelangrijkste: geen shine! Nu vertelde het verkoopmeisje mij dat geen enkele foundation mij er de hele dag glimvrij uit kan laten zien, maar als het gewoon zo lang mogelijk kan worden uitgesteld dan ben ik al tevreden.



Had de Sisley foundation al deze eigenschappen? Ik mag het hopen voor dat geld, maar geen enkele huid is hetzelfde en het is natuurlijk altijd maar even zien hoe het zal uitpakken. Nogal een sprong in het diepe dus, maar wie niet waagt, die niet wint. In het flesje zit overigens maar 30 ml, maar 1 pompje is voldoende voor je hele gezicht en hier schijn je een jaar mee te doen. Ik heb de kleur Honey (nr. 4) de op een na donkerste kleur.

Ten eerste had het verkoopmeisje het mis wat betreft de 'natuurlijkheid' van Sisley. In deze foundation zitten gewoon siliconen (zodat het lekkerder glijdt en aanbrengt en gladder maakt) en parabenen (conserveermiddelen). Daar heb ik geen problemen mee, maar ik wilde het wel even vermelden, want zo natuurlijk is Sisley dus niet.

Wat er niet in zit is parfum en olie. Voor mij hoeft het niet persé lekker te ruiken en als er geen olie in zit ben ik alleen maar blij, want dat betekent minder shine in de loop van de dag. Ook zitten er allerlei planten- en bloemenextracten in verwerkt, maar dit is slechts een klein percentage en ik vraag me af of dit daadwerkelijk effect kan hebben op de huid...






Wat ik heb gedaan is een paar stipjes op mijn gezicht aangebracht en dit verder met mijn vingers en een kwast uitgesmeerd. Het verdeeld gemakkelijk en de kleur is echt perfect momenteel. Aan het einde van de dag heb ik geen velletjes, droogheid of andere gekke fratsen. Wel heb ik wat shine op voorhoofd en het puntje van mijn neus, maar kennelijk is dat onvermijdelijk. Wat ik gewoon voortaan moet doen is even tussendoor afpoederen met MAC's Blotting Powder.

einde van de dag, zonder flits

midden op de dag, met flits (tijdens Illamasqua event waar ik donkergroene gloss heb opgedaan)

Tot nu toe dus erg tevreden; je ziet de foundation niet zitten, ik zie geen droogheid of velletjes (foundation verergert dat soms) en het ziet er over het algemeen wel natuurlijk uit, geen grauwheid en dergelijke. Ik test deze foundation nog zeker een maand uit voor het echte eindoordeel, want ik wil jullie wel graag op de hoogte houden van deze vrij dure foundation natuurlijk. Als het echt zijn geld waard is dan wil ik dat wel zeker weten.

Until next time,
Serena Verbon