donderdag 29 september 2011

Review: NYX Cosmetics - Slide on, glide on, stay on and definitely a turn on waterproof, extreme shiny eye liner

Say whut? Dit moet toch wel de langste naam ooit zijn voor een make-up product, of niet? Onder deze naam op het potlood heeft NYX nog neergezet '(this eye liner is so good, the name had to be this long!)'. Humor! Ik snap wel dat NYX er zo tof mee doet, deze oogpotloden zijn absolute must-haves voor alle beautylovers.








Op buitenlandse beautyblogs worden ze vergeleken met de oogpotloden van Urban Decay, deze NYX slide on pencils (ik kort het maar even af, voor het gemak, I hope you don't mind). Ze zijn er in 18 prachtige, metallic kleuren en de prijs is €7,95. Dat is aanzienlijk lager dan de potloden van Urban Decay, dat is natuurlijk altijd fijn! Ze zijn o.a. te koop via Boozyshop.nl, een van mijn favoriete webshops met ontzettend veel verschillende merken!


Zelf heb ik de kleuren ;
SL01 - Pink Suede
SL05 - Golden Olive
SL09 - Tropical Green
SL10 - Purple Blaze
SL12 - Azure


Ik kan hier heel kort over zijn: ze zijn geweldig! Nee, ik laat me niet meeslepen door de mening van andere blogs, en ik ga al helemaal niet mee met de rave, het is gewoon echt zo.

Zoals de naam al aangeeft glijden ze inderdaad silkysmooth over je huid heen. Het pigment is verbluffend, de kleuren zijn mooi met een metallic finish en, dat is misschien nog het belangrijkste, als ze eenmaal zijn 'opgedroogd' gaan ze nergens meer heen. Muurvast. Je moet echt flink boenen, wil je ze van je handen afkrijgen. Watervaste make-up remover is daarom een aanrader bij deze oogpotloden.


Dat ze goed blijven zitten is superfijn! Je kan ze daarom gemakkelijk over je hele ooglid aanbrengen zonder dat je bang hoeft te zijn voor creasen. Of afgeven op dat stuk onder je wenkbrauw (you know what I mean). Wat dat betreft zijn ze dus absoluut niet te vergelijken met hun grotere zus, de Jumbo Pencils. Die creasen namelijk wel als een gek, en ze zijn ook veel vetter van structuur. Normaal zijn water- en smudgeproof oogpotloden bij het aanbrengen al droog. Bij de slide on pencils is dit absoluut niet het geval. Ze brengen zacht en smooth aan, echt geweldig! Werk alleen niet te langzaam omdat je niet meer kan blenden als ze eenmaal op hun plek zitten.


Je kan er lijntjes mee onder je ogen trekken, zoals de meeste oogpotloden worden gebruikt, maar het leek me leuk om te laten zien dat het ook anders kan. Hieronder heb ik de potloden op mijn ooglid aangebracht. Als een soort van waterproof oogschaduw. Hier kun je eventueel nog poeder oogschaduw over aanbrengen, voor een nog intenser resultaat. Persoonlijk vind ik het niet nodig, omdat de Slide On Pencils al gepigmenteerd genoeg zijn.


Dit is Pink Suede. Het is een zachte lichtroze kleur, daarom vind ik eyeliner (of in elk geval een donker lijntje boven je wimpers) wel een must, anders ziet het er niet 'af' uit (snap je wat ik bedoel). Hier draag ik de eyeliner van Illamasqua, in de kleur Havoc.


Hierboven draag ik Azure gemengd met Purple Haze. Ik draag hier geen eyeliner, maar het had wel gekund (en mooier gestaan) nu ik het zo achteraf zie.


Hierboven draag ik Golden Olive met Tropical Green. Ik vind die laatste meer een Hunter Green, als je het mij vraagt. In elk geval wel dé trendy kleur dit najaar, dat diepe, donkere groene.

Ik kan deze Slide On Pencils van NYX van harte aanbevelen, vooral als je dol bent op gekleurde oogpotloden. Maar ook voor de meer casual look hebben ze mooie kleuren in deze collectie, zoals Jet Black, Black Sparkle en Brown Perfection. Deze oogpotloden zijn van uitstekende kwaliteit, en inderdaad, vergelijkbaar met de Urban Decay pencils. Ze blijven écht goed zitten en dat is fijn, want wij hardwerkende vrouwen hebben wel meer aan ons hoofd dan ons zorgen maken over vlekkende, uitlopende of gecreasde oogpotlood, nietwaar?

De NYX Cosmetics Slide on, glide on, stay on & definitely a turn on waterproof, extreme shiny eye liners zijn te koop in de webshop van Boozyshop, voor de budgetprijs van €7,95. Het zijn echte must-haves voor in je beautycase, go get them before they sell out!! :-)

Until next time,
Serena Verbon