woensdag 7 september 2011

How-to: Glitter Tip Nails

Yes! Mijn nagels hebben eindelijk weer een fatsoenlijke lengte bereikt en ik ben meteen aan het nailarten geslagen! Dit keer een wat subtielere nailart, dus geen vrolijke pinguins of felgekleurde, drukke patroontjes. Deze Glitter Tip Nails zijn lekker feestelijk en heel simpel te maken. Read on!




Ik vond deze potjes glitter onder in een doos. Ik had ze ooit gekocht op IMATS London, maar ik had er nooit wat mee gedaan. Zonde! Toen bedacht ik me dat ik er mee wilde nailarten.


Ik zocht er bijpassende kleuren nagellak bij:

Orly Glitz and Glamour, Maybelline Nude Rose en Couture Grey, Herome Dakar en Chanel Pirate

Als basiskleur zocht ik OPI Anniversary. Om de nagellak 'gradient' op je nagels te krijgen heb je sponsjes nodig, ik vind make-up sponsjes het mooiste resultaat geven.


Ik lakte mijn nagels met 2 laagjes Happy Anniversary voor een redelijk dekkende laag.


Vervolgens druppel je de nagellak op het sponsje, laat je het even intrekken, en 'stempel' je dat op de uiteinden van je nagels. Je kan ervoor kiezen om elke kleur dezelfde kleur te geven, maar omdat ik 5 kleuren glitters heb en in een vrolijke bui was, heb ik elke nagel een andere kleur gegeven.






Vervolgens lakte ik mijn nagels met een blanke topcoat en dipte ze in de bijpassende kleur glitters. Dippen werkte niet altijd, dan tikte ik gewoon wat glitters uit het potje rechtstreeks op mijn nagels. Het wordt een beetje een glitterig zooitje, maar het eindresultaat mag er wezen!



Met een wattenstaafje gedrenkt in remover verwijder ik de nagellak die naast mijn nagels terecht is gekomen (dat is namelijk bijna onvermijdelijk als je gaat 'stempelen) en met een nagelborsteltje en plakband verwijder ik hardnekkige glitters. Om alles te 'sealen' breng ik nog een laatste laagje topcoat aan.







In het echt zijn ze nog mooier, dan glitteren en schitteren mijn nagels met elke beweging! Ik vind het super leuk en vrolijk staan zo, 5 verschillende kleuren, maar ook met minder kleuren staat het leuk en als je 1 kleur doet staat het nog best chic en heel draagbaar. Deze tutorial is niet moeilijk, maar het is eventjes een 'gedoe' met de glitters, maar daarna heb je ook wel wat moois! Good luck!

Hoe verwijder je glitternagellak? Daar is een simpele truc voor, kijk hier maar eens (klik) of check deze video (klik).

Nu mijn nagels weer een fatsoenlijke lengte hebben moeten we daar optimaal gebruik van maken. Dus, welke nail art is next?

Until next time,
Serena Verbon