donderdag 15 september 2011

Givenchy herfst/winter look 2011


Givenchy is een merk waarover ik nooit eerder heb geschreven, maar waar ik al bekend mee ben sinds mijn kassameisjestijd bij de Douglas. Eerder al eigenlijk, omdat Organza één van de mooiste parfumminiaturen uit mijn collectie was. Toentertijd sprak ik het merk altijd uit als Sjievensie, maar bij Douglas werd ik meteen gecorrigeerd: Zjievanzjie. 




Makeup van Givenchy leerde ik pas kennen toen ik bij de Douglas kwam werken. Het merk onderscheid zich van de rest door de mooie, strakke verpakkingen met het onmiskenbare Givenchy logo, bestaande uit 4 G's in een vierkantje. De verpakkingen zijn zwart met zilver en soms wat kleur, maar altijd modern en strak en vaak vierkant van vorm. I like that! De look en feel van het merk straalt dan ook pure luxe uit. 

Givenchy wordt als een high-end merk in de markt gezet, naast merken als Dior, Lancome, Chanel, Guerlain en Yves Saint Laurent, en daar zijn de prijzen ook naar. Wij verwachten dus automatisch kwaliteit, nietwaar? 



 Vorige week hield ik een presentatie over Online Influentials voor de PR dames van Givenchy en het viel me op dat ze beide 1. ontzettend lange en mooie wimpers hadden en 2. beide gezegend waren met een stralend huidje. Ik wilde er net een opmerking over maken toen het ter sprake kwam. Ze gebruikten de Phenomen'Eyes mascara van Givenchy (die met dat gekke bolletje) en onder hun foundation brachten ze de highlighter uit het Lune Mordoree palette aan. Ik kon dus niet wachten om dit thuis zelf uit te proberen!


Je veux la lune, luidt de naam van de nieuwe najaarscollectie. De collectie heeft de maan als inspiratiebron genomen. De must-have van de collectie zijn de limited Les Ombres de Lune paletten, verkrijgbaar in Lune Mysterieuse en Lune Mordoree. Het palette bestaat uit een highlighter en een oogschaduw. De highlighter bevat geen talk, waardoor het niet zo poederig overkomt op de huid en hierdoor als primer gebruikt kan worden, nog voordat je foundation aanbrengt. Dat was dus het geheim van de stralende huidjes van de Givenchy PR dames! De highlighter is natuurlijk ook over de foundation te gebruiken, mooi om bijvoorbeeld de jukbeenderen mee te accentueren. 




Naast de Ombres de Lune heb ik ook een prachtige blush ontvangen in de kleur Vintage Pink. Dit is niet de blush uit de najaarscollectie, maar eentje die vast in het assortiment zit. Ik wilde hem toch even bespreken. De blush bestaat uit 4 frisse tinten, variërend van bruinroze, naar oudroze naar perzikroze. Op de wangen geeft het een prachtig, subtiel blosje, wat je meteen een frisse en healthy glow geeft. De blush is vrij mat, maar bij aanbrengen ontdek ik toch een aantal subtiele glitters. Het is heel minimaal, wat een natuurlijk effect geeft.


Het doosje opent met een spiegel aan de binnenkant en heeft onderin een schuiflaatje met een mooi, breed blushkwastje. Alhoewel ik liever mijn eigen, grote kwasten gebruik moet ik toegeven dat ook dit kleine kwastje prima werk levert. Onder het logo, aan de bovenkant van het doosje, is een perzikkleurig, spiegelend plaatje bevestigd, wat weerkaatst in het licht, zoals de foto hierboven. 



Het product dat mij het meest verraste was de Gloss Interdit. Givenchy brengt dit najaar de donkere kleuren terug op onze mond met de kleur Lune Carmin. Deze diepe, donkerrode kleur moet je wel durven dragen! De gloss is dik maar niet plakkerig en dekt meteen. Wat een pigment! Aanbrengen gaat met een kwastje wat een beetje kietelt, but I could handle it. Het kwastje werkt nauwkeurig en ik kan gemakkelijk de lijnen van mijn lip volgen. Natuurlijk geeft de kleur bij een hapje en een drankje, maar ondanks dat blijft de kleur nog redelijk lang op de lippen 'hangen' wat ik een pluspunt vind. Hieronder de swatch, normaal aangebracht (boven), licht aangebracht (midden) en deppend aangebracht (onder). Je kunt de kleur dus zo donker of licht aanbrengen als je zelf wil.






Givenchy gaat voor opvallend! Donkerblauwe ogen, diep donkerrode lippen en een mooie glans op de huid. Ik kreeg er een 'Roaring 20's' feeling bij! Maar toen zag ik de campagne poster, en toen kreeg ik er een Twilight deluxe feeling bij. Wat dat betreft doet de collectie haar naam dus zeker eer aan.



De kwaliteit van de make-up van Givenchy is wat we ervan konden verwachten. Goed gepigmenteerd, makkelijk te blenden, alles met een mooie, natuurlijke glow en een vrij lange houdbaarheid op de huid en lippen. Om van de pracht verpakkingen nog maar te zwijgen. Binnenkort zal ik een stapelreview doen met een aantal mascara's, waaronder de Phenomen'Eyes! Dan vertel ik jullie wat uitgebreider over deze grappige mascara.



Prijzen: 

Les Ombres de Lune - €50,50
Le Prisme Blush Glow - €40,50
Gloss Interdit - €25
Phenomen'Eyes mascara (vast in assortiment) - €28,50

Givenchy make-up is in geselecteerde Douglas filialen te koop. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke precies, maar in elk geval Douglas Vredenburg in Utrecht. Deze collectie ligt sinds 22 augustus in de schappen.

Ik ben benieuwd wat jullie van de producten vinden. Hebben jullie ervaring met Givenchy make-up?

Until next time,

Serena Verbon