woensdag 24 augustus 2011

Filmpje: Haar- en Skincare Routine

De laatste tijd werd dit heel vaak aangevraagd, een filmpje over mijn haar- en skincare routine. Sinds een tijdje draag ik mijn haren anders, in een scheiding en zonder volume. Het is weer eens wat anders en op deze manier komen ze beter tot hun recht. Ze lijken langer en glanzen meer! Mijn skincare routine is inmiddels ook wat veranderd en ik ben er momenteel erg tevreden mee. Na de klik kunnen jullie de video bekijken en hieronder vinden jullie ook een lijst met de gebruikte producten. Hopelijk hebben jullie er wat aan! 





Haar Routine
Ik gebruik momenteel de Dove Nourishing Oil Care shampoo, maar ik moet zeggen dat ik geen vaste of favoriete shampoo heb. Shampoo is er alleen maar om mijn haren te reinigen, ik vind conditioner belangrijker. Conditioner, zoals jullie in deze stapelreview al konden lezen, is een absolute MUST voor mijn droge haren. Ik heb de Dove Nourishing Conditioner al opgemaakt en nu had ik 3 Minute Miracle van Aussie gebruikt.

Na het douchen wikkel ik mijn haren in een handdoek als een tulband en ik wacht tot het handdoek droog is. Dan breng ik de schuimgel aan bij mijn haarwortels (John Frieda Luxurious Volume) en een serum in mijn haarpunten. Mijn serum van de Action is al op, dus pakte ik Mythic oil van L'Oreal omdat ik die nog ergens had liggen. Dit serum is fijn maar kost bijna €25 dus als ik jullie een tip mag geven zou ik voor het serum van de Action gaan, want die werkt net zo goed en kost maar iets van €4.

Ik laat mijn haren drogen aan de lucht of ik fohn het (ondersteboven) en vervolgens borstel ik het met de geweldige Mason Pearson brush. That's it!

Skincare Routine 's ochtends
Reinigen met Effaclar purifying micellar water van La Roche-Posay, soms gebruik ik 2 watjes. Hierna gebruik ik het Advanced Night Repair serum van Estee Lauder gevolgd door een vochtinbrengende creme van Kiehl's, de Ultra Facial oil-free gel cream. Dit houdt mijn huid gemoisturized en soepel zonder te shinen. Als ik puisten heb dan gebruik ik Effaclar K daily clarifying acne treatment van la Roche-Posay als 'spot treatment'. Ik breng het alleen aan op het gebied waar de puistjes zich bevinden.

Skincare Routine 's avonds
Ik douche meestal 's avonds, dus reinig ik mijn huid onder de douche met Effaclar H, een reinigingsmousse van La Roche-Posay. Hierna reinig ik het eenmaal met het purifying micellar water. Ik breng de Highly Efficient Skin-tone Corrector van Kiehl's aan op plekken waar ik het nodig heb, op donkere acne littekens en mijn 'snoet' (het gedeelte rondom mijn mond). Ik gebruik geen nachtcreme. Zo'n 3 keer per week gebruik ik Kiehl's Over-Night Biological Peel. Ik smeer het ruim uit over mijn gezicht en de volgende dag verwijder ik extra veel dode huidcellen. Dit is goed voor een frisse, stralende huid, maar het stimuleert ook de nieuwe aanmaak van huidcellen waardoor littekens sneller verdwijnen.

Ik gebruik dus best veel producten van verschillende merken door elkaar heen, maar momenteel ben ik best tevreden over deze routine. Klik hieronder op de links om gedetailleerde informatie over sommige producten te lezen;


Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en misschien een beter besluit kunnen nemen als je op zoekt bent naar een nieuwe haar- of skincare routine. Als jullie vragen hebben over de producten, let me know! Ik ben altijd op zoek naar NOG betere producten voor mijn haar en huid, dus als jullie tips hebben laat het me dan ook zeker weten in een comment.

Until next time,
Serena Verbon