woensdag 31 augustus 2011

Chanel Nagellak najaar 2011

Het is altijd weer een feest als er nieuwe Chanel lakjes uitkomen, aangezien Chanel wat mij betreft de trendsetter is op dit gebied. De kleuren die ze uitbrengen zijn echte IT-kleuren, kleuren waarmee celebrities gespot worden en waar na een tijdje veel dupes van uitkomen. De kleuren zijn prachtig, maar hoe is de kwaliteit? Omdat mijn nagels nog steeds erg kort zijn heb ik Nena's hulp ingeschakeld.








Ik zag Serena vanuit haar ooghoek naar mijn nagels kijken en vervolgens naar die van haarzelf. Haar nagels waren net een stukje gescheurd of afgebroken en daardoor dus niet geschikt om op korte termijn de nieuwe lakjes van Chanel te swatchen… Al bijna voordat ze het vroeg zei ik al dat ik ze met plezier voor haar wilde swatchen en uitproberen! Dus zo gezegd, zo gedaan.

Chanel heeft dit najaar niet alleen de Rouge Allure Velvet collectie (matte lipsticks én een matte topcoat) uitgebracht, maar ook de Illusions d'Ombre collectie (met kleuren geïnspireerd op edelstenen). Uit de Rouge Allure Velvet collectie heb ik de kleur Pirate (08) en de top coat velvet voor jullie geswatched. Uit de Illusions d'Ombre collectie heb ik de kleuren Peridot (531) en Quartz (525) voor jullie geswatched.

Chanel Pirate + Top Coat Velvet uit Rouge Allure Velvet Collection
Ook al bestaan er al een hele tijd matte topcoats op de markt, ik had zoiets nog niet eerder uitgeprobeerd dus ik was hier erg benieuwd naar! Allereerst wil ik het over Pirate hebben, een prachtige opvallende knalrode kleur. Het is een prettige nagellak die in 2 laagjes dekt. Wat me meteen opvalt is de ontzettend heftige glans, erg mooi! Ik vond het eigenlijk zonde om de glans te 'verpesten' met een matte top coat... 

Pirate met flits

Pirate in daglicht, zonder flits

Natuurlijk heb ik uiteindelijk wel de matte top coat aangebracht en… ik ben om! Het is toch wel heel apart (in a good way) en het maakt een rode nagellak speciaal en net even anders dan anders. Rode nagellak is erg 'in your face' maar met deze matte finish lijkt het minder opvallend, ingetogener en hierdoor geschikter voor everyday (denk ik). Het is voor veel mensen misschien even wennen, maar ik vind het toch wel erg mooi! Ik heb het nu een paar dagen op mijn nagels en ik heb inmiddels al erg veel complimentjes gekregen. Het blijft tot nu toe (ongeveer 6 dagen verder) nog erg goed zitten. 

Pirate + Top Coat Velvet

Wat vinden jullie van een matte nagellak finish? En wat vinden jullie mooier, de frisse rode kleur Pirate met of zonder matte top coat? 



Chanel Peridot (531) uit de Illusions d'Ombre Collection
Ik had deze nagellak al regelmatig voorbij zien komen dus ik was erg benieuwd hoe hij dan 'in het echt' op mijn eigen nagels zou uitpakken. Ook zag ik de meningen over deze kleur nogal verdeel waren. Waar het op neer komt is: Je houdt er van of je vindt het niks! Peridot is een glanzende goud/groene nagellak met erg veel shimmers. De ene keer lijkt het goudbrons en de andere keer weer olijfgroen. Ik houd wel van deze combinatie. Ik heb zelf groene ogen en draag af en toe wel eens een gouden glans als oogschaduw of als eyeliner, dus deze nagellak zou hier goed mee matchen. In eerste instantie was ik dus enthousiast toen ik deze mooie kleur van Serena mocht swatchen, uitproberen en dragen, maar ben ik nu nog steeds enthousiast? 

Peridot bij daglicht - olijfgroene shine

Peridot bij daglicht - bronzen shimmers


Ik vind de verpakking van Chanel altijd erg strak, waar ik van houd, en dus bevalt mij dat goed. Ook vind ik het handig dat de dop als 'steuntje' gebruikt kan worden, waar ik dan ook regelmatig gebruik van maak. Wat minder blij ben ik met het kwastje. Die is lang en dun, waardoor je per nagel meerdere 'banen moet trekken' en bij een nagellak als deze, waarbij je snel streepjes ziet, is dat niet altijd even handig. Hij dekt al aardig in 2 laagjes, zoals je kunt zien op de foto’s. Wanneer je oneffenheden hebt (zoals deukjes, afgebladderde gedeelten op je nagel) dan kan je beter 3 laagjes aanbrengen. Het is best een 'waterige' nagellak met veel glans, waardoor oneffenheden helaas nog altijd erg zichtbaar blijven, maar een goede topcoat doet wonderen.

Dupe
Ik draag wat kostbaardere nagellak altijd graag iets langer voor een goede review. Dan kan ik jullie tenminste ook vertellen of het zijn geld echt waard is of dat je misschien beter op zoek kunt gaan naar een goede dupe ;) Die heeft men overigens al gevonden, namelijk nr. 68 Diving in Malasia van Sephora eigenmerk (€5,80 voor 5 ml). De lakjes van Chanel bevatten altijd 13 ml nagellak, dus omgerekend niet heel veel goedkoper, maar hoe vaak maak je nu werkelijk een groot flesje nagellak leeg? Juist.

Peridot met flits - olijfgroen met gouden shimmers

Peridot met flits - bronze met gouden shimmers

Ik heb Peridot een kleine week opgehad en ik vind dat hij te snel 'chips' vertoond.  En ook al draag je een base coat + een top coat, dan krijg je weliswaar geen chips, maar ligt gewoon de halve kleur van je nagels af! Ik weet dat Serena hem zelf ook even snel (uit nieuwsgierigheid) had opgedaan (zonder base - of top coat) en toen lag hij er al na een dag af! Kun je nagaan. Dat vind ik dus eigenlijk niet kunnen voor een nagellak van €22. Wat jullie?

Verder vond ik het nog leuk om te vermelden dat ik gedurende de week dat ik deze kleur droeg verschillende reacties kreeg. Vooral mannen vonden het een aparte gewaagde kleur, terwijl vrouwen (die overigens niet zo veel van beauty houden als ik) het al snel te 'heftig' vonden. Ik vind het leuk voor een keertje, maar zou hem niet snel aanschaffen. Hooguit de dupe, want dan is 5 ml wel voldoende voor zo'n aparte kleur.

Wat vinden jullie van de kleur? Is het een beetje een draagbare kleur of liever voor een feestje? 



Chanel Quartz (525) uit de Illusions d'Ombre Collection met mogelijke dupe
Taupe is echt een moderne kleur die je overal tegenkomt. In veel wooninrichting ideeën is bijna alles tegenwoordig taupe, kleding heeft ook verschillende tinten, dus het kon niet uitblijven of er verschenen ook taupe kleurige nagellakjes! Ik vind het een erg mooie kleur, omdat het goed te combineren is en vrij neutraal staat. Ik bleek zelf al over een taupe nagellak te beschikken van de Hema (Miss Helen nr. 183 Longlasting Nailpolish) en het viel me op dat de kleuren veel van elkaar weg hebben. Welke nagel is gelakt met Chanel en welke met Miss Helen?



Quartz is een mooie nagellak die redelijk goed aanbrengt. Ik houd zelf niet van dunne lange kwastjes, maar de lak is erg vloeibaar, dus hij verdeelt zich erg gelijkmatig. Doordat hij zo vloeibaar is, lakt hij ook erg dun. Hij dekt dus niet zo goed, waardoor ik hem in 3 laagjes heb moeten aanbrengen. Dat vind ik persoonlijk wel wat veel voor een nagellak in deze prijsklasse. Hij glanst wel erg mooi en heeft prachtige iriserende shimmers, droogt snel en is gelukkig niet zo 'streperig' als Peridot. 

Quartz zonder flits

Quartz met flits

De kleur van Quartz is vergeleken met de Hema lak bijna identiek! Het enige verschil is de glans/finish. De nagellak van de Hema vertoond na het drogen wel een wat streperig effect. Op de eerste foto van dit artikel draag ik dan ook de Chanel Quarts op mijn vingers  en Miss Helen op mijn duim. Als ik voor de kleur ging, dan koos ik lekker die van de Hema! Ik vind het streperige ook niet echt storend en met een top coat (die ik hier overigens niet op heb), wordt het iets minder. 



Wil je toch een mooie effen glans met iriserende shimmers, dan is die van Chanel beduidend mooier. Als taupe je favoriete kleur is en je wilt het vaak dragen, dan zou ik voor de mooiste nagellak gaan en dus Quartz! 

Quartz - mooie iriserende shimmers

Wat vinden jullie van deze vergelijking? Het is niet een ECHTE dupe, maar komt aardig in de buurt. Zouden jullie voor Chanel gaan of net zo goed voor een vergelijkbare van de Hema? Enneh, hadden jullie het goed, welke swatch van bovenstaande foto van Chanel was?

Ons eindoordeel (die van Serena en ik) over de Chanel lakjes is; Mooie vernieuwende kleuren met prachtige, bijzondere finishes. Ze zijn net even anders dan anders en hebben echt een wow-effect. Chanel is ook vaak trendsetter op nagellakkleur gebied. Maar, voor een lakje van €22 verwachten wij toch wel wat betere kwaliteit. Deze Chanel lakjes blijven vergeleken met andere merken (in deze prijscategorie) heel kort op de nagels zitten en dat is jammer. want als je zo'n mooi lakje op je nagels hebt wil je er toch wel minstens 5 volle dagen van genieten. 

De nieuwe Chanel nagellak kleuren zijn inmiddels te koop in de luxe drogisterij en parfumerie en kosten €22 per stuk.

Liefs, Nena (www.twitter.com/nenaburger)