zondag 10 juli 2011

Mijn Sieraden Stash

De liefde voor sieraden zit in de familie. Vanaf dat ik klein was is mij geleerd wat het verschil is tussen een briljant en een diamant, uit hoeveel procent zilver sterling zilver bestaat en hoe je kan 'proeven' of een parel echt of nep is. Ik ken de meeste edelstenen bij naam als ik ze zie en woorden als markies geslepen, briolette en cabuchon klinken mij niet vreemd in de oren. Jep, ik hou van sieraden en ik vind het leuk om op dat gebied zo veel mogelijk te weten. Mijn sieraden stash is net zoals mijn beauty stash heel divers: ik heb veel budget spul maar ook zeker enkele high end stukken. Na de klik een overzicht van mijn collectie.



op de voorgrond mijn kettingen met edelstenen en zoetwaterparels


bijoux oorhangers en ringen

horloges en armbanden

Ik heb erg veel (lange) kettingen dus besloot ik om een sieradenrekje te bestellen. Ik had er l tijden een op het oog via Capricci.nl, een hele leuke witte met een kolibrie. Omdat ik de laatste tijd aan het opruimen ben besloot ik het rekje te bestellen zodat ik ook mijn sieraden stash netjes in orde kon maken. Ik wilde een overzichtelijke plek voor mijn kettingen, een plek waarbij ik in 1 oogopslag kon zien wat ik had zonder dat het er rommelig uit zou komen te zien. Een sieradenrekje is dan echt een uitkomst!



Ik ben geen klusser, maar toch heb ik het voor elkaar gekregen om het rekje eigenhandig op te hangen aan de muur in mijn slaapkamer. Kijk me shinen met de hamer! 



Het rekje bevat 14 haakjes waar je kettingen of armbanden aan kunt ophangen. Aan het rekje zelf zou je ook nog oorbellen kunnen haken. Het witte rekje past echt perfect bij de rest van de kleuren in mijn slaapkamer. Ik heb witte kledingkasten en een witte ladekast. Het kolibrietje staat heel sereen bij de orchideeën en tekent leuk af bij de gouden takken uit mijn behang. Ik vind kolibrietjes echt leuk, vandaar dat ik ze ook heb verwerkt in het Serenity Designs logo. Het rekje - Birdcage Display white - kost €22,95 en ik bestelde hem via Capricci.nl





Net als tatoeages zijn sieraden herinneringen. Van elk stuk weet ik nog precies waar ik het gekocht heb of van wie ik ze heb gekregen. Soms stelt de herinnering niet zo veel voor, maar soms ook wel. Het hart hieronder bijvoorbeeld kocht ik vorig jaar bij River Island in Amsterdam. De ketting eronder kreeg ik van mijn ouders. De wajang pop hanger was eerst zilver, maar is verguld door mijn vader (dat heeft hij zelf gedaan). Wajang poppen zijn typisch Indonesisch en door deze ketting te dragen laat ik zien dat ik trots ben op mijn roots.


Op mijn 15e zijn we met de familie naar Bahrain geweest op vakantie, mijn oom, tante en hun kinderen woonden daar toentertijd. We bezochten daar natuurlijk de goud souk, wat te vergelijken is met een mall met alleen maar winkeltjes vol gouden en zilveren sieraden. Deze juweliers maakten ook veel sieraden op maat. Mijn zusjes en ik hebben ieder een gouden naamketting gekregen van onze ouders, met onze namen in het Arabisch. 


Een aantal jaren geleden heeft mijn moeder een ketting voor me gemaakt met een inspirational charm. Op de achterkant staat 'Love bravely' en op de voorkant een afbeelding van een zeemeermin. De ketting zelf is van kleine gefacetteerde Saffiertjes in verschillende kleuren, de edelsteen die bij de maand september hoort, mijn geboortemaand. Ik draag de ketting niet vaak, maar het is wel een van mijn lievelings sieraden.



Deze Disney Couture armband is een van mijn duurste sieradenaankopen geweest ooit. Ik kocht hem van een van mijn eerste centjes die ik heb verdiend met bloggen. Het is echt een eyecatcher, ik zou hem eigenlijk vaker moeten dragen. Vooral nu de zon schijnt schitteren de Swarovski kristallen prachtig in het licht. 


De eerste ketting die ik heb gemaakt - en waar ik echt trots op was en veel heb gedragen - is deze. Ik geloof dat ik 17 of 18 was toen ik hem maakte. Ik vind vooral de kleurencombinatie mooi, bronze/goud met poederig roze en heel lichtblauw en mintgroen. 


Zonnebrillen zijn dan wel geen sieraden, alhoewel zo zou je het misschien wel kunnen zien, maar ik wilde jullie mijn nieuwste aanwinst even laten zien. Ik heb Larissa's Ray Ban Wayfarer Folding overgenomen omdat 'ie voor haar kleine hoofdje net iets te groot was. Mijn hoofd is groter dan die van haar, dus bij mij is de bril beter in verhouding. I love it!


Mijn kettingen hangen aan het rek, mijn ringen, oorbellen, armbanden en horloges bewaar ik in dozen en de sieraden met edelstenen en zoetwaterparels bewaar ik in speciale zijden zakjes. Nu de kettingen zo in het zicht hangen ben ik sneller geneigd een ketting om te doen. Ik kan meteen zien welke ketting het beste bij mijn outfit past, super handig!

Hoe bergen jullie je sieraden op?

Until next time,
Serena Verbon