donderdag 14 juli 2011

Latest Obsession: Cinemagraph

Een paar dagen terug liet Larissa me een betoverend plaatje zien. En dan bedoel ik ook echt betoverend, zoals die schilderijen in de Harry Potter films, want het plaatje bewoog! Men noemt dit een cinemagraph. Het is een gif file, maar dan vele malen subtieler en artistieker. Na de klik heb ik een aantal prachtige cinemagraphs voor jullie verzameld. Ze zijn echt magisch mooi!




Cinemagraphs zijn erg indrukwekkend. Je ziet in eerste instantie een gewone foto en een fractie van een seconde later ontdek je ineens de subtiele beweging. Het zorgde bij mij echt voor dat 'huuuuuuuuu?' effect, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik was helemaal ondersteboven van deze prachtige bewegende plaatjes. Ze zijn zo levendig, zo echt, en toch ook weer niet. Het zijn wel echt plaatjes om te zien en het is niet te vergelijken met een video.

Anyhow, ik ben momenteel totally obsessed door cinemagraphs!

















Tijdens mijn speurtocht ben ik ook een aantal, hoe zal ik het zeggen, minder indrukwekkende cinemagraphs tegengekomen. Persoonlijk vind ik dat subtiele effecten het mooiste resultaat geven. Een zuchtje wind in je haren of kleding, stromend water, een flikkerend vuurtje, het zijn de kleine details die het doen.

Ik ben al druk aan het oefenen om deze techniek onder de knie te krijgen, want ik vind dat ze echt iets aan mijn blog kunnen toevoegen op beauty- en fashion gebied.  

Hadden jullie al eerder van cinemagraphs gehoord? Welke cinemagraph is jullie favoriet?

Until next time,
Serena Verbon