vrijdag 22 juli 2011

How-to: Playful Pastels Nail Art

Langzaamaan begint het zonnetje steeds vaker door het wolkendek heen te breken en dat is maar goed ook, want het is potjandikkie hartje zomer! Tijd voor wat vrolijks op onze nageltjes dus. Op elke nagel een ander kleurtje en een ander design. Na de klik leg ik jullie uit hoe je deze Playful Pastels nail art kunt creĆ«ren.







Via tumblr en weheartit kom ik vaak van dit soort ontwerpjes tegen. Een combinatie van zachte kleurtjes met verschillende designs. Het staat ontzettend cute en speels! Hieronder heb ik een collage gemaakt van plaatjes die mij inspiratie hebben gegeven.


Zoals je ziet zijn het vrij simpele nail art designs; polkadots, streepjes, een glitternagel, een egale nagel en een nagel met roosjes, of een combinatie van dit alles. Omdat elke nagel iets anders heeft krijg je een superleuk en speels effect en ziet het er allemaal moeilijker uit dan het in werkelijkheid is. Persoonlijk vind ik deze nail art het leukste staan in combinatie met zachte pastelkeurtjes, maar het kan ook geweldig staan met felle, zomerse kleuren.


Hierboven zie je wat ik allemaal heb gebruikt. Ik heb leuke bij elkaar passende nagellak kleurtjes uitgezocht, een witte striper, dotting tools en een oude cd. Op de cd plaats ik een druppel nagellak en hier dip ik vervolgens mijn dotting tools in, dat werkt veel beter dan rechtstreeks vanuit het flesje.


Ik heb mijn nagels elk een ander lief kleurtje gegeven...


...En ze vervolgens allemaal een verschillende soort nail art gegeven. 

Op mijn duim draag ik roosjes, de tutorial hier van heb ik eerder online gezet (klik hier). 
Mijn wijsvinger heeft 2 laagjes glitterlak.
Mijn middelvinger en pink hebben eenvoudige stippen, gemaakt met een dotting tool.
Mijn ringvinger heeft streepjes, gemaakt met een witte striper (en een vaste hand).

Alleen de roosjes duurden wat langer, maar voor de rest was ik lekker snel klaar.


Ik word er helemaal vrolijk van! Jullie ook? Pak er wat leuke kleurtjes nagellak bij en ga lekker aan de slag zou ik zeggen! Speel met verschillende nail art patronen, kleurencombinaties en have some fun! :-) Ik ben heel benieuwd naar jullie Playful Pastels creaties.

Until next time,
Serena Verbon