vrijdag 1 juli 2011

Favorieten Juni 2011


Vorige maand vertelde ik jullie over mijn favoriete beautyproducten van de maand Mei en nu is Juni alweer aan de beurt, de tijd vliegt! Klik verder om erachter te komen hoe ik mijn gezicht de laatste tijd zo flawless krijg, mijn haar zo glanzend en mijn oksels zo okselfris!



Elke maand krijg en koop ik weer (te) veel nieuwe beautyproducten en het komt niet heel vaak voor dat ik helemaal door het dolle heen ben van een product. Toch hebben deze maandelijkse favorieten mijn kritische blik en test weerstaan en ik deel ze dan ook graag met je. Wat mij betreft zijn het echte aanraders die ik het liefst bij jullie allemaal op het wastafelplankje zie staan.



Laten we beginnen met de FAST shampoo van Nisim. Ik heb het er al over gehad in het artikel over Glanzend Haar (klik hier), maar ik wil nog even extra benadrukken dat ik helemaal blij ben met deze producten. Zoals je in de laatste foto's hebt kunnen zien zijn mijn haren er echt op vooruit gegaan. Ze zijn zacht, glanzend, glad en gevoed. Oorspronkelijk is deze shampoo bedoeld om haar sneller te laten groeien, maar dit ben ik nog aan het testen. Het maakt mij eigenlijk niet eens zo veel uit of het wel of niet werkt, ik ben al blij met het effect wat deze producten hebben op mijn haar.



In The Body Shop kocht ik een roller deodorant van White Musk, omdat dit mijn all time favourite geurtje is. En omdat 'ie nu met de korting en mijn Love Your Body card maar op €3,50 kwam. Ik moet zeggen dat dit de beste deo is die ik tot nu toe hebt gebruikt. Andere deo's laten in de loop van de dag toch nog een lichte zweetgeur doorschemeren, maar met deze deodorant ruik ik de hele dag door okselfris. Wat zeg ik, ik ruik gewoon lekker! Soms vang ik een zweempje White Musk op als ik beweeg, terwijl ik die dag geen parfum heb opgedaan. Ik ruik dus gewoon mijn oksels and I like it! :)


Benefit's Ring my Bella is een fantastische geur! Uiteraard met white musk in de basis, iets waar ik een zwak voor heb. Ik heb de geurnoten nog niet opgezocht, maar ik ruik iets poederigs/bloemigs (dit zou pioenroos, viool of mimosa kunnen zijn) en in de top zit zeker weten grapefruit! Het is een zachte, floral musk geur die heel subtiel de huid geurt. De sterkte van dit parfum is vergelijkbaar met een bodyspray, dus meerdere keren per dag sprayen is een must als je de hele dag door naar Ring my Bella wil ruiken (wat ik dus wil, because it smells soooo goooood!). Het is een heerlijke, luchtige en zomerse geur waar ik heel vrolijk van wordt. Benefit is te koop bij Sephora.


Twee producten die ik de afgelopen maand dagelijks heb gebruikt (en in mijn handtas heb gestopt, you never know!) zijn Cha Cha Tint van Benefit en het Urban Decay Ammo palette.



Het Ammo palette bevat de meest populaire Urban Decay oogschaduwkleuren. De kleuren zijn goed gepigmenteerd en blenden lekker uit. Ze zijn zowel apart te dragen als te combineren met de andere kleuren uit het palette en je kan er zowel een everyday als een avondlook mee maken. Echt een heel handig palette dus! De kleuren die ik het meest heb gebruikt zijn Smog, Chopper en Sin. Sin is echt mijn favoriete highlighter voor onder mijn wenkbrauwen. Hieronder nog even swatches om jullie te laten zien hoe mooi dit palette is.


Smog, Mildew, oil Slick, Last Call en Chopper

Maui Wowie, Shattered, Polyester Bride, Grifter en Sin
Vorige maand was ik fan van Benefit's Posie Tint, een felroze lip- en cheekstain, maar deze maand heeft Cha Cha Tint haar plek ingenomen. Cha Cha is de nieuwste kleur lip- en cheekstain van Benefit in een heerlijke, koraalkleur. De Benefit stains zijn vloeibaar, creamy en pakken ECHT goed op mijn huid, iets wat ik niet had gedacht omdat ik toch wel een tintje heb. Ik gebruik het op mijn wangen en op mijn lippen. Bij het uitsmeren kleuren mijn vingertoppen een beetje oranje, dus het is zaak om dit zo snel mogelijk af te spoelen na het aanbrengen!



boven wat dikker aangebracht en onder is Cha Cha al ingetrokken - de kleur is gemakkelijk op te bouwen

Tijdens mijn bezoekje aan de Kiehl's store in Amsterdam kreeg ik dit proefje kado. Ik doe er nu al iets langer dan een week mee en ik ben er zeer over te spreken. Ik ga zeker de full size halen, want dit spul werkt top! Ik smeer het op mijn (acne)littekens in mijn gezicht en ze vervagen bijna waar ik bij sta. Top! Top! Echt helemaal te gek! Geen idee hoe duur het is, maakt me niet uit.


Van Illamasqua kreeg ik 3 kleine sample tubetjes opgestuurd van hun nieuwste product Skin Base Foundation. Ze stuurde me 3 verschillende kleuren om te zien welke kleur het beste geschikt is voor mijn huid. Het is een dikke, creamy foundation die bijna de structuur heeft van een BB cream. Het dekt erg goed, maar ziet er toch heel natuurlijk uit. Ik krijg er een mooie glow van en jullie vonden dat ook, want ik heb leuke complimentjes gekregen op mijn huid in de laatste artikelen. De kleur die overigens het beste bij mijn huid past is nummer 09.


Hier draag ik Illamasqua + Mineralized Skin Finish + een vleugje Blotting Powder

Mijn huid is niet droog, ik denk eerder gecombineerd tot vet, en daarom merkte ik wel wat shine na verloop van tijd. Mijn voorhoofd, rondom mijn neus en mijn kin begonnen erg te glimmen. Dit komt door de Skin Base Foundation, helaas. Wat ik daarom doe is er een laag Mineralized Skin Finish gevolgd door een laagje Blotting Powder (beide van MAC) overheen kwasten, zodat die shine gedurende een langere periode wegblijft. Als je een droge huid hebt dan heb je denk ik minder last van die shine.

Ik gebruik graag mijn bdellium kwast voor het aanbrengen van deze poeders. Ik doe dat met ronddraaiende bewegingen voor een airbrush-achtig effect. De kwast is lekker zacht, compact en verhaart niet. Hij is ideaal voor het aanbrengen van gezichtspoeders.



Dat waren mijn favorieten alweer! Ik hoop dat ik jullie enthousiast heb gemaakt voor deze producten en als er vragen over zijn, stel ze bij de comments dan geef ik je zo snel mogelijk antwoord.

Welke producten craven jullie momenteel? En welk product zou jij momenteel aan iedereen willen aanraden?

Until next time,
Serena Verbon