woensdag 8 juni 2011

video: DIY At Home Spa Manicure


Het was weer eens de hoogste tijd voor een uitgebreide manicure en welke dag is daar perfecter voor dan mijn vrije dagje dinsdag! Ik ging er eens lekker voor zitten en bedacht me dat dit ook wel eens leuk zou kunnen zijn als filmpje, dus pakte ik de camera erbij. Ik ben erg te spreken over de hand- en nagel verzorgingsproducten van Butter London, die ik momenteel aan het testen ben. Klik verder voor een overzichtslijst met de gebruikte producten en meer gedetailleerde informatie.



In de video is het allemaal duidelijker te volgen, maar voor de mensen die nog even niet kunnen kijken of geen speakers hebben schrijf ik de stappen hieronder ook nog even op. Dit is gewoon mijn eigen manier van een manicure, het kan best dat het niet de officiĆ«le salon-volgorde is, maar dit werkt het beste voor mij;

Week en was je handen in een kom met warm water. Gebruik een nagelborsteltje om vuil te verwijderen.
Scrub je handen met een hand- of bodyscrub. Maak ronddraaiende, masserende bewegingen en leg extra aandacht op je nagelriemen. Gebruik een scrub die je al hebt, of maak hem zelf (klik hier voor de video tutorial DIY Body Scrub).

Dep je handen droog en breng wat nagelriemolie aan op je nagelriemen. Handbag Holiday van Butter London is heerlijk! De olie is voedend, maar trekt snel in en het ruikt echt naar vakantie! Kokosnoten, cocktails en een vleugje citroen. Heerlijk!


Terwijl de olie inwerkt breng je je nagels in vorm met een vijl. Voor heftig vijlwerk gebruik ik de grote, grovere vijl van Tokidoki, voor een ronde vorm gebruik ik de grappig gevormde Essence vijl en voor de zijkanten van mijn nagels gebruik ik het dunste vijltje die ik maar kan vinden, deze is van karton en kreeg ik ooit eens ergens gratis bij. 

Na het vijlen masseer ik de olie nog even goed in alvorens ik de nagelriemen voorzicht naar achteren duw met een bokkepootje. Vervolgens maak ik de nagels vetvrij met nagellakremover en breng ik de nagelversterkende basislak Horse Power van Butter London aan. Als ik deze lak elke dag een week lang aanbreng zou ik megasterke nagels moeten krijgen, ik ben benieuwd of het werkt! Ik zal het testen en er een review volgt nog. 

Nadat de basislak gedroogd is (het grappige eenden drogertje komt uit de webshop van Enchantra, maar om heel eerlijk te zijn kan je net zo goed zelf blazen!) breng ik een kleurtje aan. Ik kies voor mijn favoriet van het moment, Woodstock van Urban Decay uit de Rollergirl Nails set (te koop bij Sephora). Daarover heen breng ik Sally Hanson's Glitter Ball aan, een prachtige lak die keihard opdroogt.


Als laatste breng ik een verzorgende en snel intrekkende handcreme aan van Butter London, met de natuurlijk ruikende, frisgroene geur Lemongrass Sage. En dat was het! Het is allemaal niet zo moeilijk, maar er ging toch wel een klein uurtje aan tijd inzitten. Je moet dit dus niet vlug-vlug willen doen, maar er wel even goed de tijd voor nemen.



Voor de mensen die last hebben van nagelriem velletjes (die groeien bij de nagelriemen over de nagels heen) is het product Melt Away van Butter London ideaal. Je brengt dit aan, laat het 3 minuutjes inwerken en vervolgens kun je de velletjes zo van je nagels verwijderen. Ik heb hier geen last van dus deze stap heb ik overgeslagen, maar je zou deze stap het beste kunnen doen voordat je nagelriem olie aanbrengt en je nagels vijlen tijdens de inwerktijd.

Ik hoop dat jullie de video nuttig en interessant hebben gevonden! Ik ben ook erg benieuwd naar jullie tips op manicuregebied en als er vragen zijn, stel ze gerust bij de comments. Ik wil ook nog even zeggen dat deze manicure tips natuurlijk ook gelden voor een pedicure. Je kunt dezelfde volgorde aanhouden, maar dan behandel je je voeten in plaats van je handen en vervang je sommige producten voor producten die speciaal gemaakt zijn voor de voeten (maar dit is niet noodzakelijk). Good luck everyone!

Until next time,
Serena Verbon