zondag 12 juni 2011

video: DIY Aspirine Masker

Dit filmpje stond eigenlijk voor gisteren op de planning, maar ik snapte niet hoe ik met mijn nieuwe camera de filmpjes in mijn computer kon importeren. Het is inmiddels gelukt, dus klik verder om te zien hoe ik een DIY Aspirine Masker maak die puistjes snel en effectief doet uitdrogen. Alles wat je nodig hebt is uncoated aspirine (en dus geen paracetamol of een andere pijnstiller), een klein beetje water en honing (optioneel). 





Waarom juist aspirine? Aspirine bevat acetylsalicylzuur, een stof die je vaak terugvindt als werkzame stof in producten voor een huid met acne. Ik heb al eerder een artikel geschreven over dit ingredient en ik raad je aan om het nog eens door te lezen (klik hier) voor gedetailleerde informatie.

Acetylsalicylzuur remt na inname de productie van prostaglandines, hormoonachtige stoffen die verantwoordelijk zijn voor de regulatie van pijn, koorts en ontstekingen in ons lichaam. Daarbij voorkomt acetylsalicylzuur infecties en schade aan onze bloedvaten. Precies wat een acne huid nodig heeft! De ontsteking remmen (want puistjes zijn eigenlijk gewoon ontstekingen) en tegelijkertijd onze bloedvaten gezond houden zodat ze niet gaan zwellen en bacteriƫn gaan verspreiden naar nabij gelegen weefsel. Vandaar dat er veel anti-acne skincare producten op de markt zijn die acetylsalicylzuur bevatten. Meestal is dit slechts een klein percentage, zo rond de 2%, zodat het geschikt is voor elke dag. Bij een noodsituatie/huidcrisis is het DIY Aspirine Masker daarom een erg populaire methode, dit masker bevat namelijk een vele malen hoger percentage acetylsalicylzuur.

Succes!

Until next time,
Serena Verbon