maandag 20 juni 2011

Travel Tip: Lush Toothy Tabs

De nieuwste lijn van Lush heet Dirty, maar de toothy tabs uit deze lijn zorgen juist voor het tegenovergestelde: schone tandjes! Lush heeft zichzelf echt overtroffen met deze 'solid toothpaste'. Knabbel op een tabletje, wacht tot het een beetje begint te schuimen en poets je tanden met een natte tandenborstel zoals je gewend bent. It's easy like that. Een geweldige uitvinding voor op vakantie, een weekendje weg of misschien wel voor elke dag. Het is heel compact en neemt weinig ruimte in beslag, ideaal!




Toothy Tabs zitten per 40 stuks in een kartonnen doosje. Het doosje is iets groter dan een luciferdoosje en de prijs is €3,75. Dat is ongeveer dezelfde prijs als een tube Parodontax, die ik normaal gesproken gebruik.


Als je aan de rechterkant van het doosje duwt schuift 'ie open en komt de opening tevoorschijn. Nadat je het stukje karton hebt weggedrukt kun je de toothy tabs uit het doosje schudden.




De toothy tabs lijken op een medicijn tabletje, maar ze zijn kleiner dan een paracetamolletje.

De ingrediĆ«nten van de toothy tabs zijn: Dicalcium Phosphate Dihydrate, Sodium Bicarbonate (Sodium Bicarbonate), Cream of Tartar (Potassium bitartrate), Glycerine (Glycerine), Sodium Lauroyl Sarcosinate, Spearmint Oil (Mentha spicata), Kaolin (Kaolin), Neroli Oil (Citrus aurantium amara), Water (Aqua), Citric Acid (Citric Acid), Sodium Saccharin, Limonene (Limonene), Linalool (Linalool), Flavour (Flavour).


Wat je dus moet doen is een tabletje in je mond stoppen en er met je voortanden op kauwen. Ik denk dat ze het afraden om het met je kiezen te doen omdat je het dan door wil slikken (kauw- en slik reflex). Na een tijdje kauwen merk je dat er een fijn schuim in je mond ontstaat. Dat is het moment waarop je met een natgemaakte tandenborstel in je mond gaat poetsen, just like normal.

De smaak is heel subtiel. Ondanks dat er spearmint olie in de toothy tablets zit is de smaak niet sterk en mintyfresh, je proeft slechts een klein beetje frisheid. Je voelt het ook lichtjes schuren (door de kaolin klei) wat een fijn en schoon gevoel geeft. Het schuim ontstaat door het ingredient Sodium Lauroyl Sarcosinate, wat ook voorkomt in bijvoorbeeld scheergel en shampoo. Hierdoor vind ik wel dat er een subtiel 'zepig' smaakje aan de toothy tab zit. Als je dit zo leest klinkt het allemaal niet zo aantrekkelijk, maar geloof me, dat viel allemaal reuze mee!

crushes toothy tab

er ontstaat een fijn schuim

schone tandjes!

Een toothy tab is precies goed voor een poetsbeurt en na gebruik voelen mijn tanden lekker schoon en glad aan. Toothy tabs zijn echt geweldig! Ik stop ze meteen in mijn doos met samples en reis-verpakkingen voor als ik weer eens een weekendje weg ga. Ik stop dan gewoon 3 toothy tabs in een zakje in mijn toilettas, scheelt enorm in ruimte en gewicht. 

Binnenkort komen er trouwens nieuwe smaakjes uit zag ik, Sparkle (vanille), Ultrablast (wasabi), Breat of God (sandelhout), Atomic (kruidnagel en kaneel) en Aquatic (Earl Grey, limoen en jasmijn).

Een doosje bevat 40 stuks toothy tabs en kost €3,75. Te koop via de Lush webshop of in de filialen zelf. Een aanrader voor mensen die licht willen reizen! 

Until next time,
Serena Verbon