zondag 26 juni 2011

Mascara Marketing tricks #2

Aaah, mascara's! How I love you! Jullie maken mijn blik wakker en mijn ogen groter en verleidelijker. Er zijn mascara's om je wimpers meer volume te geven, meer lengte te geven, meer krul te geven en nu ook: een mascara voor je onderste wimpertjes. Wait, what? 









Clinique heeft begin dit jaar een nieuwe mascara gelanceerd genaamd Bottom Lash mascara, een mascara met een piepklein borsteltje waarmee je met gemak alle kleine onderste wimperhaartjes te pakken kunt krijgen. Ideaal, toch! Deze mascara wordt hoog beoordeeld op sephora.com dus het klinkt allemaal erg veelbelovend. Het is overigens een klein mascarahulsje, zo'n sample size met de grootte van ongeveer 1/4 van een fullsize mascara, en de prijs is $10. Volgens mij is deze mascara niet in Nederland te koop.

Maar come on people, we hebben hier toch gewoon te maken met een extra klein mascaraatje met een extra klein mascara borsteltje? Dit kunnen we zelf toch ook wel maken? Alles wat je nodig hebt is een borstel mascara en een tangetje! Ik koos voor een goedkope lengthening mascara (je weet maar nooit of het mis gaat) van NYC, Sky Rise.


Omdat het borsteltje een metalen basis heeft kun je het niet zomaar doorknippen met een schaar, daarom is het noodzakelijk om een tangetje te gebruiken.


Knip, knip, knip en voila! Je eigen kleine miniborsteltje speciaal voor de onderste wimpertjes!


En werkt zo'n klein borsteltje nu echt zoveel malen handiger? Ik moet zeggen dat het aanbrengen wel gemakkelijker leek door het kleine formaat van de borstel. Ik kon beter bij de haartjes in mijn ooghoeken komen en ik kon de borstel in zijn geheel gewoon beter maneuvreren om bij alle wimpertjes te komen. Wat ik doe is het borsteltje verticaal houden en er vervolgens mee langs mijn wimpers zwiepen, van links naar rechts. De onderste wimpers hoeven geen volume of krul, het belangrijkste is dat je ze allemaal voorziet van een laagje mascara en dat ze mooi gescheiden zijn.

Toch denk ik dat je met voldoende oefening ook gemakkelijk je onderste wimpers kunt bedekken met een borsteltje van normaal formaat, zonder al te veel gevlek en geknoei. Maar, mocht je een goedkope mascara hebben die niet naar wens is, knip hem dan gewoon kleiner en gebruik het voor je onderste wimpers. Weggooien zou zonde zijn!


Ik vind het super dat bedrijven altijd weer met iets innovatiefs komen op beautygebied, maar laten we eerlijk zijn, 9 van de 10 keer is het wiel al lang uitgevonden en steken ze het gewoon in een nieuw jasje. Tel daarbij een flink budget voor een prachtige campagne op en we hebben hier te maken met een rasechte marketing trick. 

Gezien de vele positieve reacties op de Sephora site en mijn eigen ervaring met een kort borsteltje moet ik bekennen dat het inderdaad een goede zet was om een speciale bottom lash mascara op de markt te brengen, dus props voor Clinique! Gelukkig is er nog altijd BeautyLab.nl om jullie te laten zie hoe je gemakkelijk en goedkoop een soortgelijk product kunt DIY'en :-)

Lees hier een ander artikel over een mascara die me bijna had getrickt (klik hier).

Als deze Clinique Bottom Lash mascara te koop zou zijn in Nederland voor €10, would you buy it?

Until next time,
Serena Verbon