donderdag 16 juni 2011

How-to: Sweet Daisy nail art


Eindelijk weer eens een nail art tutorial! Dit keer heb ik me laten inspireren door een vrolijk lentebloemetje: het madeliefje! Ik zeg het elke keer, maar het is echt zo, deze tutorial is super easy. Het enige wat je nodig hebt is een tool waarmee je perfecte ronde stipjes kunt plaatsen, that's all. Wil jij ook de zomer op je nagels? Lees dan verder voor een stap-voor-stap foto uitleg.








Gebruikte lakjes: Catrice Bye, Bye, Birdy! Kiko nr. 345, Maybelline Forever Strong in Flamant Rose en Mellow Mauve en als laatste mijn favoriete witte lakje van Mavala.



Ik gebruik een nail dotting pen en om een gelijke hoeveelheid nagellak op je dotting tool te krijgen is het raadzaam om niet rechtstreeks uit het flesje te dippen. Het is handiger om een beetje lak op een gladde ondergrond aan te brengen (stukje aluminium folie of in mijn geval een oude cd).



Ik begin met een laagje basecoat (Horse Power van Butter London) gevolgd door een dekkende laag Kiko in een zachte mintgroene kleur. Ik heb 2 laagjes gelakt voor het mooiste resultaat.



Vervolgens zet ik met de roze lak 5 stipjes in een cirkeltje zoals hierboven op de foto. Mijn ringvinger heeft een gedeeltelijke bloem, dit doe ik door 3 stipjes te plaatsen.




Plaats random paarse stipjes...


...en lichtgele...


Plaats in het midden van de gekleurde cirkeltjes nu een enkele witte stip als het midden van je bloem. Het zijn slechts een paar stipjes bij elkaar, maar hierdoor lijkt het meteen op een madeliefje. Easy toch? Told you so.

Als je geen dotting tool hebt dan kun je ook een bobby pin gebruiken (zo'n eenvoudig schuifspeldje die de meeste mensen altijd wel in huis hebben) of gebruik iets anders wat je in huis tegenkomt en wat kan dienen als dotting tool, be creative!

Good luck!

Zin in een andere bloem? Bekijk mijn roosjes nail art tutorial (klik hier).

Until next time,

Serena Verbon