dinsdag 14 juni 2011

How-to: Killer Cheekbones


Ah, dromen we daar niet allemaal van, killer-top-model-cheekbones! I know I do! Mijn favoriete model is Gisele Bundschen. Ik weet niet waarom zij mijn favoriet is (ik bedoel, ze zijn allemaal prachtig), maar er is iets fijns in haar gezicht wat me aanspreekt. Ze heeft een mooie rechte en vrij lange neus, zwierige blonde lokken, volle lippen en oh-zo-mooie jukbeenderen. I like her! Gelukkig zijn er truukjes waardoor ook wij onze jukbeenderen naar topmodel-niveau kunnen liften. Lees verder om erachter te komen hoe.



Gisele Bundschen - my favourite model (don't we all have one?)

Benodigdheden: blush om mee te shapen, highlighter en kwasten

Dit ben ik zonder blush en highlighter


Zuig je wangen naar binnen (Zoolander style) en bepaal met je 3 middelste vingers waar je jukbeenderen zich bevinden door zachtjes te drukken. Pak nu een kwast (angled heeft de voorkeur, maar een blush brush kan ook) en dip het voorzichtig in een blush om mee te shapen.


Ik gebruik Harmony van MAC omdat deze kleur een paar tinten donkerder is dan mijn eigen huidskleur en omdat het een matte finish heeft. Deze kleur is bij MUA's geliefd en wordt veelal gebruikt om mee te shapen, ook bij blanke huidjes.

Breng de blush aan bij je haargrens, ter hoogte van je oor, onder je jukbeen en werk het naar binnen toe, richting je mond. Stop ongeveer bij je diepste kuiltje, werk de blush niet helemaal door naar je mond toe. Het is belangrijk om niet meteen een dot blush aan te brengen. Begin met weinig en bouw de kleur eventueel verder op. Less is more!



De volgende stap is om de blush goed te blenden met de rest van je gezicht. Breng de blush daarom verder omhoog aan, op de slapen. Start waar je wenkbrauw eindigt en werk het langs je haargrens richting je voorhoofd.


Om eventuele harde lijnen te verzachten ga ik er nog altijd met een grote facial brush overheen, op de brush zit niets, het dient puur om te blenden en te verzachten.


Om je jukbeenderen nog meer te laten 'poppen' breng je een highlighter aan op je jukbeenderen zelf. Dit kan een poeder highlighter zijn, of een vloeibare zoals ik gebruik. Ik gebruik Girl meets Pearl van Benefit.


Niet zo killer als die van Gisele, maar ik voel me al een klein beetje meer topmodel zo! ^^

Shapen jullie wel eens je jukbeenderen?

Until next time,
Serena Verbon