dinsdag 7 juni 2011

Bizarre Beauty: Snakeskin Nails


Ah, ladies. Hebben jullie de Bizarre Beauty categorie ook zo gemist? De laatste tijd gebeurde er maar weinig bizars op beautygebied, althans, niets waarover ik nog niet had geschreven. Maar laatst stuitte ik op een wel hele bijzondere en griezelige manicure...


Toen Terri Silacci's kind thuiskwam van school met een slangenhuid (zoals jullie misschien wel weten vervellen slangen eens in de zoveel tijd, waarbij ze hun oud huidje achterlaten in de natuur) werd ze geïnspireerd en creëerde ze de Snakeskin Manicure. 

In Terri's nagelsalon kun je een Snakeskin Mani of Pedi laten zetten voor zo'n luttele $150 tot  $300. Not cheap, maar Terri is dan ook ruim 2,5 uur bezig met deze bijzondere nagelversiering. Voor de duidelijkheid: alle slangenhuiden worden gevonden in de natuur en deze behandeling is dus cruelty-free. Er worden geen slangen gedood of beschadigd voor deze behandeling.


Terri knipt de slangenhuid met de hand en maakt ze passend op de nagels van de klant. Vervolgens worden de nagels gecoat met Bio Sculpture Gel en wordt alles uitgehard onder een droger. Met deze methode blijft een manicure tot 3 weken goed zitten en een pedicure tot wel 12 weken. Je krijgt dus wel waar voor je geld.

"I find that the initial reaction from people is that’s weird, that’s disgusting. And then they say 'I want it. And I want it right away.'" Aldus Terri.



What about you, zou jij zo'n Snakeskin Manicure laten zetten? Vind je het super creepy of juist wel mooi? Ik denk dat jullie mijn antwoord op deze vraag wel weten, als je me een beetje kent ;-)

Until next time,
Serena Verbon