vrijdag 24 juni 2011

Benefit Brow Bar

Oeh! Nieuwe wenkbrauwen. Yes, please! Ik was al een tijdje aan het slacken met mijn wenkbrauwen, ik trok er af en toe een haartje uit, maar de vorm was ver te zoeken. Ik verheugde me dan ook erg op mijn bezoekje aan de Benefit Brow Bar waar ze flink onder handen genomen zouden worden. De Brow Bars bevinden zich in de Sephora filialen in Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Maastricht en de behandelingen worden uitgevoerd door speciaal getraind Benefit personeel. Mijn wenkbrauwen heldin heet Najat el Bali, een prachtige dame who knows eyebrows.



voor

na

That's right folks. Dat is een behoorlijke indrukwekkende voor- en na foto als je het mij vraagt. Najat heeft ze niet eens zo veel uitgedund, maar door dat de donshaartjes aan de bovenkant zijn weggewaxt lijken ze strakker, netter en ietsje smaller. Well, I like it! De springerige aanzet van mijn wenkbrauwen zijn getrimd en mijn wenkbrauwen volgen mijn natuurlijke boog.

Najat heeft haar best gedaan om beide wenkbrauwen zo gelijk mogelijk te krijgen, maar zoals ze zelf al zei 'wenkbrauwen zijn zusjes, geen tweelingen'.  Ze zijn uiteindelijk dan ook niet identiek geworden, maar het komt heel dicht in de buurt. Love it! Ik hoef ze alleen maar een beetje in te kleuren om ze wat voller te laten lijken en klaar is kees.

de Benefit Brow Bar in Sephora Utrecht

milde hars met groene thee extract - vandaar de kleur

tools



Najat brengt de wax aan - bij elke aanbreng wordt er heel hygienisch een nieuw stokje gebruikt

komt'ie.....

Najat brengt Boing concealer aan om mijn rode huid te verdoezelen

vervolgens tekent ze mijn wenkbrauwen bij en geeft me een kleine touch-up

Najat en ik na de behandeling

De Brow behandeling duurt zo'n 15 minuten, binnen een mum van tijd heb jij weer strakke en nette wenkbrauwen. De rode huid trekt binnen een half uurtje geheel weg, op de foto hierboven zie je het eigenlijk amper. De behandeling start met het bekijken van je huidige wenkbrauwen. Er wordt gekeken naar de richtlijnen en de vorm van je gezicht en wenkbrauwen om te bepalen wat er zoal weggehaald gaat worden. Als dat bepaald is brengt Najat steeds met een nieuw houten spateltje (voor extra hygiene) de mintgroene wax aan. Vervolgens wordt er een stoffen doekje op gelegd en trekken maar! Het doet minder pijn dan epileren en je haalt er in 1 keer veel haartjes mee weg, ideaal. Na het waxen trekt ze er nog wat kleine haartjes uit met een Tweezerman pincet en klaar! 

Omdat Benefit hun klanten altijd netjes de deur uit wil laten gaan krijg je altijd een gratis make-up touch-up. Zoals hierboven aangegeven brengt Najat concealer aan rondom mijn wenkbrauwen om de eventuele rode huid te camoufleren. Verder bracht ze een mooie highlighter aan onder mijn wenkbrauwen en werkte ze mijn oogschaduw wat bij. Een beetje posietint op de lippen en Bella Bamba op de wangen & I was good to go!


BEAUTY TIP VAN HET JAAR!
Benefit heeft een super toffe actie bedacht voor jarige joppies! Loop op je verjaardag een Sephora met Brow Bar binnen (filialen Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Maastricht) en show je ID als bewijs van je geboortedag. Alle jarige joppies krijgen ter plekke een GRATIS Benefit Brow Bar behandeling aangeboden t.w.v. €21. Now ain't that nice? Ik zou het doen. Een gratis opknapbeurt voor je wenkbrauwen is altijd mooi meegenomen natuurlijk! Ben je nog lang niet jarig? Sleep dan je moeder of je beste vriendin mee op hun b-day en laat ze lekker in de watten leggen.

Ik voel enkele vragen bij jullie opkomen, dus bij deze een vermoedelijk antwoord op je vraag: de Brow Bars zijn open van woensdag tot zaterdag, als je op een andere dag jarig bent ga je gewoon op de eerstvolgende dag dat de Bar wel open is! Je kan zo binnenlopen zonder afspraak, maar als je zeker wil zijn van een behandeling kun je gewoon van te voren met Sephora bellen om een afspraak in te plannen. Er is nog geen einddatum vastgesteld voor deze toffe actie, dus als je pas over een paar maanden jarig bent is de kans groot dat je nog steeds langs kunt hoppen voor een gratis treatment! Volg in elk geval de Benefit Cosmetics NL Facebook Fanpage om als eerste op de hoogte te blijven van nog meer leuke (win)akties.

Ik wil graag Najat el Bali bedanken voor haar eyebrow artwork, Grazia voor de kans om als Grazia Insider een brow behandeling te ondergaan en Linde en Alco voor voornamelijk hun leuke gezelschap ;-)

En, zijn jullie al bijna jarig?

Until next time,
Serena Verbon