maandag 30 mei 2011

How-to: Cateye Eyeliner aanbrengen


Aaaah, cateyes! De manier om je look een fierce en sexy oogopslag te geven. Na mijn laatste filmpje bleek er ineens heel veel interesse in een how-to voor cateye eyeliner dus ben ik zo snel mogelijk aan de slag gegaan. Hieronder heb ik een korte video opgenomen waarin ik laat zien hoe ik het doe, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.



Hieronder heb ik nog even wat geknutseld in Photoshop om wat duidelijker aan te geven vanaf welk punt je een horizontale lijn gaat trekken.


Bij punt 1. begin je de lijn horizontaal te trekken terwijl je je wenkbrauwen omhoog trekt

Als je je wenkbrauwen optrekt zie je normaal gesproken geen plooi

Trek een tweede lijn omhoog (iets vanaf het uiteinde van je oog) en verbind deze met je horizontale lijn

opvullen met eyeliner

trek een lijn vanaf het uiteinde van je oog en verbind deze met het puntje van de andere lijn

Persoonlijk vind ik het handig om mijn wenkbrauwen omhoog te trekken en om zegmaar arrogant in de spiegel te kijken. Met mijn vingers trek ik mijn ogen iets omhoog zodat ik makkelijker de lijnen kan plaatsen en beter kan zien hoe de lijnen moeten komen te liggen. Als je een denkbeeldige lijn zou trekken vanaf de onderkant van je oog omhoog zit je zo ongeveer goed.

Verder is het ook belangrijk om te bepalen welke soort eyeliner je voorkeur heeft en met welke soort je dus het makkelijkste overweg kan. Ik kies voor vloeibaar en voor een stiftje als applicator, in plaats van het gebruikelijke kwastje. Lees hier mijn artikel 'alles over eyeliners' nog eens na.

Ik hoop dat het duidelijk is zo!

Until next time,
Serena Verbon