vrijdag 27 mei 2011

Eerste indruk: bdellium brushes


Misschien zag je ze al voorbij komen in deze video, want sinds kort heb ik de Green Bambu kwasten van bdellium tools aan mijn kwastenstash toegevoegd. Ik moet zeggen: I like 'em! Niet verwacht, om heel eerlijk te zijn, want ik ben meer van de kwasten met dierenharen. Toch vond ik dat ik ook eens synthetische eco kwasten moest uitproberen, speciaal voor de mensen die juist liever geen dierenharen hebben.


De Green Bambu lijn van bdellium bestaat uit 37 kwasten voor het gezicht, de ogen en de lippen. De kwasten zijn los te koop en verkrijgbaar in sets. Ik heb de foundation brush set en de smokey eyes brush set. De sets krijg je geleverd in een stevige plastic koker. Die kokers bewaar ik, super handig om je kwasten in te verpakken als je op reis gaat bijvoorbeeld!


Foundation Brush Set


De kwasten zijn goed gelijmd, want nadat ik de kwasten hard en ruw over de hand van mijn rug wrijf laat er geen enkel haartje los! Ze zijn allemaal erg zacht en fluffy en ze prikken absoluut niet op mijn gezicht. Vergeleken met mijn dure dierenhaar kwasten zijn ze net zo zacht. Als ik met deze kwasten over een poeder ga dan 'kruimelt' het poeder niet, terwijl er wel product op de kwast komt. Ik dacht altijd dat het poeder dan gewoon niet goed gepressed was, maar kennelijk heeft het ook veel te maken met de zachtheid van de kwasten. Met andere kwasten kruimelt het poeder namelijk wel. 




Smokey Eyes Set

Het enige verschil wat ik kan ontdekken vergeleken met natuurlijke haren is dat deze synthetische haren iets minder product op de kwast 'pakken'. Als ik dezelfde vorm kwast pak en hetzelfde poeder dan brengt de kwast met natuurlijke haren de kleur donkerder aan vergeleken met de bdellium kwast. Maar goed, erg veel scheelt het niet en de kwaliteit van de kwasten is erg goed, so far.


Natuurlijk kan ik pas echt zeggen wat ik van de kwaliteit vind als ik de kwasten langer in gebruik heb, na zo'n half jaar tot een jaar bijvoorbeeld, dit is slechts mijn eerste indruk. Ik ben erg te spreken over de zachtheid van de kwasten en het feit dat er geen haartjes loslaten. Verder komt er voldoende product op de kwasten en geven ze dat ook weer goed af op de huid. Yes, I like 'em! Een leuke bijkomstigheid is dat de handgrepen gemaakt zijn van duurzame bamboe en dat de haartjes vegan-friendly zijn. Deze kwasten zijn hypoallergeen en 100% cruelty-free!

Ik heb erg veel kwasten (in totaal heb ik er 65, ik lijk wel een visagist!) van verschillende merken in verschillende prijscategorieën, dus ik vind dat ik best een goede schattig kan maken over de kwaliteit van deze bdellium Green Bambu lijn. Andere kwasten waar ik over te spreken ben zijn die van MAC en Make Up Store en kwasten die ik persoonlijk wat minder vind zijn sommige van Crown en Lotus Label (hier was ik eerst blij mee, maar ze laten toch wel wat haartjes los en ze zijn niet zo zacht).

De kwasten van bdellium zijn te koop via Boozyshop.nl, zowel de sets als de losse kwasten. Ik wil nog graag een goede blush kwast en een fluffy blending van deze collectie, want de kwasten bevallen me prima en de prijzen zijn goed te doen. De prijzen gaan namelijk vanaf €6,95 tot zo'n €15,95 per stuk. De sets zijn echter voordeliger.

Vinden jullie kwasten ook zo belangrijk? En wat is jullie favoriete merk en soort kwast?


Until next time,
Serena Verbon