zaterdag 16 april 2011

Video: DIY Ojon Restorative Hair Treatment?



In bovenstaande video laat ik zien hoe ik een DIY Intense Hair Treatment maak met palm- en palmpit olie, de twee hoofdbestanddelen van de Ojon Restorative Hair Treatment. Het Ojon masker zit in een piepklein potje van 50 ml en kostte maar liefst $21, maar met mijn eigen hair treatment verkrijg ik dezelfde resultaten!



De review die ik schreef over de Ojon Restorative Hair Treatment kun je hier terug lezen. De ingrediënten lees je hieronder. Zoals je ziet bestaat het voor het grootste gedeelte uit palm- en palmpit olie.


In mijn recept heb ik er nog argan olie aan toegevoegd. Argan olie staat bekend om  haar goede en voedende werking voor huid, haar en nagels. Vandaar dat je deze olie de laatste tijd ook veel terugziet in haarverzorgingsproducten zoals Moroccanoil.

Wat heb ik er niet aan toegevoegd? Saw Palmetto extract, lecithine, fragrance (maar dit doet natuurlijk niets voor je haar), tocopherol (vitamine E, maar argan olie is ook rijk aan vitamine E), ascorbyl palmitate (vitamine C) en citroenzuur. Deze ingrediënten zijn slechts in een kleine hoeveelheid aanwezig in het Ojon masker, in ieder geval minder dan 5% wat neerkomt op een kwart theelepel of een paar druppels.

Ik heb mijn DIY masker zo'n 20 minuten laten zitten voordat ik het ging uitspoelen. Daarna heb ik mijn haren drooggeföhnd. Mijn droge punten voelden net zo gevoed aan als na gebruik van het Ojon masker. Mijn haren zijn soepel, glad en glanzend. Dit spul werkt dus net zo goed, maar is vele malen goedkoper!

Ojon maakt flink gebruik van een marketing strategie! Dat geeft niet, want dat doet ieder merk, maar wij weten nu wel beter. Palm olie en palmpit olie koop je bij de toko of bij de natuurwinkel. Argan olie van cosmetische kwaliteit (ook heerlijk voor je huid en nagelriemen) koop je bij Supernaturals.nl. Probeer ook eens pure extra virgin coconut oil in je haren te smeren. Die van mij kocht ik bij de Tuinen, maar natuurwinkels hebben ze ook vaak in hun assortiment zitten. Het ruikt heerlijk en maakt je haren superzacht en glad!

Until next time,
Serena Verbon