zaterdag 30 april 2011

Fotoverslag Shopdag CentrO Oberhausen


Afgelopen donderdag zijn Sanaz, Vera en ik vanaf Arnhem naar shoppingmall CentrO gereden in Oberhausen, Duitsland. Het is een ritje van zo'n 50 minuten, dus dat is best goed te doen. CentrO gaf me echt een Amerika flashback, zo cool! Deze shoppingmall is super Amerikaans, elke mall in Amerika ziet er namelijk zo uit als deze. CentrO heeft veel leuke kleding- en beautystores en we hebben dan ook een hele leuke en gezellige dag gehad.


Als eerste wil ik jullie wat vertellen over Hollister. Hollister is een Amerikaanse kledingketen uit California die de typische Amerikaanse kledingstyle weergeeft: casual surferbabe en surferdude kleding zoals broeken met rafels en gaten, strakke gestreepte polo's, spijkershorts, basic hemdjes en shirts en zomerse jurkjes. Ik ben dol op dit merk! Toen ik nog stage liep in Texas was dit mijn lievelingswinkel, bijna mijn hele garderobe bestond uit Hollister kleding! Het is een beetje het 'jongere' en iets voordelige zusje van Abercrombie & Fitch. 

De winkel (storefront) ziet er altijd hetzelfde uit, namelijk met een dakpannen afdakje en houten luiken. Omdat de winkel zo populair is stond er zelfs een wachtrij (insane he!) en daarom zou je haast denken dat iedereen staat te wachten om een nachtclub te betreden. Niet eens zo'n gekke gedachte, want vanaf buiten hoor je keiharde muziek en binnen ziet het er ook verdacht donker uit.


Bij binnenkomst worden we begroet met het onduitse 'Hey, what's up?' gevolgd door een 'welcome at the  pier'. Wenkbrauwen werden opgetrokken, wat is hier aan de hand? Waarom geen 'gutentag'? En welke pier in hemelsnaam, we staan hier in een winkel. Ach ja, zal wel policy zijn.

Binnen is het erg donker, poprock muziek knalt je oren in en binnen 2 seconden ben ik Vera en Sanaz al kwijt. Ik zie een tafel liggen waar 3 schamele spotjes op zijn gericht en ik denk dat ik wat leuks zie. Ik pak het shirtje op, schuifel wat naar rechts zodat ik hem onder de spot kan bekijken (ik zag niet zo goed welke kleur het was) om er achter te komen dat het shirtje toch niet zo'n succes was. Ik leg het terug en kijk om me heen.



In de ruimte voor de kassa is een grote zithoek gecreĆ«erd waar zielige ouders op hun shoppende kinderen kunnen wachten terwijl ze zich afvragen of hun trommelvliezen blijvende schade zullen oplopen. De zithoek staat propvol met grote leren fauteuils en grote tropische planten. Boven de zithoek hangt een Amerikaanse vlag en een vlag met een beer (?) en aan weerszijden bevinden zich tafels waar random Hollister parfums staan uitgestald. De Hollister winkel geeft je het gevoel van huiselijkheid, dat dan weer wel. Alsof je stiekem in iemands huiskamer terecht bent gekomen die random op tafels en in boekenkasten nonchalant wat kleding heeft uitgestald die je eventueel (hoeft niet!) kan passen en kopen. Hollister is een winkel als geen ander, en als je in CentrO bent raad ik je zeker aan om even naar binnen te stappen, al is het maar om te begrijpen wat ik bedoel!

In CentrO bevindt zich ook een Kiko, een Italiaans cosmeticamerk. We waren hier alledrie niet zo lyrisch over als de meeste mensen op twitter (ER IS DAAR EEN KIKOOOO, WHIEEEE!!!) maar we hebben er wel alledrie wat gekocht. Ik kan niet precies verklaren waarom ik niet zo kapot ben van Kiko, maar het is gewoon niet zo tof als ik had verwacht en de kwaliteit is ook zo-zo, het verschilt heel erg per product.


De dm, daar was ik dan wel weer wat enthousiaster over. De dm is een drogist, zoals wij hier en Kruidvat of Etos hebben, die lekker veel budget make-up verkoopt zoals MNY, Catrice, Essense en P2. P2 verkopen ze helaas niet in Nederland, wat jammer is, want het zou een goede aanvulling zijn en de prijzen zijn vergelijkbaar met Essence.


Naast de budget make-up verkopen ze er ook Maybelline, L'Oreal en zelfs Esprit cosmetica. Ook de gezichtsverzorging en de haarspullen bevatten weer net even andere merken als hier in Nederland en we waren dus heerlijk aan het snuffelen. 

We hebben hier in de dm de nieuwste Essence LE collectie gespot voor jullie, Blossom etc. Mooie pastelkleurtjes en als topper bevat deze collectie een superleuke ring (lijkt op de Daisy by Marc Jacobs ring) met daarin een solid perfume. Helaas was de display leeggeraust en zag ik in de overgebleven ringen fingerprints, anders had ik zeker zo'n ring meegenomen.




Hieronder heb ik een foto gemaakt vanaf de eerste verdieping (oja, er zijn dus 2 verdiepingen in deze mall!) om een beetje een idee te geven van hoe de mall er van binnen uitziet. Wie ooit eens in een Amerikaanse mall is geweest begrijpt meteen wat ik bedoel als ik zeg dat CentrO me aan Amerikaanse malls doet denken:


Mooi ziet het er uit he? Shoppen is natuurlijk een zware bezigheid en daarom staan er geregeld karretjes met drinken, barretjes of Starbucks (3 stuks maar liefst) verspreid over de mall zodat wij onze dorst kunnen lessen en even kunnen bijkomen. Om vervolgens weer verder te gaan, want de mall is groot genoeg om je een paar uur zoet te houden!

Gelukkig is er daarom ook een food court (ook typisch Amerikaans) in deze mall aanwezig. Het is een ronde ruimte met in het midden tafeltjes en stoeltjes en aan de rand bevinden zich allerlei verschillende eettentjes. Zo haalden Sanaz en Vera een doner kebab en ik een broodje bratwurst, maar konden we het gewoon bij elkaar aan tafel opeten. Ideaal als iedereen weer ergens anders zin in heeft. Je hebt hier ook keuze uit de Aziatische, Mexicaanse en Italiaanse keuken en er is ook fastfood en ijs te vinden. 


Net iets buiten de mall zit een grote bioscoop en een aquarium (Sea World) dus het is leuk om er bijvoorbeeld een dagje uit van te maken met je familie of vriendinnen. Shoppen, uit eten, naar de bios of naar een aquarium, gezellig toch? Aan de mall vast zitten genoeg parkeergarages (gratis).

Ben je ook enthousiast geworden? Check dan hier de site van CentrO waar alles te vinden is (route beschrijving, plattegrond, openingstijden). De mall is alle dagen open tot 20.00u behalve op donderdag, dan sluit de mall pas om 21.00u.

Ik laat snel mijn aankoopjes zien!

Until next time,
Serena Verbon