dinsdag 26 april 2011

Demak'Up Cotton Science


Demak'Up heeft maar liefst 100 beautyblogger press kits de deur uit gedaan, dus de kans is groot dat je ergens anders al een review van hun producten hebt gelezen. Toch wilde ik ook graag mijn mening geven over hun wattenschijfjes en reinigingsdoekjes.



Demak'Up stuurde me een grote doos op gevuld met:

  • Wattenschijfjes klein Duo + met honingraatstructuur = € 2.99
  • Wattenschijfjes groot Duo + met honingraatstructuur = € 2.39
  • Wattenschijfjes klein Sensitive silk = € 1.85
  • Wattenschijfjes groot Sensitive silk = € 2.29
  • Oogmake-up reiniger pads tegen wallen en donkere kringen = € 3.99
  • Vernieuwde Milk & cotton reinigingsdoekjes = € 3.79
  • Vernieuwde Fresh & tonic reinigingsdoekjes = € 3.79





Normaal gesproken gebruik ik geen reinigingsdoekjes omdat ze praktisch altijd prikken op mijn huid, zelfs als ze speciaal bedoeld zijn voor de gevoelige huid. Of het nu een budget of een wat duurder merk is, ze prikken vooral rondom mijn ogen (niet vlak onder mijn ogen, maar wat lager). Echt heel vervelend, want dat weerhoudt me ervan om ze te gebruiken, terwijl ze juist supersnel en handig zijn.


Ik was dan ook blij verrast dat deze doekjes van Demak'Up niet prikten! Halleluja! Als ik op reis ga (en dat probeer ik zo vaak mogelijk te doen) of gewoon uit logeren of een weekendje weg sleepte ik altijd met flessen reinigingsmelk en wattenschijfjes. Maar nu kan ik gewoon deze doekjes meenemen. Lekker compact en het scheelt een hoop ruimte (en gewicht) in mijn koffer.

Er zitten 25 stuks reinigingsdoekjes in een verpakking van €3,79. De roze verpakking is speciaal ontwikkeld om waterproof make-up te verwijderen. Beide doekjes ruiken mild en subtiel, heel clean en lekker. De doekjes verwijderen prima alle make-up en laten mijn gezicht niet vettig achter.


Als je liever je oogmake-up verwijderd met een speciale reiniger dan heeft Demak'Up een speciale oogmake-up reiniger. In dit potje zitten 30 katoenen wattenschijfjes bevochtigd met een lotion die oogmake-up moeiteloos verwijderd, en, zonder prikken! Het is niet vettig, wat ik persoonlijk erg fijn vind, zodat je erna eventueel opnieuw oogmake-up kan aanbrengen. Bij vettige oogmake-up reinigers lukt me dit niet omdat alle make-up er als ware weer vanaf glijdt door de olie. 


Wat ik ook fijn vind is dat deze reiniger echte wattenschijfjes gebruikt. Andere merken gebruiken een flinterdun schijfje, maar een dikker wattenschijfje zoals deze werken toch fijner en beter. Deze watjes bevatten een lotion die wallen en donkere kringen zou moeten voorkomen, maar hier kan ik niets over zeggen. Ik heb ze daarvoor te kort gebruikt en ik heb eigenlijk ook niet zo veel last van wallen en donkere kringen. Prijs van een potje is €3,99.

En dan de wattenschijfjes. Ik denk dat de meeste meiden bezuinigen op hun wattenschijfjes. Ook ik maak me daar schuldig aan, want ik koop altijd die van de Lidl. Lekker goedkoop! Maar jeetje, ik merk toch wel verschil met deze wattenschijfjes van Demak'Up hoor. Ten eerste zijn ze veel dikker (meer laagjes) en voelen ze veel steviger en sterker aan. Ze pluizen ook amper en ze zijn lekker zacht. Het is duidelijk te zien dat dit kwaliteit is. 


De kleine wattenschijfjes zijn rond en hebben een maat zoals de meeste wattenschijfjes die we kennen. Sensitive Silk is heel dik en bevat vele laagjes, het is ongeveer 2 tot 3 keer zo dik vergeleken met mijn Lidl watje. De schijfjes bevatten zijde voor extra zachtheid en aloe vera voor de gevoelige huid. In een verpakking zitten 60 wattenschijfjes.

DUO+ heeft een honingraatstructuur waardoor het watje een betere 'grip' heeft en veel effectiever vuil en make-up verwijderd (ook perfect om nagellak mee te verwijderen!). Ze zijn dunner dan de Sensitive Silk schijfjes. Een verpakking bevat 105 stuks.



De grotere wattenschijfjes hebben dezelfde structuur, maar zijn een stuk groter en ovaal. Ze passen perfect in het bovenste gedeelte van mijn hand. Door de grootte heb ik aan 1 watje meer dan genoeg om mijn gezicht te reinigen. De Sensitive Silk verpakking bevat 45 stuks en de DUO+ verpakking bevat 58 stuks schijfjes.



De grote Sensitive Silk wattenschijfjes bevallen mij het beste. Door de grootte van het watje voorkom je dat je te vaak met een watje over dezelfde plek gaat en zo je huid 'over reinigt'. Ideaal dus! Ze zijn lekker stevig en fluffy en ik krijg wel het idee dat mijn reiniging hierdoor wordt verbeterd. De honingraat structuur schijfjes zijn overigens perfect om nagellak mee te verwijderen!

Mijn algehele indruk van deze Demak'Up producten is positief. Ik heb niets aan te merken op de producten want ze leveren duidelijk kwaliteit. Volgens mij is het ook altijd zo geweest dat Demak'Up de beste wattenschijfjes maakt en op dit gebied heel vooruitstrevend is. Qua prijs vind ik het ook niet eens tegenvallen. Sure, de watjes van de Lidl zijn een stuk goedkoper, maar ik gebruik er dan ook altijd meer tijdens het reinigen. Bovendien denk ik dat deze watjes van 100% kwaliteits katoen veel zachter zijn voor de huid en dat is altijd mooi meegenomen. 

Hoe hebben jullie de Demak'Up producten ervaren? En vinden jullie de kwaliteit van wattenschijfjes belangrijk?

Until next time,
Serena Verbon