dinsdag 19 april 2011

Collistar Talasso Scrub


Tijdens mijn tijd bij Douglas (ik heb er 4 jaar als kassameisje gewerkt) kreeg ik eens een pot Collistar Talasso Scrub in mijn kerstpakket en deze scrub is me altijd bijgebleven. Waarom? Omdat het wellicht de beste scrub is die ik ooit had geprobeerd. En nu, jaren later, heb ik eindelijk weer die grote pot in mijn badkamer staan. Deze scrub won vorig jaar een Astir Award voor Best Body Product. En terecht.



Voor degene die de scrub nog nooit in het echt hebben gezien: schrik niet van de grootte! De doos is groot en log (met 1 hand kan ik hem amper vasthouden) en de pot die erin zit is wellicht de grootste en zwaarste pot scrub die ik ooit in handen heb gehad. De pot bevat 700 gram scrub, maar samen met de pot weegt het bijna een kilo! De verpakking is strak en een tikje klinisch, maar dat vind ik juist wel mooi.

De Collistar Talasso scrub is een zoutscrub, de scrubdeeltjes bestaan uit een exclusieve blend van maar liefst 90 soorten zeezout gemengd met plantaardige- en etherische oliën. Als ik naar de ingrediënten kijk zie ik dat de scrub veel gefractioneerde kokosnoot olie bevat (een heerlijke, voedende olie die snel intrekt). Daarna komt isopropyl merystate, een deels synthetisch en deels natuurlijke moisturizer. De scrub bevat verder natuurlijke oliën zoals soja olie, macadamianoot olie, kukuinoot olie (een tropische noot), avocado olie en zoete amandel olie. Een mix van heerlijke, tropische oliën die de huid verzorgen en voeden. 


Voor het aromatherapeutische effect is de scrub gegeurd met etherische olie van citroen, pepermunt en rozemarijn. Deze geurmix ruikt echt LOVELY en doet me denken aan het bezoeken van een luxueuze spa. Echt een heerlijke en frisse geurcombinatie, heel opwekkend en energiek.

De scrub bevat geen kleurstoffen, parfum (alleen in de vorm van etherische oliën) of conserveermiddelen.

Zoals bij de meeste zoutscrubs gaat het olielaagje bovenop liggen. Collistar levert er daarom een plastic lepeltje bij waarmee je de scrub eerst dient om te scheppen voor gebruik. Daarna kun je het lepeltje gebruiken om scrub op je hand te scheppen, dat is wel zo hygienisch. Als er geen water bij de scrub komt zal de scrub langer meegaan omdat er dan geen bacterievorming kan ontstaan (bacteriën houden van water!). Als je deze scrub gebruikt met behulp van het lepeltje dan is het een jaar houdbaar, zo staat er op de pot.


Ik heb de pot in mijn badkamer staan en een keer per week scrub ik mijn lichaam met deze heerlijke Talasso scrub. Je hebt niet veel scrub nodig om je hele lichaam mee te scrubben, het is vrij zuinig in gebruik. De structuur is niet te grof, maar ook zeker niet te subtiel, precies goed. De oliën maken mijn lichaam meteen lekker zacht en glad. De scrub smelt op een gegeven moment weg onder je vingers en wat er dan overblijft is een vettig laagje. Aan het einde van een douchebeurt is het laagje deels ingetrokken en na het droogdeppen van mijn lichaam ben ik totaal niet glibberig of plakkerig, maar mijn huid voelt wel zacht en gevoed. De geur vind ik misschien nog wel het meest geweldige aan deze scrub. Het is zo fris en opwekkend, na een douchebeurt krijg ik er helemaal energie van en heb ik zin om dingen te doen!

Zo'n megapot met goede scrub, dat kost helaas wel een paar duiten. Collistar Talasso-Scrub kost €48,35. Nu moet ik wel zeggen dat het hier om een erg grote pot gaat, ik denk dat je er minstens drie maanden mee kan doen. Je krijgt er echt een verwengevoel van, alsof je jezelf pampered in een spa. Deze scrub is daarom een ideaal product als je jezelf echt even in de watten wil leggen of om te geven of te vragen als speciaal kado (moederdag?).

Until next time,
Serena Verbon