vrijdag 11 maart 2011

Trots


De familie van mijn moeders kant is zoals de meeste Indische families vrij groot. What can I say? Indo's just love kids! Ik heb hierdoor veel neefjes en nichtjes (en zelfs al een aantal achterneefjes) waarvan de jongste pas 15 is geworden en de oudste is geloof ik ergens in de 30. Vandaag zet ik mijn nichtje Sharlena Janssen even in het zonnetje, want ze is morgenavond te zien in het zangtalent programma 'The Sing-Off op SBS6. That's right, mijn kleine nichtje kan prachtig zingen en ze komt op tv. Mag ik even trots zijn?


Heartbeat - Sharlena staat linksonder

Alweer een zangprogramma? Luister, The Sing-Off is anders en dat zeg ik niet alleen omdat Sharlena in het programma zit. Dit keer gaat het om groepen (en dus niet om individuen) en komen er tijdens de optredens geen muziekinstrumenten aan te pas. Alles gaat a-capella dus, echt prachtig en zo knap! Het is een soort GLEE, maar dan zonder muziekinstrumenten. Het leuke is dat de groepen onderling zo erg van elkaar verschillen, maar uiteindelijk allemaal dezelfde passie delen: zingen.

Ik bekeek net de openings acts van het allereerste seizoen van The Sing-Off Amerika en ik werd gewoon helemaal blij. Niet te geloven dat er geen instrumenten aan te pas komen, luister maar:


In Amerika is The Sing-Off een grote kijkcijferhit. Met het eerste seizoen werd het NBC-programma gelijk de beste bekeken nieuwe entertainmentshow van Amerika en seizoen twee hield wekelijks bijna tien miljoen Amerikanen aan de buis gekluisterd. Nederland is het eerste land buiten Amerika dat deze unieke show uitzendt.

In totaal doen er 10 groepen mee en Sharlena zit in de groep Heartbeat. Haar groep bestaat uit een leadzanger, 3 beatboxers en 3 vrouwelijke (achtergrond) zangeressen. Sharlena heeft een echte R&B stem, vrij laag en zwoel, maar ze kan ook heel hoog. Zowel background vocals als lead kan ze perfect!

In onze familie schuilen verschillende soorten talenten waarvan Sharlena (en haar zusje Talitha trouwens ook) al het zangtalent hebben opgeëist. Ik vind zingen te gek en ik blèr dan ook luidkeels mee met de radio, maar toon houden en zuiver zingen zijn dingen die niet in mijn woordenboek voorkomen, hahaha! Sharlena zingt en maakt al heel lang muziek (ze speelt piano), het is echt haar passie. Ze heeft een eigen YouTube kanaal (and subscribe if you like!) waar ze haar nieuwste liedjes upload, neem zeker even een kijkje als je nieuwsgierig bent!

One of my faves!

In ieder geval, ik zit zaterdagavond om 20.00u voor de buis gekluisterd want ik wil geen seconde missen van dit programma! Ik ben super benieuwd welke nummer Heartbeat heeft gekozen en hoe Sharlena het gaat doen. Ze is namelijk best verlegen en ze verdiend daarom dikke props omdat ze toch maar mooi even op het podium klimt. Ik ben echt trots dat ze het zo ver heeft weten te schoppen, nu maar hopen dat Heartbeat in de smaak valt bij de jury en bij het publiek.

Wat vinden jullie van het concept, gaan jullie kijken? Zo ja, wel duimen voor mijn nichtje he! ^^

Until next time,
Serena Verbon