donderdag 10 maart 2011

Review: Purr by Katy Perry


You make me - feel like I'm living a - teenage dream! Whoohoo! Ik was al een hele lange tijd benieuwd naar Katy Perry's debuutparfum en toen ik in januari in London was rook ik Purr voor het eerst. Mijn eerste gedachte was 'zoet'. Nu ik haar parfum een aantal dagen achter elkaar heb gedragen ontdek ik steeds meer geur nuances en het leek me daarom leuk om jullie daar wat meer over te vertellen.


De doos is reflecterend zilver met paarse letters, lekker glam! 'Purr' staat er op met dikke letters, gevolgd door Katy Perry's logo en een kattensnoetje. De doos heeft een omhulsel waarop de popzangeres zelf staat. Of nou ja, staat. Ze kruipt in een of ander roze/paars latex kattenpakje over de grond en steekt zo sexy mogelijk een vinger in haar mond terwijl ze een megaklos knalroze wol vasthoudt. Sounds weird huh? En toch is het een pracht van een foto! Katy Perry staat er zoals altijd weer perfect op. Ik ben dol op haar 'fun' style en ik vind het leuk dat ze voor het kattenthema heeft gekozen, want net als ik is Katy Perry dol op katten!


De flacon is totally Katy, een flinke portie glam met een stevige knipoog. Als eerbetoon aan haar 3 geliefde katten (Krusty, Morissey en Kitty Purry) heeft de flacon de vorm gekregen van een kat. Ze heeft het ontwerp van de flacon helemaal zelf met de hand geschetst. Katy houdt van glinsterende dingetjes en leuke details, vandaar dat de kat diamanten oogjes heeft gekregen en een metalen bedeltje.

Katy Perry heeft veel inspraak gehad in de geur van Purr. Het idee was om Katy's persoonlijke style te 'vangen' in dit parfum en omdat ze zo veelzijdig is was dat geen makkelijke klus. Katy wilde zo veel mogelijk geurnoten van al haar favoriete parfums in Purr stoppen, wat Purr een hele interessante geur maakt. Het eindresultaat is een heel uniek, sexy, zelfverzekerd en speels parfum.



Maar hoe ruikt het dan? Mijn eerste indruk van Purr was zoet! De geur van zoete perziknectar en rijpe appels komen je tegemoet, vergezeld van poederachtig bamboe en enkele citrusnoten. Meteen erna veranderd de geur, het wordt minder zoet en meer bloemig. Wat vrouwelijker en zachter. De geur van bloesems is nu goed te ruiken, jasmijn, Bulgaarse roos, roze freesia. Allemaal bloemennoten die fris en sprankelend zijn met een vleugje 'poeder'. De basis van Purr, die ik persoonlijk het lekkerst vind ruiken, bestaat uit de geur van exotische orchidee, amber, warm sandelhout en verleidelijk muskus.

Ik ben blij dat Katy perry beseft dat zij de zoveelste celebrity geur op de markt heeft gebracht, maar ze weet het leuk te brengen:

"I'm absolutely thrilled to finally introduce me in a bottle. There is a wonderful world of fragrances out there, but like with my music, I believe there is room for me and my own unique twist on it. Purr is a natural extension of who I am as a woman - it's a gorgeous blend of all my favorite scents that embodies my style, my tastes and my love for all things incredibly cute. It is an absolutely purrfect perfume that I hope leaves you meowing with delight!"



Schrik dus niet als je de geur voor het eerst ruikt! Wacht een moment tot het zoete is vervaagd en overgaat in een bloementuin. Helemaal aan het einde van de dag, als de basisnoten het meest waarneembaar zijn en de geuren van sandelhout en musk het beste te ruiken zijn, vind ik de geur op zijn best. Purr van Katy Perry is een eau de parfum en dat merk je. Als je de geur aan het begin van de dag aanbrengt is het aan het einde van de dag nog steeds goed te ruiken, wat subtieler, maar toch aanwezig.

Purr is vanaf 1 april 2011 exclusief te koop bij alle Douglas filialen. De prijzen zijn €29,95 voor 30 ml, €39,95 voor 50 ml en €49,95 voor 100 ml. Ik vind dat gezien de houdbaarheid en uniekheid van de geur een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Geuren zijn heel persoonlijk, maar ik raad jullie allen aan om in ieder geval even nieuwsgierig te ruiken als de geur in de winkels ligt. Ik denk dat de geur bij velen in de smaak zal vallen!


Until next time,

Serena Verbon