zondag 13 februari 2011

Sterrenbeelden en Horoscopen


Valentijnsdag staat weer voor de deur en ik ben echt een sucker for romantics! Helaas dit jaar geen vriendje waarmee ik de dag van de liefde kan delen, maar een Ladies Night in de bioscoop met mijn liefste collega en vriendin, ook gezellig! Ik ben heel erg van de sterrenbeelden en zo af en toe wil ik mijn horoscoop heel serieus nemen. Hoe staan jullie daar in?


Thuis heb ik zo'n boekje genaamd 'Astrologie van liefde en relatie' door Marianne van der Wilk. We hebben dit boekje al heel lang in onze boekenkast staan thuis en met mijn verhuizing mocht ik dit boekje meenemen van mijn moeder. Ik ben geboren op 4 september wat mij het sterrenbeeld Maagd geeft en ik ben er heilig van overtuigd dat de kenmerken die aan dat sterrenbeeld gekoppeld worden niet zomaar uit de lucht zijn gegrepen. Dit boekje richt zich specifiek op de Maagd in relatie met andere sterrenbeelden en volgens mij klopt het wel zo'n beetje.


Kent iemand nog een Vis, Schorpioen of Kreeft voor me? :-)


Ik heb nu toch al wel een paar langere, serieuze relaties achter de rug en hoe gek het ook lijkt, dit boekje lijkt het wel bij het rechte eind te hebben. Vooral het zinnetje 'Partners die kunnen aanvaarden dat Maagden met een carriere veel energie en tijd daarin steken, soms ten koste van de relatie' is de laatste tijd erg van mij op toepassing. Verder ben ik inderdaad gek op dieren en wil ik later een gezinnetje (met kiddo's), maar voor planten kan ik nog niet zo goed zorgen.

Wat het boekje verder zegt over de Maagd;

perfectionistisch, kalm, vriendelijk, analyserend, nuchter, dienend, vredelievend, hulpverlenend, pietluttig. De Maagd is goed in communicatie en zakendoen, ze gaan haast onopgemerkt op hun doel af, zonder zelf te veel op de voorgrond te staan. Groot plichtsgevoel, staan met beide benen op de grond, werken hard en zorgen voor een appeltje voor de dorst, praktisch ingesteld, geven graag goede raad, nemen het leven serieus, zijn betrouwbaar en eerlijk, kunnen vooruitstrevende ideeën juist waarderen (als het goede kansen heeft) en Maagden zijn bezorgd over hun lichamelijk welzijn en zullen er alles aan doen om gezond te blijven.

Bizar hoeveel ik mezelf hier in herken! En niet alleen in dit boekje, ook als je op internet zoekt over kenmerken en eigenschappen van de Maagd kom ik soortgelijke dingen tegen. Zoals ik al zei, volgens mij is dit niet zomaar uit de lucht gegrepen. Ik weet niet precies waar alles op gebaseerd is, maar het heeft te maken met de stand van de sterren, de elementen en het 'kruis'. But it makes sense!



Hieronder heb ik nog even voor de leuk matchende sterrenbeelden in de liefde opgeschreven, let me know of ze kloppen!

Ram (21 maart - 21 april) - voelt zich aangetrokken tot een Tweeling of een Waterman, maar met een Weegschaal, oh! Daar springen de vonken er van af!

Stier (21 april - 20 mei) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Kreeft, Vissen of Schorpioen.

Tweelingen (21 mei - 21 juni) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Ram en Leeuw, maar de vonken springen er van af met een Boogschutter!

Kreeft (22 juni - 22 juli) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Maagd of een Stier, maar de vonken springen er van af met een Steenbok!

Leeuw (23 juli - 22 augustus) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Tweeling of Weegschaal, maar met een Waterman springen de vonken er van af!

Maagd (23 augustus - 23 september) - voelt zich het meeste aangetrokken tot een Schorpioen en een Kreeft, maar een Vis spreekt een Maagd het meest aan.

Weegschaal (23 september - 22 oktober) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Leeuw en Boogschutter, maar met een Ram springen de vonken er van af!

Schorpioen (23 oktober - 21 november) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Maagd en Steenbok, maar de vonken gaan pas vliegen met een Stier.

Boogschutter (22 november - 21 december) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Weegschaal of Waterman, maar er zijn vonken met een Tweeling!

Steenbok (22 december - 21 januari) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Schorpioen of Vissen, maar een Kreeft spreekt de Steenbok het meest aan.

Waterman (21 januari - 20 februari) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Ram en Boogschutter, maar er is vuurwerk met een Leeuw.

Vissen (21 februari - 20 maart) - voelt zich het meest aangetrokken tot een Stier en een Steenbok, maar de vonken vliegen er pas vanaf met een Maagd.

Ik ben een echte romanticus en misschien vinden jullie me een beetje zwevend (hee, maar een Maagd staat toch juist met beide benen op de grond?) maar ik geloof in liefde op het eerste gezicht en ik geloof in soulmates. Ik ben de mijne nog niet tegengekomen, jullie wel?

Welk sterrenbeeld hebben jullie en als je weet welke kenmerken en eigenschappen daarbij horen, kloppen deze? Of vind je dit allemaal klinkklare onzin?

Ik twijfel nog over daghoroscopen, maar vaak bevatten jaarhoroscopen of maandhoroscopen toch aardig wat waarheid. Ik ben benieuwd wat jullie van dit onderwerp vinden.

Until next time,
Serena Verbon